Januari 2020 Baby

Hallo allemaal,
Ook een berichtje van deze kant! Over kraamverband. Ik gebruik Kotex, want het moet goed ademen. En ik heb de eerste 2 dagen ook de onderbroeken van mn man aangehad. Zit echt heerlijk! Het ligt er trouwens wel aan hoeveel je vloeit. 
Een bevalling van 2 uur? Dan heb je vaak heel veel last van naweeën! Ons kindje was er met ruim 6 uur en dat was al vlug genoeg. Zeker het eerste stuk... 2,5 uur persen is wel lang. Maar als je eenmaal weet dat het hoofdje staat gaat het ook snel! 
Ik heb me heerlijk laten vertroetelen door de kraamverzorgster. Mijn hele familie trouwens... die kwamen standaard rond fruittijd! Maar ik merkte vooral dat ik het fijn vond om haar haar gang te laten gaan. Kraamvisite is ook fijn als je je redelijk goed voelt! Heb je afleiding in bed!
Met voeden gaat het iets minder. De spanning zorgde ervoor dat ik de productie niet op gang kwam. Dus geef nu flesvoeding en ik kolf. Ben nu wel veel met voeden bezig, maar hoop dat het weer opgang komt! En als het niet lukt, ga ik met flesvoeding verder. 
Vind het heerlijk om weer eens jullie verhalen te lezen! Zal proberen weer eens vaker te reageren! Liggen alle eigenwijze kindjes nog in stuit?

@mama mia Haha dat is pas slim! Alleen lijkt me dat ook wel heeeeel erg vreemd zitten. Zo weet je wel een beetje hoe je kleintje zich voelt met een luier hahaha
https://www.me-to-we.nl/17-dingen-mannen-nooit-gaan-begrijpen-als-zwanger-bent/
Dit is het artikel, dat is van diegene die mammiesammie door gaf. Staan best leuke artikelen tussen!
@Ellytje haha ben ik toch niet de enige die de boxers van partner is gaan dragen. Heb ze nu ook al aan omdat ik vrees dat ik ook aambei(en) heb.. Er zit in ieder geval iets te vervelen. Baal er wel van want het ging juist weer heel goed met m'n ontlasting na weer problemen te hebben gehad, dus had het niet helemaal verwacht. Heb je nog veel last van de jouwe? Of is het nu een stuk minder?
@onseerstkindje 6u klinkt ook al best snel, maar 2,5u persen klinkt dan weer lang haha. Heb je ondanks alles wel een beetje van je kraamtijd kunnen genieten? Fijn dat je zo veel aan de kraamzorg hebt gehad in deze periode. Zo te horen heeft zij jullie echt ontzorgt op dat gebied. Vervelend dat de voeding niet op gang komt, hopelijk lukt het door het kolven alsnog om het op gang te krijgen. Hoe gaat het verder met jullie?

@Klaasjee, zeker niet de enige haha. Oh balen dat jij ook wat voelt daar..Ik zou je aanraden meteen met Curanol te smeren en de tabletjes te nemen. Deze zijn geheel veilig. Je hoeft niet zo lang meer en na de bevalling kun je hier ook nog tijdje mee doorgaan. Ik weet niet of dit de oplossing was bij mij, maar het is nu dus helemaal onder controle. Geen pijn meer. Ik slik iedere ochtend en avond zo'n pilletje en smeer er elke avond Curanol crème op. Er zitten nu stukjes huid zegmaar, die moet ik een keer operatief laten verwijderen. Maar dat kan pas als ik geen borstvoeding meer geef, dus even kijken wanneer dat is. Hoop zo dat het er na de bevalling niet weer meer worden of dat het weer pijn gaat doen! 

