iui

Ik heb je eerdere post denk ik niet goed gelezen, ik zie nu dat jij alleen Pregnyl krijgt en zelf nog ovulatietesten doet. Ik denk dat daar het verschil in zit, omdat na je positieve test je eisprong binnen 24 al kan plaatsvinden. Mijn cyclus wordt volledig gestimuleerd met Gonal-f en krijg dan bij goede mm echo te horen wanneer ik Pregnyl moet zetten, verder doe ik geen testen meer. Ik krijg trouwens ook 5000 ie. Maar misschien dat het ook per kliniek verschilt. Geen idee, ik vertrouw er maar op dat ze weten waar ze mee bezig zijn, haha.
Vanmiddag mag ik om 15:00 voor de IUI, voor het eerst in de middag. Ik moest nu zaterdag om 23:00 Pregnyl zetten. Had vrijdag twee goede follikels (al waren ze iets kleiner dan gehoopt/verwacht, denk daarom latere behandeling, dat ze nog iets door konden groeien) en een die wat kleiner was en nog een kleinere. Ik moest daarom ook gelijk bloedprikken om bepaalde hormoonwaardes te bekijken. Was alweer een beetje bang dat de behandeling niet door zou gaan. Gelukkig was de uitslag goed. Dus vanaf vanmiddag beginnen de spannende wachtweken weer.
Hopelijk een goede echo voor jou vandaag Oliviaatje!

Klopt inderdaad. Wij doen dmv van echo's kijken hoe de follikels groeien en moet zelf ook testen doen. Enkel pregnyl en geen andere hormonen. Vandaag follikel van 19 mm en gelijk in de kliniek pregnyl gezet. Morgenochtend terug voor inseminatie. Duimen maar weer!
Jullie ook veel succes & vooral nu met wachten. Mogen we bijna tegelijk testen denk ik, laat je het even weten? 
Houd jij er deze twee ook rekening mee betreft eten en sporten bijv.? Ik ben daarin nog wat zoekende.
Oh en merk jij iets van de pregnyl? Ik heb namelijk zulke zware benen in de avond.. 

Dat is een mooie follikel! Succes met de IUI vandaag. We mogen wel bijna tegelijk testen ja spannend hoor, ik mag de 29ste.
Ik probeer wel wat meer rekening te houden met mijn voeding, sporten doe ik nog wel gewoon. Al doe ik zo de eerste dagen na de IUI wel wat rustiger aan hoor, heb vaak ook wel wat krampen. Eigenlijk bekijk ik dat per dag een beetje hoe ik me voel en anders ga ik gewoon lekker wandelen. Drinken doe ik al niet meer sinds ik het traject ben gestart. Heel af en toe een wijntje als ik weer ongesteld ben geworden, maar zodra ik weer aan de hormonen ga neem ik niks meer.
De ene ronde merk ik niks van pregnyl, de andere wel. Ik heb nu bijvoorbeeld sinds gisteren al gevoelige/pijnlijke borsten. Het maakt je wel wat onzeker ook hoe dichter je bij je NOD komt, omdat alle symptomen kunnen wijzen op een zwangerschap.... maar ook op je aankomende menstruatie. Nu weet ik dat het van de pregnyl komt, omdat ik natuurlijk net gisteren pas IUI heb gehad. 

Mootje, goed dat je er zoveel rekening mee houdt. Wij hier ook hoor, mijn man drinkt sinds januari dit jaar al geen alcohol meer en ik dronk het eigenlijk al nooit. Beide roken we niet, gezond gewicht en eten we ook goed gebalanseert. 

Lastig dat het dan ook gelijk zwangerschapsymptomen zin hé? Ik merk dat ik echt ontzettend moe ben en heel goed slaap. Probeer in deze twee weken ook rekening te houden met voeding en rust (al is dat toch erg moeilijk). 

Hopelijk voor beiden een positieve uitslag! Ik duim voor je. 

Hey allemaal! Even niet van mij laten horen! Dus ik had wat te lezen! 
Afgelopen maandag voor echo na 5 dg spuiten, Ieniemienie eitjes aan beide kanten! Woensdag echo2 7dg spuiten, bijna niks gegroeid, vrijdag echo3 9dg spuiten 1 eitje van 10 mm! Nu moet ik maandag voor echo4 en dan hopen op groei!
Dit ben ik niet gewend! In mijn eerste traject had ik bijna altijd 2eitjes na max 8 dg spuiten! Maar toen was is 36! Nu ben ik 39 en raken mijn eitjes misschien wel op....? 
Nu ben ik afgelopen weekend behoorlijk ziek geweest ( hele week ook thuis gebleven) dus maandag gebeld of ik überhaupt mocht komen? Als ik maar geen koorts, snotterig of hoesten had! 2 dagen later manlief ziek, zelfde klachten! Nu kan dit invloed hebben. Mijn lijf heeft moeten vechten tegen die nare buikgriep IPV bezig met eitjes produceren! En nu is de vraag of zaad van manlief nog okay is! Hij heeft koorts gehad! Dat kan een trigger zijn! Dus misschien dat dat niet eens door de keuring (lab) komt! Hebben we in het vorige traject ook 1 x gehad! Dus het wordt allemaal weer afwachten.....
@mootje: pregnyl moet precies op dat tijdstip gezet worden omdat ze dan de eisprong precies kunnen berekenen! Dit heeft invloed op de iui! De laatste keer moest ik om 18.00 zetten en de volgende dag om 10.00 de iui! Dus het zal ik per persoon verschillen hoeveel uren er tussen zitten! Niet iedereen zal even ver in de cyclus zitten wanneer de iui wordt gezet! 
@Carolinerkj : Hoe is het met jou gegaan? 

Hoi nomade 
Tijdje niet geweest op het forum even wat afstand genomen 
We hadden 31 augustus echo toen had ik 2 eitjes van 23 mm dus avonds gelijk pregnyl gespoten woensdag 2 sept 2de keer iui daarna zaten we op het wachtbankje anderhalve week later op maandagavond beetje afscheiding ik dacht nou weer mislukt en ja hoor volgende dag bloed te zien masr vond het niet echt menstruatie de woensdag erna zou het 2 week na iui zijn dus ik dinsdag bellen dat ik toch weer ongi was geworden dus echo weer gepland voor donderdag maar ik dacht ik ga toch masr testen en ja hoor heel heel licht kruisje ik weer bellen of de echo dan toch wel door moest gaan en dat ging dus door ze zag in de baarmoeder wel.iets zitten masr dat kon ook nog bloed zijn dus moest gelijk bloedprikken  en afgelopen vrijdag het verlossende antwoord van de gynaecoloog we zijn zwanger en de echo staat gepland op 9 oktober zou spannend maar wel super blij na 22 negatieve testen elke maand 

@Nomade wat vervelend dat deze ronde zo moeizaam gaat, mede door ziekte. Heel veel succes maandag met je echo. Zou mooi zijn als je eitje toch goed doorgegroeid is en dat bij je man ook alles oke is en de behandeling door kan gaan!
@Carolinerkj wauw wat een mooi nieuws! Van harte gefeliciteerd!
Hier nog 9 dagen wachten :)

@carolinerkj: wow, ? gefeliciteerd ? wat goed nieuws! Super blij voor je dat het dan toch gelukt is! Geeft ons hier ook weer hoop! 
De bloeding herken ik! Had ik ook bij mijn zwangerschap, innesteling van het eitje in de baarmoeder! Dacht toen ook klaar, maar nee, het stopte met bloeden! 
Nu lekker genieten op die roze wolk en uitkijken naar die echo! ❤️

Terug
Bovenaan