Januari 2020 Baby

@mama mia aah super! Gefeliciteerd! Wat een leuke naam! Is het toch echt zo dat je alle pijn weer vergeet zodra je de kleine bij je hebt?
Fijn dat de begeleiding bij de operatie zo goed is geweest. Het is al spannend zat z'n operatie. Vond je het niet gek om vanochtend naar het ziekenhuis te gaan wetende dat je dan ouders wordt? Lijkt me zo onwerkelijk! Geniet lekker van jullie mooie meisje!?

Gecondoleerd @onseerstekindje. Wat een heftige tijd. Ze zeggen wel eens dat overlijden en geboorte altijd dicht bij elkaar liggen. Heel veel sterkte! 

@MammaMia; gefeliciteerd met de geboorte van Julie. Lig je nog in het ziekenhuis? Hoe lang moet je daar blijven na een keizersnede? 

@onseerstekindje Gecondoleerd met het verlies van je vader! Wat ontzettend verdrietig! Heel veel sterkte toegewenst in deze tijd, maakt het allemaal wel heel erg dubbel zo..
@babyfeb Het klinkt heel cliché, maar er gaat echt een knop om in je hoofd en je bent gelijk ‘moeder’. Dat ervaar ik tenminste heel erg. Kan me het leven voordat Fynn er was nog maar amper voorstellen. Hoe heftig de bevalling ook was, je vergeet het echt snel. Alle pijn is het echt waard!
Wij hebben deze kraamweek wel gewoon de familie en goede vrienden langs laten komen. Heb steeds duidelijk aangegeven dat ik het niet te lang wilde. Iedereen hield zich hier goed aan. Als dat niet zo was geweest, had ik een code woord afgesproken met de kraamhulp en anders kan je ook altijd zeggen dat jij vast naar boven vertrekt met de kleine.
Ik heb nog wel een paar tips voor diegene die nog moeten bevallen. Zorg dat je voldoende paracetamol in huis hebt. In het begin slik je er 6-8 op een dag en dan gaat het hard. Ik kreeg van de kraamhulp de tip om 3x per dag 10 Arnica druppels (van VSM) te nemen met een beetje water. Dit helpt met het herstel van blauwe plekken.
@mamamia Van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Leuke naam ? Geniet er lekker van samen en succes met je herstel! Hoop voor je dat je snel naar huis mag.

Bij ons gaat alles overigens verder super! Ik zit echt op een roze wolk en heb nog geen kraamtranen gehad. Herstel goed, alleen het uiteinde van m’n knip is ietsje ontstoken. Maar niks wat ik niet aankan. Fynn is sinds gisteren boven zijn geboortegewicht ? Dat is heel netjes binnen 6 dagen, zeker voor zo’n klein hummeltje. Hij drinkt heel goed, zit al op 70cc en slaapt ook enorm goed. Hebben nu 1 rotavond gehad, en verder slaapt hij netjes 4/5u aan 1 stuk door in de nacht. 

@ons eerste kindje,  gecondoleerd  met het verlies van je vader. Wat een rotziekte is het. Hoop dat hij de kleine nog heeft kunnen zien. 
@mama Mia, gefeliciteerd met jullie kleine meid. Hoop dat het herstel van de operatie  voorspoedig zal zijn. 
Fijn om net te lezen wat jullie doen met kraambezoek. Dat geeft mij wat meer zelfvertrouwen om ook gewoon aan te geven dat ik sowieso rust wil de eerste week. Een week wachten met de kaart... wachten jullie dan ook een week met het delen van het nieuws? Lijkt me lastig als he ook gewoon contract hebt met de mensen op bijv. wats  app.
Ik heb gek genoeg geen angst voor de bevalling. Nooit verwacht van mezelf. Ik heb eerder zoiets van, laat maar komen.  Op dit moment ben ik geregeld wel klaar met zwanger zijn. 

Dank jullie wel allemaal voor de felicitaties?.  
@mammiesammie: moeilijk tegen te houden denk ik. Kaartje gaat later de deur uit. Anders heb je er altijd die gelijk die gaan bellen of willen komen. Wil ook iets kunnen als we bezoek krijgen. 

Wat je zegt. Opa en oma zijn natuurlijk  super trots en blij met hun nieuwbakken kleindochter. En terecht natuurlijk. Ergens vraag ik me dan af... Kan je wel verwachten van hen dat ze niks zeggen? Tegen niemand...

Het maakt me niks uit als mensen het al weten voordat het kaartje binnen is. Dat kaartje zie ik meer als een formaliteit zegmaar. Ik zou het nieuws dus ook zeker delen met de voor mij belangrijke mensen. Liefst bel ik even, want een Whatsappje sturen voelt zo onpersoonlijk, alsof je een klein nieuwtje vertelt. Maar misschien ben je daar niet toe in staat, dus dan maar een appje...het is tenslotte ook 2020 haha. Wij hebben niet eens de drukproef binnen (heb zelf een kaartje gemaakt samen met mijn broer) dus het duurt ook nog wel even voordat die echt verstuurd kan worden. 

Terug
Bovenaan