iui

Hey annemt, wat vervelend die verwarring en dat het ineens zo loopt. succes ermee, ben benieuwd hoe het verder afloopt.
Ik afgelopen zondag iui 2 gehad, ben erg benieuwd, maand erna weer wachten ivm corona wachttijden, probeer nu zo veel mogelijk afleiding te vinden, vind het echt wel moeilijk hoop te houden, jullie ook?

@annemt: wat vervelend dat je zo in onzekerheid blijft zitten! Sterkte! @lentekindd: spannend, nu weer afwachten! Succes! Ik begrijp dat jij dus om maand nu mag i.v.m corona? Pfff dat is dan wel steeds lang wachten zeg! Blijf je dan de maand tussendoor wel jezelf injecteren met gonalF? En dan zelf thuis proberen!?  Ik heb mijn eerste injectie gisteren weer gezet! Was weer even uitvogelen maar daarna ook gelijk weer okay! We gaan er weer voor! 

Dag @nomade, wat ontzettend fijn dat je een kindje hebt gekregen, en dan ook nog een zonnestraaltje. Mag ik vragen wat er in die 6 jaar is gebeurd, omdat daarna pas iui is gestart? En wat ontzettend verdrietig van de miskraam, kan me nu niet voorstellen dat ik dat mentaal zou trekken. 

@lentekindd: op mijn 32 hebben we besloten om te stoppen met de pil! We hadden alles klaar, huisje boompje beestje, beide mooie baan! We hadden geen haast en we zouden de natuur zijn werk laten doen! Ik was dus niet gelijk gefocused op zwanger worden dat elke maand het niet een echtet teleurstelling was! Na 2 jaar toch maar wat actiever met temperaturen, schema's, testen! En toen toch maar naar de dokter! We kregen gelijk een verwijsbrief! Maar toen gebeurde er iets heftige en verdrietigs in de familie en zijn we pas een 8 maand later naar het ziekenhuis gegaan! Ondertussen was ik 35, het hele voortraject ingegaan met baarmoeder onderzoeken, echo's , bloedtesten, zaadonderzoek! Alles was prima...., en daarna iui traject , 2jaar, ingegaan wat met 6x iui en 2 gecancelde pogingen geresulteerd heeft in een prachtige zoon!
Had ik het anders gedaan, ja, als ik dit allemaal had geweten maar toen wij er klaar voor waren was ik 32 en pas met 38 jaar een kindje gekregen! Zoals mijn gynaecoloog het mooi zei: je baarmoeder is eigenlijk een 2e hands auto, maar met een beetje hulp en een opfrisbeurt kan het een Rolls Royce worden voor als je zwanger wordt! 
Moet wel zeggen dat mijn partner en ik beide heel nuchter erin hebben gestaan! Elke poging was ff slikken maar weer doorgaan! Toen wij zwanger waren van ons zoontje en bij de echo bleek dat er een 2e vruchtje was maar dat ze hier geen leven meer  in zagen waren we zo blij wat we wel hadden ❤️ Tuurlijk heb ik daarna nog wel verdriet ervan gehad maar ook zo dankbaar voor wat we wel hebben mogen krijgen!

Nomade, dank voor je verhaal. Het stemt mij hoopvol dat het bij jullie na 6x dan toch is gelukt. Zelf vind ik het nu na twee jaar wel echt steeds lastiger worden, omdat velen om ons heen zwanger worden of kinderen al hebben. Maar ik denk dat mijn partner en ik het wel goed doen samen.
Ik weet niet of het nu om de maand zal zijn of eenmalig een maand wachten. Gelukkig waren we toch al van plan om op vakantie te gaan en een maand over te slaan, dus dat scheelt een beetje. Ik ga dus ook niet verder met injecteren, dat mag ook niet want ze moeten checken tussendoor of er niet te veel eitjes zijn.
Veel succes weer! Jouw inseminatie is nu dus ook bijna.

Hoi hoi
Nomade wat moeten jullie een geduld moeten hebben en teleurstellingen moeten doorstaan zeg maar al deze tegenslagen hebben jullie uiteindelijk toch  een wondertje gekregen waar je dan super blij mee 
Wij gaan naar  ronde 20. hebben 8 aug onze eerste iui behandeling gehad zonder hormonen. helaas vanmorgen ongi geworden dus morgenvroeg  ziekenhuis weer bellen hoe nu verder en dan waarschijnlijk beginnen met hormonen spuiten 
Hadden goede hoop dat het raak was dit keer. maar je lichaam kan je goed voor de gek houden maar dat wisten we al ?na de teleurstelling te hebben laten zakken maar  we door naar de volgende ronde  merk dat ik het steeds lastiger vind om dit te verwerken alles blijkt gewoon goed te zijn bij ons alleen de leeftijd  speelt een rol maar ik heb het gevoel dat mijn lichaam me in de steek laat en dan schaam ik me gewoon dat het niet lukt t.o mijn vriend omdat het in mij  lichaam moet gebeuren en zijn zaad was goed 

Lentekindd, ik deel je gevoel, het verhaal van Nomade is inderdaad hoopvol, maar na zolang proberen is het lastig om positief te blijven. 
Ook mensen die zeggen, ga lekker op vakantie dan lukt het vast.. ik werk in het onderwijs en gezien de tijd dat we bezig zijn had ik al wel een miljoen x in de vakantie zwanger kunnen raken... 
Ik heb nog steeds een negatieve zwangerschapstest, maar 4 weken na iui (cyclusdag 43) nog niets te bekennen. Morgen afspraak/echo in het ziekenhuis 

Hoi allemaal, ik herken jullie onzekerheden zeker! En die goed bedoelde adviezen pfff ik werd er gek van! Al die vriendinnen die al kinderen van 10/11 jaar hebben rondlopen! Hoeveel kraamfeesten ik wel niet heb gehad,hoeveel pasgeboren baby's ik in mijn armen heb gehad ,hoe vaak de vraag en wanneer zijn jullie aan de beurt? We zijn halverwege het  traject ook maar eerlijk naar mensen geweest! Ook op mijn werk! Als leerkracht kwam het regelmatig voor dat ik 3x in die week later kwam i.v.m echo's! Gelukkig heb ik fantastische collega's die mij alle ruimte gaven! Maar ondanksdat we er nuchter instonden waren de laatste 2x iui echt wel lastig! Het elke keer ongesteld worden en de teleurstelling! En na de 5e poging over IVF gesproken! Bij de 6e x werd ik ook ongesteld, samen gehuild, maar dat stopte na een dag....en toen bleek het toch raak te zijn, ook weer samen gehuild maar dan van blijdschap! Ik hoop zo voor jullie dat jullie ook snel dat goede nieuws krijgen ♥️ 
@Carolinerkj: schaam je alsjeblieft niet. Bij ons is er ook nooit iets gevonden waarom het niet lukte! En ook onze leeftijd speelt een grote rol! Maar er kunnen altijd zoveel redenen zijn waarom het niet altijd lukt! 
@Annemt: wat onzeker allemaal! Hoop dat ze je morgen wat meer duidelijkheid kunnen geven! 
Vandaag mijn eerste echo na 5 dagen 112,5 eh gonalF spuiten! Beetje teleurgesteld want maar 1eitje! Voorheen waren het vaak 2 of 3! Maar dan spoot ik 125 eh! Wel een mooi eitje dus vanavond moet ik pregnyl zetten en dan woe ochtend de iui!  
@lentekindd: ja, dus woensdag??
Succes en sterkte allemaal weer!

Terug
Bovenaan