Januari 2020 Baby

Ellytje al die pakjes met dieren oortjes zijn zoooo schattig! Zag gisteren een klein kindje in een beren pakje in een maxi cosi liggen. Ik smolt gewoon weg hahahaha. 
Violet Wat leuk om de andere kant een keer te horen! Mijn vriend kijkt vooral uit naar de fruitcocktails die onze kraamzorg gezegd heeft te gaan maken hahaha.
Zometeen weer controle bij de verloskundige. Ben benieuwd. Vannacht 2x gedroomd dat de bevalling begon.. een droom kan ik me niet zo goed herinneren.. de andere was hopelijk niet de realiteit hahaha.
De enveloppen voor de geboortekaartjes zijn ook allemaal al geschreven :) Zo strepen we steeds meer weg :)

Nou dames, ik ik heb het opgezocht en voor zover ik kan vinden zegt  de bevalling niet veel over hoe die van jou zal zijn. Mocht dit wel het geval zijn ben ik binnen twee uur klaar en volledig uitgescheurd ? voor het eerste deel wil ik wel gaan maar het tweede niet haha. 
@Ellytje, veel gekocht ja? Heerlijk toch! Ik heb het  zojuist ook gedaan. Online dan wel ?
Ondertussen ben je wel uit de maten van de kinderwagen  neem ik aan. Mijn schoonmoeder is zo lief geweest om dekentjes te haken. Zo leuk! Geschikt voor wieg en kinderwagen. 
Laten wij  indd gaan voor de 20ste. Hoewel hij ook er eerder mag komen hoor. Ik heb de datum eigenlijk een beetje losgelaten. Wil gewoon dat de bavllong achter de rug is en ik weer een beetje normaal kan bewegen haha. 
@Klaasjee, bedankt voor het vertellen over je plannen met het ziekenhuis enzo. Ik ga morgen weer naar de vk en dan kaart ik dat ook even aan. Ben van mening dat ik zoveel moet vragen aan de vk en dat ze zelf met weinig info komen. 
Je zei dat je extra echo's  had gedaan. Was de Bij de vk? En zo ja, moest je er dan ook voor betalen?
@Violet, fijn dat je hebt gereageerd. Fijn om op de hoogte te zijn van de werkzaamheden van een verloskundige. En wat Ellytje zegt... Het lijkt me ook echt een pittige baan! 8 dagen achter elkaar werken en dan 3 dagen vrij. Ik ben een voorkeussgezin voor onze kraamhulp en dan heeft ze maar recht op 1 dag tussendoor vrij ? heftig!

Ik vind trouwens de artikelen van Vala van den Boomen erg leuk om te lezen. Ik dacht, dat deel ik even met jullie. Mogelijk ken je het al...  

@mammiesammie haha ik snap dat je dan niet dezelfde bevalling als je moeder wilt. 2u bevallen lijkt me ook niet alles. Je bent er wel snel vanaf, maar was dat dan geen heftige bevalling??
De datum zegt ook helemaal niks. Het is meer een formaliteitje voor administratie, maar verder.. 
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik veel dingen ook wel zelf heb gevraagd hoor. Tenminste met het doorlopen tot 42 weken heb ik volgens mij met 30 weken al gevraagd haha. Ik wilde gewoon weten waar ik aan toe was en dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken. Toch zat het antwoord me toe niet helemaal lekker, zeker nu de uitgerekende datum dichterbij komt dus heb ik het nog een keer aangekaart. En daar is ze op verder gegaan. We hopen natuurlijk dat het allemaal niet nodig is, maar ik vind het fijn om een beetje te weten waar ik aan toe ben als ik die 41 weken aan tik. Ik zou het zeker gewoon bespreekbaar maken. Daar zijn ze ook voor.
Ik heb met 6 weken (op verzoek ivm eerdere miskraam) 8 weken, 12 weken, 20 weken en 35 weken de controle echo's gehad. En verder hebben we er volgens mij nog 4 extra gedaan voor de lol. Hier moesten we wel voor betalen, maar vonden het zo bijzonder om tussendoor ff te kijken :)
Voor de dames die al bevallen zijn en het gezellige kraamverband gebruiken.. Kan dat een beetje fatsoenlijk in een boxer? Ik draag eigenlijk altijd strings heb een hekel aan onderbroeken of hipsters en de dames boxers vind ik ook veel te korte pijpjes hebben. Dus ik heb bedacht om boxers van mijn vriend aan te gaan doen, maar vraag me af of dat eigenlijk wel handig zou zijn met kraamverband?

Haha heb even het artikel "17 Dingen die mannen nooit gaan begrijpen als je zwanger bent". Sommige dingen zijn echt te grappig!

@Klaasjee: je hebt er goed aan gedaan dat aan te kaarten. Jij moet je er veilig bij voelen. 
Ik heb tena pants plus ingekocht. Ik hou niet van dat losse geschuif plakgebeuren. Ik vind ze erg fijn nu ik er dagelijks in rond moet lopen haha. 
Waar heb je dat artikel gevonden?
@mammiesammie: Dat geloof ik, dat totaal uitscheuren is niet echt wat op iemand zijn verlanglijstje staat. 2uur kan fijn zijn,  maar heb al eens gehoord dat het dan ook weer een shock voor ouders en kind kan zijn, omdat ze er te weinig naartoe hebben kunnen leven. Terzijde van die 9 maanden. Zou met keizersnede ook zijn. Voor de baby is dat ook wel zo bij keizersnede, maar tot nu toe vind ik het denk ik net zo onwerkelijk als ieder ander nieuwbakken ouder als ik ervaringen vergelijk in mijn omgeving. 

@mammiesammie kende ik niet, maar nu wel, thanks! Ik ga lekker lezen haha.
Ik heb sinds die aambeien constant de boxers van mijn vriend aan. Ik droeg inderdaad ook alleen maar strings. Ik had wel 2 zwangerschapsonderbroeken van noppies aangeschaft voor deze laatste periode en voor erna, maar 2 waren natuurlijk niet genoeg toen die ellende begon. Nu vind ik die boxers heerlijk zitten en het zal me een zorg zijn wat anderen hiervan vinden ?. Daar past straks ook makkelijk kraamverband in, want een groot maandverband past ook (yess na dat insnijden van die aambeien heb ik dat ook al vaak gedragen...Ben op alles voorbereid al al haha).

Terug
Bovenaan