iui

Hoi amnent 
Knap dat je zolang kan wachten maar waarom zolang komt dat door hormonen ik heb een regelmatige cyclus dus nu nog geen hormonen gebruikt en ik las dat je tussen de12e en 14e dag kon gaan testen hebben verder ook niks gezegt wanneer ik mocht testen 
Gr carolinerkj

Ik moest van het ziekenhuis zolang wachten, zodat met zekerheid te zeggen is dat de pregnyl er dan uit is en je niet een vals positieve test krijgt.
Ik heb een hele regelmatige cyclus van 28 a 29 dagen en geen dag langer normaal gesproken.. de 1e x met iui was het 2 dagen langer (vond ik nog normaal door de 100mg clomid en pregnyl), daarna kwam corona en had ik steeds weer mn eigen normale cyclus. In juni had ik teveel eiblaasjes door de clomid, waardoor die ronde niet doorging.
Nu in juli ging het dus wel door, maar nog steeds niet weer ongesteld. Heb nu wel minder clomid gebruikt en evenveel pregnyl. Heb ook wel gevoelige tegels, maar verder qua afscheiding (lekkere details overigens) lijkt het alsof ik ongesteld moet worden. Ik dacht altijd dat als je zwanger bent, het wat wateriger/dunner is... en dat is dan weer niet zo.
Dus ik denk daarom dat de cyclus door die vieze hormonentroep verstoord is. Anyway, morgen dus testen, of misschien vanavond al wel als dat kan, en is het negatief bel ik bet ziekenhuis voor een afspraak 

Hoi Annemt, Ik denk juist dat je door het gebruik van de hormonen een regelmatigere cyclus zou moeten hebben. Zo lang als ik al een gestimuleerde cyclus heb kan ik mijn menstruatie bijna tot op de dag af voorspellen. Ik gebruik Gonal-f en Pregnyl en mag altijd (inmiddels IUI poging 7 gehad vandaag) op dag 16 testen. Dit is dan geteld inclusief de dag van IUI. Door het gebruik van Pregnyl kunnen ze vrij gericht de eisprong bepalen voor de inseminatie, ik vind 21 dagen dan ook erg lang als luteale fase, gemiddeld is dat zo'n twee weken na je eisprong. Knap inderdaad dat je zo lang kunt wachten om te testen, ik hoop voor je op een positieve uitslag!

Hoihoi, 
Ik zal mij even voorstellen! Ik ben Nomade  39 jaar, na 6 jaar ongewenst kinderloos te zijn geweest en na een iui traject van 6x iui  ben ik vorig jaar juli bevallen van een prachtige zoon! Hij is onze zonnestraal, echt een vrolijker kind kan je niet voorstellen ☀️ Wel besloten gezien mijn leeftijd om gelijk zodra het mocht, ik had wachttijd i.v.m keizersnee, ons weer aan te melden voor een volgend iui traject voor hopelijk een broertje of zusje voor ons zonnetje! 
vandaag weer groen licht gekregen om een volgende iui traject in te gaan en overmorgen begin ik weer met gonal F 112,5 spuiten! Ben heel benieuwd hoe het dit keer zal gaan! Wat sowieso anders is is dat mijn partner niet mee mag naar de afspraken! Hij heeft er tijdens het eerste traject geen 1 gemist! Het was wel even slikken voor ons beide toen we dat hoorden! Maar we zijn blij dat de we ondanks de wachtlijst  waarop we waren geplaatst zo snel aan de beurt zijn (3 maand na aanmelding)! Vorige traject nooit echt bijwerkingen van de hormonen gehad dus hoop dat dit ook nog zo blijft! Ben sowieso nadat ik moeder ben geworden veel meer hormonaal dan eerder! 
Ik hoop dat ik hier mijn ervaringen kan delen met anderen die in het zelfde traject zitten! Ik heb 'ervaring' maar er zullen vast ook weet nieuwe ervaringen zijn! Groetjes

Heb net een test gedaan en deze was negatief... 
Snap er niks van, inmiddels dag 24 na de iui, dus bel straks maar weer het ziekenhuis en dan wil/eis ik een afspraak voor deze week

Wat een teleurstelling Annemt ?! Het heeft bij mij in het eerste traject vier iui pogingen geduurd voordat ik op het juiste gonalF injectie zat! Ik vermoed dat het clomid ook zo gaat!
Ik had toen weer 1eitje, toen weer 5 ( die ging niet door) en bij nummer 4  had ik 3 en heeft de arts ons gevraagd of een 2ling of zelfs 3ling een optie zou zijn....eh ja ?! In eerste instantie was ik bij de 6e iui zwanger van een tweeling maar het vruchtje is met ong.8 WK gestopt met groeien! Dat kregen we bij de eerste echo te horen! De blijdschap van zwanger zijn heeft dat gegeven toen ook weggeschoven! 
Het kost dus wat tijd om de juiste hoeveelheid te vinden wat goed voor jou lichaam is!
Ik hoop dat je een afspraak kan maken en dat ze je wat antwoorden kunnen geven! Sterkte ❤️

Heb volgens mij wel nu de juiste dosering clomid, was begonnen met 100mg en nu terug naar 50 en had nog steeds 2 eiblaasjes. Misschien moet de dosering pregnyl wel omhoog ofzo...? Geen idee! Heb in ieder geval gebeld met het ziekenhuis en het was er nogal chaos (maar dat heb ik ze de afgelopen maanden ook al vaker horen zeggen) en ik word teruggebeld door mn gynaecoloog of zijn assistente.

Gek genoeg wist ik eigenlijk al wel dat de test negatief zou zijn, dus wat dag betreft is het ook eigenlijk niet echt een teleurstelling, maar maak me nu meer druk om de vraag wat het dan wel is nu het nog uitblijft. Zit inmiddels op cyclusdag 37

Inmiddels op dag 39 en nog steeds niets...
Heb het ziekenhuis weer gebeld en moet volgende week beginnen de week nieuwe test doen. Als deze ook negatief is, dan voor een echo komen. Hoop eigenlijk dat ik dit weekend alsnog spontaan weer ongesteld word. Zucht...!

Terug
Bovenaan