iui

Hi allemaal, ik heb me net aangemeld en gereageerd op een andere post, maar zie hier jullie verhalen! Wat een ervaring bij elkaar!!! Hopelijk kunnen jullie mij helpen... Ik begin deze week aan onze 1e IUI. We zijn beiden "gezond" bevonden en ik heb een regelmatige cyclus. Toch wordt er net bij aanmelden automatisch Clomid klaargelegd. Wat is jullie ervaring? Ik las iets over "natuurlijke" IUI. Op dit moment kan ik op mijn werk ook met niemand iets delen want ik ben net boventallig verklaard en moet intern solliciteren op een andere functie, dus daar voel ik me weer een soort van 'schuldig' tov mijn werkgever.. Spannend allemaal, maar sommige succesverhalen hier geven me wel positieve energie ??   Groetjes Rachel 

Gebruiker10310544

Welkom! Voor mij ook de eerste keer.
Denk dat dat het traject is zonder hormonen (clomid).
Maar zeker weten doe ik het niet, dit is nieuw voor mij.

Wij zijn ook beiden gezond, de oorzaak van het uitblijven van kinderen is onbekend. Ik vermoed zelf dat het aan de innesteling ligt. Bij mij is de ovulatie ook prima, stipt op tijd. Denk dat ze clomid geven om de kans te vergroten (hoe meer eicellen hoe groter de kans op bevruchting). Daarnaast als je andere hormonale problematiek hebt, kan de clomid dat aanvullen. Zoals te dikke of te dunne baarmoederslijmvlies.

Ah ok, dat zijn inderdaad ook nog allerlei opties... Ben al dagen op internet aan het zoeken, en enige wat assistent van gynaecoloog zei was inderdaad; ze wilt de kansen optimaliseren. Door de grote wens begin ik dan maar vandaag maar slik nooit medicatie, dus vind het maar spannend hoe mijn lichaam gaat reageren. Heb nogal een trauma aan de HSG overgehouden waar ze tijdens de behandeling al bellend boven me om hulp moesten roepen en diegene niet bereikbaar was... heel naar. Maar we hebben uiteindelijk allemaal dat mooie einddoel in ons achterhoofd :) Succes allemaal, ik zal jullie verhalen volgen en mijn weg ook posten. Groet Rachel 

Hoeveel mg mg slik je? Ik had 50mg, maar ik reageerde daar teveel op, merk het ook aan de bijwerkingen. Eerste week was ik niks waard, heb amper kunnen werken (continu draaierig, licht in mijn hoofd, coördinatie was ook niet echt optimaal). Durfde ook niet meer te rijden haha. En ik had teveel eiblaasjes aangemaakt en daarom ook overstimulatie. Dus ze gaf al aan dat de dosering te hoog was voor mij. Wel alsnog de IUI gedaan. Hoop zo dat het niet nodig is en dat het in 1 keer gelukt is, alleen maar af te zijn van die Clomid ?.

@Annemt, hoe gaat het met jou? Jij verwacht ook vrijdag je NOD toch? Aangezien we op dezelfde dag de inseminatie gehad hebben. Ik merk / voel nog helemaal niks en jij?

@xxLara, ik heb inderdaad op de 29e iui gehad, maar meestal heb ik na 15 a 16 dagen dat ik ongesteld wordt. 
Ben nu al vanaf zondag steeds in de ochtend misselijk, tegen overgeven/maagzuur aan. Ga er niet vanuit dat het is gelukt, aangezien ik verder ook weinig tot geen afscheiding heb, ik las dat dat normaal juist moet toenemen. Maar in vergelijking met de voorgaande keren voel ik me nu dus verder wel anders...
Morgen in ieder geval afspraak met mijn behandelend arts voor dorverwijzing ivf. Vind dit ook eigenlijk best wel een beetje spannend. 

@anment, kan toch een goed teken zijn dat je je anders voelt en in de ochtend misselijk bent. Wanneer ga je eventueel testen? Heel veel succes morgen. Hopelijk is je afspraak achteraf voor niks omdat je gewoon zwanger bent ? Ik ga voor je duimen ??

Voor de dames die Clomid of andere hormonen gebruiken. Heeft het nog enigszins invloed gehad op de duur van jullie cyclus? Als in dat je cyclus wat langer duurt?

Terug
Bovenaan