Januari 2020 Baby

@ellytje blijven afwachten en hopen dat hij goed blijft liggen dus. Spannend! Hopelijk gaat hij ook een beetje indalen zodat hij niet meer gaat draaien.
Ik heb officieel nog 1 controle bij de verloskundige en mijn volgende controle zou in het zziekenhuis zijn (met 41 weken op mijn verzoek), maar omdat ik 1 verloskundige pas 1x heb gezien hebben ze mijn afspraak al op morgen staan en dan zou de afspraak in t ziekenhuis pas volgende week vrijdag zijn. Dus ga misschien vragen of ik begin volgende week nog mag komen. Al hoop ik dat hij er dan natuurlijk al wel is?
Merk wel dat er verschil is tussen verloskundige. Ik heb bv alleen nog maar met 35/36 weken een echo gehad. Terwijl andere die weer met 32/33 weken hebben gehad. Schijnbaar zijn ziekenhuizen wel terughoudend in inleiden, maar dat verschilt misschien ook weer per ziekenhuis.

@mamamia, hoop dat je ondertussen heelhuids  thuis bent gekomen zonder al te veel pijn. 
Ik ben uitgerekend op 19 januari. Mijn volgende afspraak is woensdag. Hoop dat dit dan ook de laatste zal zijn. @Klaasjee, kan je aangeven dat je na bepaalde tijd naar het ziekenhuis  wilt sowieso? Ik begrijp uit je verhaal dat dit dan Nog niet betekend dat je ook daadwerkelijk wordt ingeleid...
Ik zag dat je het er over had dat je nog een echo hebt gehad. Merk bij mijn verloskundige dat ze daar niet echt aan doen. Ik heb nog een echo gehad met week 23 en dat was de laatste. Deze echo was dan ook alleen om mij gerust te stellen, niet eens omdat dit standaard  is. Ik zou ook zo graag nog eens even kijken. 
@Ellytje, fijn dat hij nog steeds alles ondersteboven bekijkt. Het verbaasd  me dat hij nog niet is ingedaald.  
Wat denken jullie, zou de bevalling van je moeder ook iets kunnen voorspellen over je eigen bevalling. Een soort van erfelijke factoren specifiek voor een bevalling ?

@mammiesammie: ze zeggen dat dat iets kan zeggen inderdaad over je eigen bevalling. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, want ik was niet zo eigenwijs als mijn kleine en lag goed en ben dus gewoon vaginaal geboren haha. Was wel 6 dagen te laat.. Dat zag ik voor onze kleine en mezelf ook al niet zitten.  @Ellytje: fijn dat die kleine dondersteen van je nog goed ligt. Ik heb wel eens gehoord dat sommige kindjes pas bij de bevalling indalen.  

@mamamia, niet gedacht eigenlijk. Ik ga dit eens opzoeken op internet. Als het lijkt op mijn geboorte ben ik snel klaar haha. 
Fijn dat je thuis bent. Wat betreft de kraamzorg... is het een leuke vrouw? Geen het even de tijd, je bent net thuis en nee, je hoeft haar echt niet te entertainen haha. Zij doet ook gewoon haar ding. Ik gok dat de tweede dag dat ze er is al anders zal aanvoelen. Even wennen ?
De kraamhulp  die wij krijgen ken ik al geruime tijd. Het is de tante van mijn beste vriendin. Ben heel blij dat hier een bekende komt waarvan ik weet dat ik het met haar goed kan vinden. En ook dat zal gek zijn natuurlijk 

Ik denk op één of andere manier ook dat het op de bevalling van je moeder lijkt. Dan staat me nog wat te wachten hoor jongens haha, 2 weken over tijd, na aantal keren strippen dan toch begonnen uit zichzelf, vervolgens echt meeeega lang over ontsluiting gedaan, echt iets van 20 uur..maar uiteindelijk 0 hechtingen en ze heeft het als helemaal fantastisch ervaren haha.
@mama mia je moet niet het gevoel hebben dat je de kraamhulp moet entertainen haha, ze moet zelf dingetjes aanbieden om te doen, lijkt me. Het moet ondersteunend zijn, geen last. Maar het is inderdaad ook eventjes wennen denk ik, zeker als je zelf op je meest kwetsbaar bent. 
Even iets heel anders, ik ga denk ook even een nieuw topic openen, maar wellicht hebben jullie ook tips. Ik heb een ledikantje (dus geen wiegje) en heb daar 2 hoeslakens, 2 dekentjes en 2 lakentjes voor. Moet je dit ook aanschaffen voor de reisweig van de kinderwagen? En welk formaat is dit dan? Wieg formaat?

@Klaasjee: Ja gek hè, dat er per zh en verloskundige zo'n verschil zit in beleid. Ik hoop dat ze je goed gaan helpen. Onze verloskundigen waren heel schappelijk als ik soms hier op het forum reacties lees. 

@mammiesammie: dat lijkt me ook dubbel idd als je je kraamzorg zo goed kent. Van de ene kant fijn, van de andere kant juist vreemd omdat ze op een heel andere manier bij je betrokken zullen zijn tijdens je kraamtijd.  Ik moet het ook even de tijd geven, je hebt gelijk. 
@Ellytje: ik heb voor de kinderwagen geen apart linnengoed op een aantal hydrofiele doeken en multifunctionele 90x90cm dikkere fleecedekentjes na. Ik heb ook alleen een ledikantje, ze ligt op 2 meter van ons af met de deuren open. Heb je ook luchtdoorlatende moltons als extra bescherming voor de matras? Die was ik dus vergeten en heb ik 2 weken ofzo geleden gekocht en nog snel gewassen. 

Oké shame on me, net helemaal los gegaan op een super leuke particuliere website, laken, hoeslaken, deken, wikkeldeken..allemaal kinderwagen formaat. Ben benieuwd of het past. Veel te duur allemaal, maar heb vandaag zo'n ontzettende koopdrang. Vanmiddag ook al naar de Hema geweest om nog wat spuugdoekjes en broekjes te kopen, kon het écht niet laten. Ik laat het maar even gebeuren vandaag haha.

Terug
Bovenaan