Januari 2020 Baby

@mama mia dat is ff schrikken! Door het door willen plassen kan het best zijn dat je alle kracht daar naar toe brengt en daardoor je bloeddruk daalt. Rustig aan doen en optijd aangeven bij de verpleging als je je niet goed voelt! Doet het plassen zelf nog pijn?
@calathea leek deze bevalling ook veel op jou 1e bevalling? Vind het vooral lastig dat ik geen idee heb wat me te wachten staat (natuurlijk is geen enkele bevalling het zelfde, maar heb nu helemaal geen idee). Hoe gaat het verder met de kleine man?
Ik ben vooral blij als ik straks weer een paar uur kan slapen. Ook al moet ik er 's nachts uit voor voedingen, maar elk uur wakker zijn om me weer om te moeten draaien breekt me echt op. Vannacht aan het spoken geweest door de maagzuur pfff? 
Durf ook niet echt meer iets af te spreken. Wij spelen nogal graag spelletjes, maar dan ben je toch een paar uur bezig.. sinds gisteren ook wat meer menstruatie achtige krampen en harde buiken dus durf niet zo goed iets af te spreken met andere? Wordt weer een dagje bankhangen denk ik?

@MammaMia: dat is zeker schrikken. Zo'n bevalling is echt niet niks, of het nu op de natuurlijke manier gaat of via een keizersnede je hebt gewoon wonden aan de binnenkant. En volgens mij is je herstel van een keizersnede een heftiger omdat je gewoon een (extra) buikwond hebt. Ik ben in de kraamweek gaan plassen onder de douche en gelijk de straal erop, ik heb daardoor weinig last ervaren van pijn bij het plassen. Ik had 2 uitwendige hechtingen omdat Pim op het laatst zijn handje bij zijn hoofd deed maar ik heb daar eigenlijk geen last van gehad. Goed en veel spelen heeft bij mij goed geholpen. 

@Klaasjee: deze bevalling leek inderdaad wel op de eerste. Langzaamste werden de weeen steeds heftiger en de vk heeft m'n vliezen gebroken. Beide bevallingen ook thuis en dat vond ik zelf ook heel prettig. Maar belangrijkste is volgens mij dat je bevalt waar je je het veiligste voelt. Ik heb nu wel de bevalling meer meegemaakt. Bij de eerste weet je gewoon niet wat je kan verwachten en heb ik in een soort roes beleefd, was er nu veel meer 'bij' en vond de pijn ook heftiger. Maar echt waar: zodra de kleine op je borst ligt is alles het waard. Ik herstel nu wel veel sneller en kan alweer stukken lopen en we zijn ook al uiteten geweest, heerlijk! 

Ojee Klaasje, voor jou klinkt het ook al spannend met die harde buiken en pijn.  Morgen waarschijnlijk naar huis. Daar zie ik wel tegenop, omdat ik nog veel gebruik maak van de bedrekken, papegaai enz om mijn buik te ontlasten.

@Ellytje de kaart groot laten afdrukken. Dat is wel een heel leuk idee! Even onthouden. 
@Klaasjee menstruatie achtige klachten.... die heb ik ondertussen ook. Soms doet het wel echt een beetje zeer. Harde buiken hier ook geregeld aanwezig die ik tot eergisteren alleen kon voelen door letterlijk met mijn handen te voelen naar hoe hard hij is. Nu begint het ook wat ongemakkelijk  te worden. Het lichaam maakt zich klaar. Dat is alleen maar goed! Wel spannend  haha.
@mamamia, beter dat het plassen minder heftig is ondertussen. Goed te lezen dat je morgen naar huis mag. Snap wel dat je op ziet tegen de afstand van auto naar voordeur. Kan je ook niet voor de deur worden afgezet? 

@mammiesammie: Klinkt ook bij jou dat het de 'goede' richting op gaat. Goede is natuurlijk relatief met hoe het kan voelen.  Wanneer was jij nou uitgerekend?
@Klaasjee: Jij was 17 januari uitgerekend heb ik in gedachten, klopt dat?   Ik vraag me af wanneer ik 1x per dag (minimaal ?) de trap thuis op en af zou kunnen. Zou het liefste weer een beetje normaal vertoeven. 

@mama mia ik snap je helemaal, maar probeer het tijd te geven. Je bent echt pas heel kort geleden bevallen en je lichaam is nog volle bak herstellende! Het is op zich al heel positief dat je naar huis mag! Ben je inmiddels al thuis? Hoe is het gegaan? Al doe je er 2 uur over om beneden te komen, wat kan jou het schelen joh! Ik zou erom proberen te lachen en elke dag dat je verbetering merkt (al is het maar iets heel kleins) het heel positief in te zien. En natuurlijk vooral genieten van die kleine muis en van de mensen die voor je zorgen. Take care...denk aan dat eerste wandelingetje buiten, dat geluksmomentje heb je nog lekker tegoed! En schrijf alles hier lekker van je af.
Ik heb vandaag weer een echo gehad en de ligging is nog steeds met hoofd naar beneden. Nog steeds niet echt ingedaald dus er is nog steeds kans op draaien maar ze verwachten het niet. Verder nog 0 tekenen van een beginnende bevalling...

@calathea kan me wel voorstellen dat je een 2e bevalling beter mee maakt omdat je in grote lijnen weet wat je te wachten staat. De 1e keer komt al het onbekende op je af (misschien ook wel weer goed ook?) Goed om te horen dat je zo snel hersteld! Samen uit eten geweest of met de kindjes uit eten geweest? @mama mia die kraamtranen en stuwing horen er helaas allemaal bij en iedereen begrijpt dat ook! Laat het lekker gaan en ga het zeker niet tegenhouden. Hopelijk mag je vandaag naar huis. Thuis is toch een fijnere omgeving. Klinkt heel stom maar heb je niet een bureau stoel ergens? Dat je vanuit de auto daar op kan zitten? Zal wel veel hobbelen, maar misschien prettiger dan lopen. En met de billen op de trap naar boven en je tijd nemen. Niks overhaasten en tussendoor ff pauze nemen als t niet gaat.Ik ben inderdaad de 17e uitgerekend net als ellytje. Dus het komt steeds dichterbij! Wanneer ben jij uitgerekend mammiesammie?@mammiesammie die harde buiken waren al vrij snel vervelend. Die kleine ligt ook heel hoog en daar voel ik het het ergste. Moet dan ook echt gaan verplaatsen om het te laten zakken. Gewoon rustig doorademen werkt niet meer. Gisteren ook weer wat harde buiken gehad en wat krampjes. Nu is alles weer rustig.. kan ik mooi nog even de ramen zemen? vind het wel frustrerend dat het verder helemaal niks zegt.. kan nog gerust 2 weken duren?@ellytje fijn dat hij nog steeds goed ligt! En nu? Afwachten met de gewone controle of heb je binnenkort weer een echo?

@Klaasjee afwachten met reguliere controle! Op zich was het hoofdje nu goed te voelen schijnbaar dus hopelijk kunnen ze dat woensdag (volgende controle) weer beamen. 
Ben wel benieuwd wat de gang van zaken gaat zijn als je de 40 weken gepasseerd bent (denk namelijk dat dat gaat gebeuren haha) en of dat per regio weer verschillend is. Zal dat woensdag eens navragen.

Terug
Bovenaan