Nou ik kom net uit het ziekenhuis en waar mijn eicel vrijdag nog 16mm was was hij nu al gesprongen en is deze maand de poging voorbij. Vanwege het onthouden de afgelopen 2 dagen niks gedaan en het is überhaupt de vraag of ik spontaan zwanger kan worden gezien de kwaliteit van mijn partner. Voel me echt kak. Ben heel de week bang geweest dat ze mijn eisprong zouden missen maar ik dacht nee zij weten wel beter. Niet dus.

Hallo dames,

Na lang nadenken zijn mijn partner en ik ook begonnen met iui. Oh hemel dat geprik had ik wel onderschat. Normaal zet ik de prikjes maar het is heel anders als je het bij jezelf doet trillende handen waren een feit.

Ik vind het wel spannend hoor maar probeer er niet veel mee bezig te zijn. Ik merk wel wat lichte bijwerkingen met de Gonal F injecties maar het is tot nu toe te doen..

Ik heb wel even een vraag, want op de info dag ging alles zo snel dat niet alles heb opgeschreven. Maar weet iemand of het ziekenhuis in het noorden met vaste inseminatie tijden werken?

@PrPe wat ballen dat ze je eisprong hebben gemist! Ik voel met je mee
Hebben ze ook aangeven hoe dit kan? En hoe ze dit de volgende maand beter willen monitoren?

Ik dacht ik ga deze ronde even offline. Maar helaas deze ronde ook niet gelukt... nu wel medicatie verhoging om te proberen 2 eitjes te gaan aan maken. Ben benieuwd. Dit keer ook een korte cyclus gehad normaal 28 29 dagen en nu was het 26 dagen.
En welkom nieuwe mensen ik heb jullie berichtjes even door gelezen en ik hoop voor jullie dat het gaat lukken. Duimen duimen duimen.

• Leuk
Waarderingen: PrPe
Hallo dames,

Na lang nadenken zijn mijn partner en ik ook begonnen met iui. Oh hemel dat geprik had ik wel onderschat. Normaal zet ik de prikjes maar het is heel anders als je het bij jezelf doet trillende handen waren een feit.

Ik vind het wel spannend hoor maar probeer er niet veel mee bezig te zijn. Ik merk wel wat lichte bijwerkingen met de Gonal F injecties maar het is tot nu toe te doen..

Ik heb wel even een vraag, want op de info dag ging alles zo snel dat niet alles heb opgeschreven. Maar weet iemand of het ziekenhuis in het noorden met vaste inseminatie tijden werken?

@PrPe wat ballen dat ze je eisprong hebben gemist! Ik voel met je mee
Hebben ze ook aangeven hoe dit kan? En hoe ze dit de volgende maand beter willen monitoren?

Ik heb helaas geen antwoord op je vraag maar duim ook met je mee!

Ze hebben mij nog helemaal niets laten weten. Gister was een weekendarts en ben ik eigenlijk meteen gegaan omdat ik de tranen voelde prikken. Heb daarna wel een econsult gedaan en er in gezet dat ik dit ter lering meeneem voor mezelf en of we niet toch alsnog het zaad van mijn partner kunnen testen deze maand. Dan is niet alles verloren qua tijd. Maar ik lees online dus dat je eicel 2mm groeit aan het einde en dan vind ik 2 dagen wachten na een meting van 16mm heel vreemd. Toch maar zelf meer regie nemen. Ga in ieder geval dan aangeven dat ik vaker wil komen.

@PrPe ik denk dat heel goed is hoor wat meer regie nemen. Ik snap nog steeds niet hoe het allemaal werkt. Jij met 16 mm moest 2 dagen wachten en ik had begrepen dat er een ei meting van 18-20 mm moet zijn voor ik de overtille kan zetten en dan binnen 40 uur de inseminatie.

Hopelijk gaan ze naar jullie luisteren, want het is al zwaar en ingewikkeld zat :)

@PrPe ik denk dat heel goed is hoor wat meer regie nemen. Ik snap nog steeds niet hoe het allemaal werkt. Jij met 16 mm moest 2 dagen wachten en ik had begrepen dat er een ei meting van 18-20 mm moet zijn voor ik de overtille kan zetten en dan binnen 40 uur de inseminatie.

Hopelijk gaan ze naar jullie luisteren, want het is al zwaar en ingewikkeld zat :)
Ik begrijp het ook niet goed hoor maar ik onze papieren staat daar bij 18mm ik ovitrelle moet spuiten en daarna de inseminatie. Maar volgens mijn telling zou dat dus zaterdag 18mm zijn geweest en dan zondag ovitrelle en inseminatie. Maar omdat hij zondag al gesprongen was was de inseminatie te laat.
Heb inmiddels op mijn econsult terug dat ze ons vrijdag bellen dus ben benieuwd wat het gaat brengen.

Het is inderdaad al zwaar en ingewikkeld zat!

Ik begrijp het ook niet goed hoor maar ik onze papieren staat daar bij 18mm ik ovitrelle moet spuiten en daarna de inseminatie. Maar volgens mijn telling zou dat dus zaterdag 18mm zijn geweest en dan zondag ovitrelle en inseminatie. Maar omdat hij zondag al gesprongen was was de inseminatie te laat.
Heb inmiddels op mijn econsult terug dat ze ons vrijdag bellen dus ben benieuwd wat het gaat brengen.

Het is inderdaad al zwaar en ingewikkeld zat!
Ik had het vorige terug plaatsing gevraagd om hoe groot je eitje moet zijn en bij 20 mm doen ze pas iui hadden ze hier gezegt. En per dag groeien ze inderdaad 2 mm. Ik heb ook elke keer het gevoel dat ze te laat zijn met inseminatie en dat het eitje al gesprongen is. Had het ook aangegeven waarom ze voor de iui niet kijken Naar het eitje maar dit doen ze niet omdat ze het niet kunnen zien of die al gevallen is. Maar gevoel is alles. Ik had deze keer een korte cyclus van 26 normaal was ik altijd 28 of 29. Vandaag begonnen met 2 x tablet van leprazol. Afwachten maar

Ik had het vorige terug plaatsing gevraagd om hoe groot je eitje moet zijn en bij 20 mm doen ze pas iui hadden ze hier gezegt. En per dag groeien ze inderdaad 2 mm. Ik heb ook elke keer het gevoel dat ze te laat zijn met inseminatie en dat het eitje al gesprongen is. Had het ook aangegeven waarom ze voor de iui niet kijken Naar het eitje maar dit doen ze niet omdat ze het niet kunnen zien of die al gevallen is. Maar gevoel is alles. Ik had deze keer een korte cyclus van 26 normaal was ik altijd 28 of 29. Vandaag begonnen met 2 x tablet van leprazol. Afwachten maar
Heel vreemd ook dat ze bij jou zeggen dat ze het niet kunnen zien maar bij mij zeggen dat ze zien dat hij gesprongen is. 20mm doen ze denk ik bij ons ons maar als ik doortel vanaf vrijdag 16 dan zou dat dus zondag geweest moeten zijn. Als ze dan zondag mijn partner iets in hadden laten leveren hadden zij dat zondag alsnog in kunnen brengen ipv het advies om maar weer te vrijen zondag.
Vervelend dat ze ook niet willen kijken om jou gerust te stellen, is toch een kleine moeite?

Terug
Bovenaan