iui

[quote quote=10400898]@xxlara, ik heb eigenlijk geen idee hoeveel zaadcellen mijn vriend heeft na opwerking. Noemen nooit echt aantallen, tenzij mn vriend daar specifiek om vraagt. Wordt altijd gezegd, ‘het is goede kwaliteit’. Zouden dit wel in het digitale dossier in kunnen zien hoor, maar ik vertrouw erop dat als ze zeggen dat het goed is, dat dat ook zo is. Ik krijg geen Utrogestan na de iui, maar ik wil morgen wel eens vragen wat we nog extra kunnen doen, zodat het dit keer eens wel zal slagen. @Sanne Beau: Ik zit morgen op dag 10, dan krijg ik de 2e echo, uitgangsecho op dag 3 heb ik standaard nadat ze 1x een cyste hadden gezien. Ik denk dat ik dan nog op dag 11 of dag 12 terug moet komen voor een extra echo en daarna plannen we meestal de afspraak voor iui. Ovulatietests gebruik ik ook niet meer nu we zo onder controle staan van het ziekenhuis. Ik zou dan alleen maar in de stress schieten, omdat dan volgens zo’n test de ovulatie al is begonnen. Succes morgen![/quote]
Dankjewel!!!
Nou het viel me gelukkig allemaal de eerste IUI. Ze hebben niet nog een echo gemaakt maar ging het meteen inbrengen. Had wel aangegeven dat de testen nu weer iets anders aangeven en ze zei dat die niet altijd even betrouwbaar zijn en ik ze beter niet kon gebruiken.. Mijn eigen gynaecoloog zei juist van wel weer.. Echo was niet nodig omdat voor hetzelfde geldt de ovulatie pas over een uur is. Dus ze heeft ook niet meer gekeken naar die extra eiblaasjes van 14 mm. Het inbgrengen zelf voelde ik wel even, naar prikkend gevoel.
Omdat ik teveel op de Clomid reageer gaan ze waarschijnlijk de volgende maand -afhankelijk van de uitgangsecho- dosis verlagen. Ik slik nu 50 mg. Hoop dat dat niet nodig is.
Overigens weten wij ook niet waarom het tot op heden niet is gelukt. Uit de onderzoeken hebben ze niets kunnen vinden. Wel een lage AMH alleen dat speelt nu geen rol..

Ik heb aankomende vrijdag weer een iui, vanavond pregnyl zetten. Er zat wel (weer) maar 1 eiblaasje, dus ik reageer niet meer zo goed op de laagste dosering letrozol, maar beter 1 dan teveel en weer een ronde mislopen. 
Op 10-2 heb ik een afspraak met mijn eigen behandelend gynaecoloog, dan vraag ik of hij alvast een doorverwijzing wil schrijven voor ivf en tot die tijd dat we op de wachtlijst staan kunnen we dan met iui blijven doorgaan. Dat geeft wel weer iets meer rust dat er dan 2 'trajecten' naast elkaar lopen. 

Fijn om te lezen dat het niet zo veel pijn deed, ik heb n die tijd altijd beetje een kramperig gevoel, maar zakt ook snel weer weg. 

@Anment dan lopen we deze maand tegelijk. Ik mag ook vanavond ovitrelle spuiten en dan vrijdag mijn eerste IUI. Ben benieuwd hoe het gaat zijn. Wat fijn dat je in ieder geval wel door kan met IUI terwijl je op IVF aan het wachten bent. Ik hoop dat deze ronde jou ronde gaat zijn en dat IVF van tafel mag. Ik had trouwens ook maar 1 eitje deze keer. 

[quote quote=10401260]Ik heb aankomende vrijdag weer een iui, vanavond pregnyl zetten. Er zat wel (weer) maar 1 eiblaasje, dus ik reageer niet meer zo goed op de laagste dosering letrozol, maar beter 1 dan teveel en weer een ronde mislopen. Op 10-2 heb ik een afspraak met mijn eigen behandelend gynaecoloog, dan vraag ik of hij alvast een doorverwijzing wil schrijven voor ivf en tot die tijd dat we op de wachtlijst staan kunnen we dan met iui blijven doorgaan. Dat geeft wel weer iets meer rust dat er dan 2 ‘trajecten’ naast elkaar lopen. Fijn om te lezen dat het niet zo veel pijn deed, ik heb n die tijd altijd beetje een kramperig gevoel, maar zakt ook snel weer weg.[/quote]

Op hoop van zegen dan vrijdag! Geef het niet op. Heb hier vaker gelezen dat er dames zijn die juist zwanger raakten in de laatst IUI voor IVF.
Volgens mij is het mogelijk om tijdens je wachttijd voor IVF door te gaan met IUI. Althans dat zei de gynaecoloog ook tegen wanneer het bij ons na 6 keer niet lukt, ik dan op de wachtlijst kom. En in de tussentijd blijven we wel doorgaan met de IUI.
Ik weet overigens wat je bedoelt over die krampen na de IUI. Ik voel ze nu pas. Licht maar wel aanwezig en vervelend..
Heel veel succes vrijdag!

Hi dames,
Afgelopen woensdag de eerste IUI gehad en had daarna wat krampen. Ik heb nu nog steeds daar last van, het is nu een zeurende aanhoudende pijn. En soms steken in mijn zij. Ook heb ik een opgezette en gespannen buik (ben bekend met PDS). Zijn dit normale klachten bij IUI?

ik wilde morgen in ieder geval urine inleveren bij de Huisarts om te kijken of ik geen blaasonsteking heb (heb geen pijn bij het plassen, maar had dat de laatste keer ook niet).

@xxLara, hoe is ie bij jou gegaan? 

@Sanne Beau, ik heb na de iui ook altijd wel een beetje gespannen/opgeblazen buik. Knoopje los van de broek helpt dan wel vaak, gelukkig werk ik weer thuis, dus geen enkele leerling die ziet dat ik een knoop open heb haha. 
hoe voel je je nu?

We gaan weer duimen voor ons allemaal! 

[quote quote=10402452]@xxLara, hoe is ie bij jou gegaan? @Sanne Beau, ik heb na de iui ook altijd wel een beetje gespannen/opgeblazen buik. Knoopje los van de broek helpt dan wel vaak, gelukkig werk ik weer thuis, dus geen enkele leerling die ziet dat ik een knoop open heb haha. hoe voel je je nu? We gaan weer duimen voor ons allemaal![/quote]
Ja, dat hielp inderdaad wel! Moet zeggen dat het vanochtend wel sterk aanwezig was maar nu een stuk minder. Alleen met bukken af en toe een steek aan de linkerkant. Ik las ook op internet dat het te maken kan hebben met de eisprong, heb natuurlijk niet maandelijks zoveel eiblaasjes haha. Heb nog wel steeds een opgeblazen buik, maar dat is met een prikkelbare darm bijna normaal :)
Ik werk ook thuis, dus heb dan ook iets makkelijks aan (een legging bijvoorbeeld, rekt lekker mee), niemand die het met online meetings ziet. heerlijk!
Hoe is het bij jou gegaan vandaag?

@anment. Ik was best wel zenuwachtig maar het is allemaal goed gegaan. Morgen ook starten net utrogestan. Heb jij dit ook nog gekregen? Mijn vriend had trouwens na bewerking super zaad zoals ze het noemde ? hoeveel dagen na IUI word jij meestal ongesteld ?

Terug
Bovenaan