Januari 2020 Baby

@mammiesammie: nou, we zijn al een beetje gewend, maar het huishouden doen we liever zelf (ik niet op het moment haha), dus ze is er vooral voor mij en de baby en zodat mijn partner met een gerust hart boodschappen kan gaan doen zonder dat ik teveel ga doen. Ik weet niet goed wat ik mag. Ik heb wel leefregels meegekregen, maar bijvoorbeeld zittend een babywasje opvouwen zou m.i. onder lichte huishoudelijke taken kunnen vallen en die mag je pas na 2 weken. Maar ja je mag wel je baby tillen en verzorgen.  Ik kan de tena pants echt aanraden haha... heb mezelf alleen nog niet van de achterkant bekeken. De stuwing begint een heel klein beetje af te nemen ?. Heb ik dat ook meegemaakt.  @Klaasjee: ja, idd. heb ik laatst van een vriendin gehoord. De baarmoedermond gaat ik de zwangerschap naar de rugkant toe en is dan ook niet meer(goed) te voelen. Ze moeten er minimaal een beetje in kunnen haken met een vinger om te kunnen strippen. Vaak als ie al wat verstreken is.  Sorry als ik niet op alles reageer. Ik lees wel mee, maar doordat we een nachtbrakertje hebben is mijn hoofd een zeef. 

@Klaasjee, het slapen gaat big steeds slecht. Wat daarbij kwam was dat als ik horizontaal ga liggen die kant van mijn neus ook dicht gaat. Wanneer ik overeind kom de neus meteen weer open gaat (sinds september al) iedereen weet dat met dichte neus slapen vervelend is. HA wist mij te vertellen gisteren dat dit komt door stuwing door vocht vasthouden. Nu kan ik dus gewoon neusspray  gebruiken want dit zou weeën  opwekken en dat na  nu geen kwaad meer natuurlijk. Dat slaaptnietsje beter. 
@Ellytje en Klaasje, gisteren naar de vk geweest en oa  besproken wat te doen na 40 weken, aangegeven zoals Klaasjee zei dat ook ik niet te lang over tijd wil  lopen. Ik mag dus met 40,5 naar de gyn voor inleiden dus daar moeten we even over nadenken. Ook begon ze over strippen. Dus gisteren meteen gekeken of dit al kon en ik had blijkbaar  1cm ontsluiting. Tijdens strippen 2cm. Maandag opnieuw strippen. Hoop dat het op deze wijze zal lukken!
De baarmoedermond is normaal een soort tuutje  en die moet een soort van plat worden. De mond moet inderdaad week worden. Daarin heb je verschillende gradaties, de mijne was in dit geval redelijk week. (Als antwoord op de vraag die een soort van gesteld werd) en hij stond dus blijkbaar 1 cm open. Nu begreep ik net weer dat bij 3 cm de vliezen kunnen breken.
@mama Mia, als je de baby mag tillen lijkt het me dat je ook babykleertjes één  voor één mag tillen om ze vervolgens te vouwen haha. Het is wel prettig als je je huishouden op je eigen manier kan doen. Fijn dat Je nu wel een beetje gewend  bent aan haar. 

@mammiesammie: 2cm ?, dat klinkt al goed! Ook fijn dat je ook een plan van aanpak hebt kunnen bespreken met je VK. 
Ja, de kraam heeft wel goeie tips.  We hebben een inbakerdoek aangeschaft na onze braaknacht. Afgelopen nacht ons plan van aanpak aangepast. Nou we hebben een aantal uurtjes geslapen daadwerkelijk ?. Nu kijken of de doek hetzelfde effect heeft. Ik voel me vandaag wat minder. Lijkt erop dat ik verhoging blijf houden en mierende pijn in mijn onderbuik. Hebben maar eens een plasje naar de huisarts gebracht. Blijf bang voor complicaties ..... ?.   

Woow, overleden na complicaties van een keizersnede. Dat is me ook wat. Ik snap heel goed dat je daar erg onzeker van wordt. Sjeempie  dat is ook niet niks. Gewoon lekker laten controleren. 
Ja, twee cm... Het zegt voor nu nog niks eigenlijk maar het geeft me wel moed om dit te weten. De wetenschap dat er echt wel een proces in gang is en de goede kant op is heel fijn. 
Beter! Lekker even kunnen slapen en indd er wordt aangeraden niet te praten enzo in de nacht tijden voeden en verschonen on ze een dag/Nacht ritme aan te leren. 

Ze hebben gelijk, je kunt t beter rustig doen als je zelf ook nog wat wil slapen 's nachts haha. Ja, dat is een heel heftig verhaal..... zal jullie de details besparen, maar blijft gewoon in mijn achterhoofd zitten.  Er is zeker iets aan de gang ? met 2cm ontsluiting. 

Terug
Bovenaan