iui

Hoi spannend voir iedereen vind het fijn om hier je ei kwijt te kunnen met de mensen die in het zelfde traject zitten als wij
Ik pril sinds gister menopur 75ie eerste keer prikken was spannend vandaag tweede keer gedaan en ging goed went snel 
Nu heb ik de bijwerkingen gelezen en word ik ik daar paniekerig van ik weet niet wat ik moet doen ik heb ook last van hyperventilatie en er staat in als je benauwd word moet je contact opnemen met de arts masr deze symptomen heb ik ook bij hyperventilatie die soms over gaan in paniekaanvallen wat vinden jullie wat ik moet doen?

Hoi allemaal, 

Ik herken het wel wat ik hierboven ook las dat je soms jezelf de schuld geeft omdat het zaad van je man goed is. Maar dat is eigenlijk zo zonde he, we hebben nu alle mildheid van de wereld nodig. 
Ik kan op elk moment ongesteld worden en voel van alles in mijn buik plus ik weeg zwaarder, dus ben bang dat ik niet zwanger ben. 
@carolinerkj, je zit denk ik aan het begin van het gebruik van dit medicijn? Dan zou ik gewoon bellen en vragen, logisch dat het in het begin nog wat verwarrend kan zijn om dingen van elkaar te onderscheiden. 

Succes allemaal weer. Groetjes!

Sorry Annet ik zie het nu pas, 
Bij een miskraam begint alles weer op 0. En volgens mij ook bij het verhogen van de doses. 

Hoi Caroline,
Het kan heel goed zijn dat je medicatie angst/paniek/hyperventilatie triggert. Ik heb daar zelf ook snel last van en had het bij het gebruik van Clomid best wel erg. Inmiddels gebruik ik al bijna 1,5 jaar Gonal-f (voor IUI traject) en daar reageer ik gelukkig heel goed op. Of je nou wel of niet echt benauwd bent, ik zou evengoed even overleggen met je arts of dit voor jou de juiste medicatie is. Mogelijk moet je lichaam er ook even aan wennen en gaat het gauw weer over. Moet je misschien al gauw voor een echo? Dan kun je het ook dan even bespreekbaar maken. 

Afgelopen dinsdag weer bij de gynaecoloog geweest nadat ik 2x negatief had getest, maar na 33 dagen na iui nog steeds niet ongesteld was.. Blijkt dat 1 van de eiblaasjes een cyste is geworden, die verschrompelt of verdwijnt vanzelf werd me verteld, maar die zorgt er wel voor dat ik dus nu niet ongesteld werd. Ik heb nu een 7daagse kuur primolut, 3x per dag, zodat er wel een menstruatie wordt opgewekt en we na deze menstruatie direct weer kunnen starten. 
Overigens heb ik er verder geen last van gelukkig.
Al met al lopen we inmiddels al een jaar in het ziekenhuis en het enige dat het me heeft opgeleverd is een cyste...??.

@annemt: hé verdorie Annemt, daar zit je niet op te wachten een cyste! Hoop dat je nu snel ongesteld wordt en door kan!  
@lentekindd: nog steeds op wachtbankje? 
Hier afgelopen woensdag mijn eerste iui na 2 jaar weer gehad! Met 1 mooi eitje en 22 miljoen spermacellen ( ben trots op manlief) gaan we nu afwachten! 
Was wel weer heel vertrouwd! Ons ziekenhuis heeft zo'n fijn team! Allemaal bekenden voor mij die allemaal hoi kwamen zeggen en een foto van onze kleine man wilden zien! Ik heb daar natuurlijk 2 jaar lang bijna elke maand rondgelopen! En ruim een jaar geleden lag ik 1 afdeling verder in het ziekenhuis na de keizersnee bij de geboorte van ons zoontje! Toen ook nog bezoek gehad van onze gynaecoloog die de iui geplaatst had! ❤️

Annemt inderdaad vervelend zo'n cyste, vind je het wel fijn om nu de oorzaak iig te weten? 
Nomade, succes met wachten!! 

Ik ben eergisteren ongesteld geworden (poging 2 iui), volgende maand moeten we overslaan ivm corona wachttijden, maar dat waren we gelukkig zelf ook al van plan, omdat we op vakantie gaan en dat écht ook even nodig hebben. 

Ik vind het wel prima om het te weten inderdaad. Was er ook al wel enigszins op voorbereid, omdat op cyclusdag 3 van juli al een groot eiblaasje te zien was, in juni was alles schoon.
In juli had ik een jonge, onervaren gynaecoloog die denk ik niet goed genoeg heeft gezien dat het een cyste werd ofzo... zij moest toen zelfs met het team overleggen of we in die ronde doormochten (eigen arts was toen met vakantie), omdat er al iets zat ??.
Nu al 10 tabletten primolut op en hopelijk eind volgende week dan een keer ongesteld en dan weer door naar ronde 3.
Vervelend dat poging 2 ook niet is gelukt Lentekindd! Vol goede moed weer door. Lijkt me wel lastig dat jullie verplicht een maand moeten overslaan, dat is bij ons gelukkig niet het geval. 

Terug
Bovenaan