iui

Hoi xxLara, welkom hier :), al wil je liever hier niet zijn. 
Bij het invullen van de gegevens van 'zaadproductie' staat bij ons op het papier om minimaal 1 en maximaal 7 dagen onthouding te hebben voor opwerking. Wij hebben de laatste tijd steeds op zaterdag iui en dan de woensdag daarvoor voor de laatste keer gemeenschap. De uitslagen zijn steeds dan heel erg goed, maar gynaecoloog heeft bij ons ook wel gezegd dat er iets langer tussen kan zitten, omdat het bij mijn vriend gewoon steeds heel goed is. Na de iui hebben we 's avonds vaak gemeenschap en ochtend daarna ook nog, maar heeft tot op heden ook nog niet geholpen hoor. 
Stel dat je op woensdag iui hebt (dag 14) zouden wij op zondag laatste keer gemeenschap hebben. 
Hoe korter de tijd tussen zaadlozingen, des te minder goed de kwaliteit schijnt te zijn zoals mijn gynaecoloog zei. 

@Anment, dankjewel voor je duidelijke uitleg. Geven ze ook het advies om op de dag van IUI gemeenschap te hebben? Wat jammer dat het voor jullie nog geen positief nieuws uit is gekomen. Hoeveel blijft er bij jullie partner over na bewerking? En zie je veel verschil per maand? Krijg jij ook utrogestan voor naar de IUI? Ik krijg dit wel...maar als de bijwerkingen te heftig eerder mocht ik daar ook mee stoppen... ?‍♀️

Hoi meiden,
Wat een verhalen allemaal.. en stiekem best fijn om te lezen dat je hier niet alleen in staat!
Wij zijn, na 7 maanden clomid, op oudejaarsdag begonnen met onze eerste iui. Vanaf CD3 begonnen met Gonal-F.
Nu op CD8 en vanochtend een echo gehad. Er waren twee eitjes te zien van 8 en 9mm. Maandag weer terug voor een echo. Benieuwd wat ze dan zien.
hebben jullie tips voor de weken na de iui? Ik ben er echt elk moment mee bezig en denk over elk pijntje en steekje na..
Veel geluk allemaal, hopelijk brengt 2021 ons iets moois! ? 

Vandaag mijn echo gehad, heb drie eitjes van rond de 16,8mm. Er waren ook 2 eitjes van 14mm maar die waren te klein. Woensdag ga ik voor de inseminatie. 
Hebben jullie na de eerste echo nog een tweede echo voor dat jullie gaan insemineren? Of meteen over op inseminatie zoals ik?
Dit is mijn eerste keer vandaar...

Hmmm.. heb iets vreemds
vanochtend 2 verschillende ovulatietesten gedaan en de streepjes waren lichter dan de testen van gisteren.. mijn eisprong kan nog niet plaats hebben gevonden, heb gisteren nog de echo gehad..

@SanneBeau: dat klinkt als veel eitjes! Ik had 1 eitje van 17mm en 4 iets boven de 14mm en inseminatie mocht daardoor niet doorgaan deze maand. Echt super balen! Maar misschien per ziekenhuis anders? Hoop voor jou dus dat die van 14  niet verder doorgroeien. 

Bij mij doen ze altijd voor de inseminatie nog een echo. Uiteindelijk heb ik in totaal vaak 5 echo's per cyclus maar mijn eitjes groeien vrij langzaam (en deze maand dus te snel). 

Wat betreft ovulatietesten: ik vertrouw voortaan volledig op het ziekenhuis qua eisprong en gebruik dus ook geen ovulatietesten meer. In theorie zou het denk ik kunnen dat de eisprong (bij mij is er ook ooit 1 van 17mm gesprongen) eraan komt maar ik vind ovulatietesten vaak moeilijk te zien dus het hoeft ook niets te betekenen. Misschien later vandaag nog eens testen en anders eens bellen naar het ziekenhuis om te overleggen? 

[quote quote=10400663]@SanneBeau: dat klinkt als veel eitjes! Ik had 1 eitje van 17mm en 4 iets boven de 14mm en inseminatie mocht daardoor niet doorgaan deze maand. Echt super balen! Maar misschien per ziekenhuis anders? Hoop voor jou dus dat die van 14 niet verder doorgroeien. Bij mij doen ze altijd voor de inseminatie nog een echo. Uiteindelijk heb ik in totaal vaak 5 echo’s per cyclus maar mijn eitjes groeien vrij langzaam (en deze maand dus te snel). Wat betreft ovulatietesten: ik vertrouw voortaan volledig op het ziekenhuis qua eisprong en gebruik dus ook geen ovulatietesten meer. In theorie zou het denk ik kunnen dat de eisprong (bij mij is er ook ooit 1 van 17mm gesprongen) eraan komt maar ik vind ovulatietesten vaak moeilijk te zien dus het hoeft ook niets te betekenen. Misschien later vandaag nog eens testen en anders eens bellen naar het ziekenhuis om te overleggen?[/quote]
Dank voor je reactie! Ja heel gek, want ik las hier inderdaad dat er meerdere echo's werden gedaan om het nauwkeuriger te achterhalen. Maar tegen mij zei ze dat ze alleen de uitgangsecho maakt en dan meteen insemineren. Ik weet alleen niet of ze morgen dan nog een echo maken. Wel spannend, heb erover gelezen maar ik heb er geen beeld bij zo'n eerste inseminatie. Ik had idd veel eiblaasjes, ze gaf aan dat 3 de max is. Meer dan 3 zou het niet doorgaan, die van 14mm waren te klein. Vooralsnog de afspraak ingepland voor de inseminatie. Maar het kan dus dat ze morgen alsnog zeggen dat het niet door kan gaan?
Ja ik vind het super vreemd dat die testen nu iets anders aangeven. Ik heb er ook 2 verschillende gedaan,geen peil op te trekken dus. Volgens de app zou mijn ovulatie donderdag zijn, maar ik weet dat ik één dag van tevoren de ovulatieklachten (lichte menstruatieklachten) krijg. En ik heb een regelmatige cyclus dus ben nu het spoor bijster. haha ben er nu al klaar mee pfff.

@xxlara, ik heb eigenlijk geen idee hoeveel zaadcellen mijn vriend heeft na opwerking. Noemen nooit echt aantallen, tenzij mn vriend daar specifiek om vraagt. Wordt altijd gezegd, 'het is goede kwaliteit'. Zouden dit wel in het digitale dossier in kunnen zien hoor, maar ik vertrouw erop dat als ze zeggen dat het goed is, dat dat ook zo is.
Ik krijg geen Utrogestan na de iui, maar ik wil morgen wel eens vragen wat we nog extra kunnen doen, zodat het dit keer eens wel zal slagen. 
@Sanne Beau: Ik zit morgen op dag 10, dan krijg ik de 2e echo, uitgangsecho op dag 3 heb ik standaard nadat ze 1x een cyste hadden gezien. Ik denk dat ik dan nog op dag 11 of dag 12 terug moet komen voor een extra echo en daarna plannen we meestal de afspraak voor iui. Ovulatietests gebruik ik ook niet meer nu we zo onder controle staan van het ziekenhuis. Ik zou dan alleen maar in de stress schieten, omdat dan volgens zo'n test de ovulatie al is begonnen. 
Succes morgen!

Terug
Bovenaan