Januari 2020 Baby

@SharonRJ Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Fynn, wat een leuke naam! 
Vervelend dat op z'n moment dan niemand aanwezig is die jou een ruggenprik kan geven. Gelukkig hebben ze het op een andere manier op kunnen lossen en heb je toch pijnbestrijding kunnen krijgen. Klinkt inderdaad wel als een heftige bevalling, maar goed om te lezen dat je verder goed herstelt. Hoe gaat het met Flynn, gaat het bijvoeden al iets beter?
@Ellytje Haha soms verbaas ik me ook over de kracht van zn kindje in je buik. Alsof hij dan ineens een uithaal heeft ofzo. 
Je moet het jezelf ook een beetje makkelijk maken he! Het is dat ik geen bad heb, anders had ik er ook vaak ingelegen denk ik.. En zolang je nog veilig zelf in en uit bad kan komen is er ook niks aan de hand. 
Hoe was je controle vandaag? Hebben ze kunnen voelen hoe hij nu ligt?
Hier staat morgen de controle weer op de planning. Ben benieuwd of hij inderdaad ingedaald is. Heb echt het idee van wel. Na die pijn van gisteren is de kleine ook veel actiever. Merk wel dat het zwaarder gaat worden. Ga nu bijna elke dag naar de stad of boodschappen doen om lekker bezig te zijn, maar krijg nu wel sneller last van mijn rug en buik. Dus moet maar zorgen dat ik morgen of over morgen alles nog in huis heb wat ik in huis wil hebben dat geeft weer wat rust :) Vannacht ook eindelijk weer eens heerlijk geslapen.
Nesteldrang wordt ook steeds erger... Samen met mijn vriend gisteren alles gestofzuigd en gedweild en nu ligt er weer van alles in huis.. arghh! Wil nu weer met de stofzuiger door de huiskamer gaan hahaha. Ons huis is nog nooit zo schoon en opgeruimd geweest..

Erg hè, die nesteldrang haha. Ik zit nog net niet alles met een witte handschoen te corrigeren op vuil op de babykamer. Oja, idd Ellytje: hoe is het met de ligging van jouw kleintje?

Hey dames de verloskundige kon duidelijk een hoofdligging voelen vanmiddag! Dus so far so good! Niet al diep ingedaald ofzo, maar ze verwacht niet dat hij nog draait, al zei ze dat je het met mijn draakje nooit weet, dus daarom goed dat we maandag weer een echo hebben. Maar inderdaad meeeega actief. Ik zie daar toch maar de voordelen van in, weet ik in ieder geval dat het goed gaat met die dondersteen.
Haha ja poetsen is idd ook één van mijn bezigheden, naast Lindas lezen en Netflix. Morgen komt mijn moeder en dan gaan we een taart bakken. Heb laatst ook al een appeltaart gemaakt. Mjamm! 
Zijn jullie geboortekaartjes al gereed en wanner gaan jullie ze versturen? Zetten jullie erop dat ze eerst moeten bellen voordat ze langskomen of organiseren jullie een babyborrel? Ik wil ze eigenlijk pas na 1 week versturen ofzo, zodat je die kraamweek nog weinig bezoek krijgt. Ik denk dat ik er op dat moment nog geen behoefte aan heb. Hoe denken jullie daarover?

?Wat goed dat ie nog met zijn hoofdje naar beneden lag! We duimen dat het zo blijft.  Wij hebben het kaartje bijna gereed ?. Bestellen eerst zelf een proefdruk en dan pas de rest. 

@mama mia oh fijn dat je er hetzelfde over denkt, want ik merk dat mensen het in mijn omgeving toch raar vinden als ik dat aangeef. Maar ik vind het zo'n onzin om direct bezoek te ontvangen. Lig je half open van onder of ben je herstellende van een keizersnede en dan zou je gezellig moeten doen met bezoek?? No way haha wil er zelf ook wel wat aan hebben en er met mijn volle verstand bij zijn. Zeker als het om ooms en tantes en collega's etc gaat. 

@mama mia toch niks mis mee om de 1e knuffel er in te doen! Zeker gezien het feit dat je een paar nachtjes zal moeten blijven. 
@ellytje woehoe! Duim voor je dat hij zo blijft liggen! 
We hebben 4 proefdrukken laten maken en van de week toevallig de laatste binnen gehad die het ook gaat worden. Enveloppen zijn al binnen zodat ik die kan gaan schrijven. Wij hebben erin gezet dat ze even contact moeten opnemen met ons en we zien wel hoe het de 1e week gaat qua visite. De verloskundige waarschuwde ons wel dat we echt ff lekker tijd voor ons zelf moeten nemen omdat kraamvisite stiekem vaak toch lang blijft zitten.
Dus waarschijnlijk eerst onze eigen gezinnen en de opa's en oma's van mijn vriend (is toch wel bijzonder een achterkleinkind) en dan zien we daarna wel hoe we het met onze ooms en tantes doen? Ligt er ook aan hoe het met de kleine en mij gaat. Dat staat sowieso voorop!
Iedereen kan daar een mening over hebben, maar het gaat tenslotte om wat je zelf wil en niet om wat hun willen!

@Ellytje: Jij mag dat zeker zelf weten. Het is wat Klaasjee ook al zegt. Het is jouw leven.
@Klaasjee: ja, maar is meer mijn idee. Ukkie zal er nog niets mee kunnen natuurlijk. 

En anders heb je de kraamzorg nog die zorgt dat er geen visite komt. Iedereen dient te respecteren wat jullie willen en als ze het daar niet mee eens zijn prima dat is hun probleem. Heb hier al tegen een paar tantes gezegd dat we kijken hoe het gaat en dat t best kan zijn dat ze niet de 1e week al mogen komen. Dat vonden ze prima. Kwam toevallig ter sprake dus heb t er toen al ingegooid, dan hebben ze ook geen verwachtingen.
@mama mia bij ons ligt de knuffel ook in zijn bed hoor. Hoort er toch bij en ziet er leuk uit?

Terug
Bovenaan