@mammiesammie Ze gaf bij mij aan dat ik nu nog 1 controle heb bij verloskundige en daarna (na de 40 weken) de volgende controle bij het ziekenhuis zou zijn. Volgens mij houden ze hier eigenlijk 41+3 aan voor controle in het zkh, maar ik heb gevraagd of dat eerder mag en als het zo ver komt mag ik daar met 41 weken heen, maar hoe het dan precies zit met inleiden weet ik niet. Ik hoop dat ze dan met bv 41+3 of 41+4 inleiden zodat ik hopelijk niet die 42 weken aan tik. Daarom wil ik met 41 weken al naar de gyn zodat ik dan hopelijk een paar dagen eerder ingeleid zou kunnen worden.
Vreemd dat er zo ontzettend veel verschil zit tussen echo's enz. Nu moet ik wel zeggen dat wij zo af en toe een extra echo hebben gedaan omdat we het leuk vonden om te zien.
Ergens hoop ik dat het wel als de bevalling van mijn moeder lijkt die ging best snel (maar heeft eerst een tweeling gehad) alleen was ze wel een week overtijd geloof ik.. Daar heb ik dan weer niet zo veel zin in haha
Pff Ellytje dat klinkt als een hele lange bevalling.. Die hechtingen klinken dan wel weer heel positief! haha.
Ik heb 2 wieghoeslakentjes gekocht voor de wandelwagen. Ik wist eigenlijk niet dat er iets in moest, dacht een hydrofieledoek genoeg was, maar mijn moeder zei dat dat wel handig is en dan ook nog een hydrofiele doek. Dus heb nu 2 van die wieghoeslakentjes gekocht. Wil nog wel aan de kraamzorg vragen of daar ook een molton in moet. Want in theorie kan hij daar ook een ongelukje krijgen..
@mamma mia Zorg je wel dat je genoeg rust pakt! Dadelijk heb je daar alleen maar meer last van met je herstel. Natuurlijk wil je je kleine meisje troosten, maar je moet ook echt op jezelf letten!
Wat betreft kraamzorg.. dat zat ik me toevallig vanmiddag ook af te vragen. Tenminste, ik vroeg me af wat ze verder de hele dag doet en hoe ze zich gaat vermaken.. Ze doet natuurlijk ook wasjes enz en controles bij moeder en de kleine. Uitleg geven over van alles en nog wat en alles moeten ze ook nog registreren. Ik denk dat ze zich zelf wel goed weten te vermaken. Die zijn dit wel gewend natuurlijk. Hoelang heb jij nog recht op kraamzorg nu je een paar dagen in het ziekenhuis hebt gelegen?