@Klaasjee, mogelijk heb ik ook gewoon niet zoveel gevraagd in die periode, ik was vooral zeg maar aan het overleven. Heb de hele zwangerschap zo erg last gehad van onwijs slecht slapen.  Maar morgen ga ik er zeker over beginnen. 
De bevalling van mijn moeder waarbij ik geboren ben was zeker heftig. Heel kort dus, blijkbaar geen weeën  gevoeld maar wel de persweeen. Die bevalling is ook wel de reden waarom ik geen broers of zussen heb. 
De boxers van mijn man heb ik nog nooit aangehad haha. Ik sla het bij deze op voor als het nodig mocht zijn. 
@onseerstekindje, als ik jouw verhaal zo lees betreft de kraamhulp klinkt het heerlijk! Jammer dat het maar tijdelijk is ? jammer dat de borstvoeding niet helemaal verloopt zoals je had gewild. Blijf niet te lang aanmodderen  hoor. Al die frustraties helpen ook niet. Kost alleen maar een hoop energie. Hoop wel dat het kolven gaat helpen!
@mama Mia, hoe was het vandaag met de kraamhulp? Kun je een beetje aan haar wennen en je aan haar overgeven? 

@ellytje thanks voor de tip. Zal morgen eens gaan kijken. Zal eerst zalf gaan proberen. Weet het namelijk niet zeker, maar vrees t ergste? Heb van mijn vorige aambei ook nog losse huid, wil dat straks ook nog laten verwijderen als alles rustig is.
@mammiesammie slaap je nu al wel iets beter of nog steeds belabberd? Haha ik heb ze eerder al uitgeprobeerd om te kijken of het wat was, maar zitten best lekker? zeker ook omdat ze groter zijn dan mijn ondergoed 

@Klaasjee: ik heb (na tips van vriendinnen) de Mady onderbroeken van de Zeeman gekocht en vond die erg fijn zitten met dat dikke kraamverband. Bleef goed zitten. Ik vind zelf een nadeel van boxers dat ze wat wijder zijn en dat verband wat meer 'beweegt'. 
Na die mega verbanden raadde mijn kraamhulp ook kotex aan omdat die het beste ademen en minste plastic bevatten. 

ik heb ze zelf niet gebruikt maar die netbroekjes schijnen ook prima te zitten. 

Onze kraamhulp maakte ook fruit voor de hele familie, dat mis ik echt. Vergeet het nu zelf af en toe...

Ik net weer terug van controle. Alles was goed. Volgende week woensdag heb ik nog een laatste controle bij de verloskundige. Ik heb aangegeven dat ik dan ook al graag gestript zou willen worden. Dit schijnt niet altijd mogelijk te zijn omdat er wel een kleine opening moet zijn. Dat wist ik niet. Maar dat gaan ze dan even voelen. Als er dan niks begint word ik overgedragen naar gynaecoloog en dan hartfilmpje, echo om te bepalen of er nog voldoende vruchtwater is en of mijn bloeddruk nog goed is etc, en dan om de dag strippen en dan wordt ook in overleg besloten wanneer ze gaan inleiden. Toch hopen ze altijd dat het vanzelf begint omdat dat de kans op een vlotte bevalling vergroot. Maar uiterlijk tot 42 weken. Spannend dus!

@Calathea daarom twijfelde ik ook over een boxer omdat er juist nog pijpjes aan zitten, maar ik heb echt een hekel aan onderbroeken haha. Ik ga deze wel ff opschrijven voor als het niet werkt! Thanks voor de tip
Z'n netbroekje heb ik ook in mn kraampakket zitten, maar dat zie ik mezelf al helemaaaal niet aanhebben hahaha. Maar ik denk dat op dat moment het me allemaal helemaal niks meer uit maakt.
Eigenlijk zou je gewoon standaard fruittijd in moeten lassen. Eigenlijk is het zo goed voor je, maar kan me voorstellen dat het er bij in schiet.
@ Ellytje Goed dat je dit besproken hebt met de verloskundige. Zo weet je ook waar je eventueel aan toe bent als het wat langer gaat duren. Je kunt idd niet zomaar strippen, volgens mij moet je baarmoedermond dan al wel een beetje verstreken (als ik t goed zeg) zijn. Hopen dat dit allemaal gewoon niet nodig is en dat alles zelf op gang komt! Dan is uiteindelijk voor jezelf ook het prettigste denk ik. Inleiden is volgens mij ook niet altijd een pretje. Lag de kleine nog steeds goed?

Terug
Bovenaan