Ha,Wat Vervelend Espen dat je zoveel klachten ervaart. Dat moet niet makkelijk zijn deze ronde. Ook rot voor je dat je je in het ziekenhuis niet gehoord voelt, dat is wel erg belangrijk om zo’n traject door te komen.
Ik lees je vaker schrijven dat je het moeilijk vindt om dingen met je man te delen. Dat kan ik mij heel goed voorstellen. Toch denk ik dat het goed is om ruimte te maken voor je gevoel en hem daarin mee te nemen. Ik vind dit in het begin ook heel lastig, zeker omdat mijn man heel stabiel is in z’n emoties en erg optimistisch. Dat is enorm fijn, maar soms is het ook fijn als je dezelfde emoties ervaart en elkaar kan tonen. Mij luchtte de lastige gesprekken uiteindelijk heel erg op.
Heb je ooit overwogen om met iemand te gaan praten (praktijkondersteuner of psycholoog). Ik ervaar dit als heel prettig. Iemand die onpartijdig is en los staat van de hele medische molen. Ik ga in ieder geval voor je duimen deze ronde!
Bedankt voor je lieve reactie. Klopt, het is misschien beter om hem hierin mee te nemen. Maar de pest is, dat ik soms gewoon echt stilte krijg als reactie. Als hij er “niks” mee kan dan krijg ik gewoon geen antwoord. Zelfs niet als ik zeg: het zou fijn zijn als je reageert als ik iets vertel, vraag of aangeef. Misschien dat ik hem nu een beetje afschilder als een lul, dat is hij totaal niet. Maar hij is gewoon echt niet te porren voor dit soort gesprekken. Tot een paar jaar geleden praatte hij nooit over z’n gevoel. Ook niet voor mij. Dat doet hij sinds anderhalf jaar wel. Nog vaker dan ik, haha! Dus ik moet ook niet teveel willen denk ik. Echter ziet hij wel hoe de vlag erbij hangt, hij laat merken dat hij me “ziet” als ik ergens last van heb. Ook wanneer ik zenuwachtig ben of stiekem behoefte heb aan een saucijzenbroodje na een ziekenhuis bezoek. Ik hoef dan niet eens iets te zeggen. Die gebaren omarm ik dan ook absoluut. Misschien moet ik ook respecteren dat hij niet over alles wil praten..
dan is zo’n gesprek met een psycholoog of praktijkondersteuner helemaal niet zo’n gek idee.
Al kan ik bij een vriendin of hier ook wel een beetje m’n ei kwijt.