Januari 2020 Baby

Haha nee hier is alles nog rustig! Heb gisteren wel mee gelezen, maar had een kleine mental break down. Zat er een klein beetje doorheen (waarom I don't know) Had een slechte nacht gehad, ook wat krampen gehad en toen kwam alles ff dichtbij. Toch een beetje bang voor wat er komen gaat en wat er allemaal gaat veranderen ofzo. Heb geen idee. Vannacht weer een stuk beter geslapen en nu is het wel wat weggezakt :)
Maak me wel een beetje zorgen omdat ik aan het afvallen ben. Niet heel veel, maar scheelt bijna een kilo met vorige week terwijl ik wel gewoon genoeg eet (kan nergens vanaf blijven nu ik thuis ben..)
@mammiesammie wat spannend dat je al ontsluiting hebt en dat ze je al gestript hebben! Merk je zef al iets van verschil of nog helemaal niet? Fijn dat de verloskundige zo goed mee denken. Hopen dat het allemaal niet nodig is en dat het gewoon lekker zelf op gang komt, maar het is wel fijn om te weten wat de vervolg stappen zijn. Deed het strippen pijn?
Hehe ik weet nu eindelijk waarom ik ook zo loop te klooien 's nachts met mn neus en droge mond haha. Als ik ga slapen is er niks aan de hand en dan wordt ik 's nachts wakker en dan zit mijn neus ook dicht en heb ik z'n droge mond. Drink soms een heel flesje water leeg gedurende de nacht omdat ik z'n dorst heb. Nu weet ik dus waarom haha.
@mama mia je hoeft je niet te verontschuldigen! Je hebt een heerlijke kleine meid waar je voor moet zorgen wij komen ergens pas op de allerlaatste plaats ;) Heb je de uitslag al terug van de je plasje? Snap met de ervaring die je van iemand anders hebt dat je je zorgen maakt. Gewoon goed in de gaten houden en optijd aan de bel trekken! Liever dan een keertje te vroeg en dat het voor niks is. Weet de huisarts ook af van je ervaring en je zorgen?
Slaapt de kleine meid al beter??
Vandaag de 40 weken bereikt.. heel bizar als je er over nadenkt waar je 40 weken geleden was..

Hey Klaasjee, begrijpelijk hoor dat het je ineens naar de keel kan grijpen. Er staat ons toch heel wat te wachten. Fijn dat je nu wel weer een beetje los bent van die gedachten. Ik probeer daar niet te veel over na te denken op het moment. Ik weet het tenslotte allemaal toch niet. Hopelijk kan je het een klein beetje loslaten. 
Ow ook last van je neus? Zo vervelend. Lekker neusspray gebruiken! Werk opwekkend dus nu geen probleem meer. Gehoord van de huisarts en mijn verloskundige dus dan zal het vast helemaal veilig zijn in dit stadium. Ik was ook bezig met zoutoplossing, vicks, lippen invetten en drinken in de nacht en dus ook weer extra plassen. Dat heb ik nu twee nacht niet gehad. Nog steeds vaak wakker (om de 1.5 uur) maar de nachten zijn wel veel rustiger nu.
Bizar hè  40 weken. Een moment waar je zo lang naar toe leeft en werkt. Het lijkt af en toe heel lang te duren en dan ineens.... tataaa, je bent er. 

Haha hier ook nog helemaal niks gaande! Probeer het beetje op te wekken ofzo door de ramen te zemen. Elke keer wel met enorme tussenpauzes haha.
Ik moet mij ook even verontschuldigen als ik niet op iedereen reageer. Ik check dit altijd op mijn telefoon en dat is super ongebruiksvriendelijk dus weet dan niet meer zo goed wat iedereen gezegd heeft.
Ik had gisteren ook een beetje paniek moment. Jullie gaan denk ik ontzettend lachen als ik vertel waarom...ik ging kijken welk sterrenbeeld de kleine zou hebben als hij over tijd is, dan is het dus in plaats van een steenbok een waterman. Ik geloof best wel in een horoscoop (welke eigenschappen erbij horen zegmaar) en ik las dus dat het totaal niet matcht met mijn horoscoop en dat dat echt heel heftig gaat worden etc, ik las eigenlijk alles waar ik bang voor ben tijdens de opvoeding (controle loslaten, een kind dat niet wil knuffelen, meer naar de vader trekt etc) dus was even helemaal in paniek. Hebben jullie dit weleens of is dit echt te belachelijk voor woorden? Ik kan soms zo doemdenken en dan gaat heel zelfs zo ver dat ik denk dat mijn kind niet van mij gaat houden etc.
@mammiesammie Oehh al ontsluiting joh!! Dat gaat de goede kant op! Ik denk dat hier de boel nog potdicht zit dus zo maar weer even bukken staan met de volgende ramen ?
@mamamia hoe gaat het met jouw herstel, het plassen en het traplopen? En breken de gebroken nachten je op of valt het mee? En is bij jou de roze wolk aanwezig of eigenlijk niet? Je kunt hier uiteraard gewoon eerlijk zijn 

Het afvallen kan miss ook wat te maken hebben met vocht in je lijf? De ene keer is dit wat meer dan de andere keer. Anders even bespreken met de vk. Ben je in de zwangerschap veel aangekomen? 
Het strippen... Ja het was niet heel fijn zeg maar op een gegeven moment toen ze even bezig was deed het wel zeer. Beetje puffen hielp, kwam met natte rug van die tafel af maar het was wel te doen hoor. Ik kan niet echt omschrijven wat ik voelde. 

@ellytje Ik doe dit ook op telefoon. Indd best onhandig.
Maak je je echt zorgen icm het sterrenbeeld? Ik geef helemaal niks om een horoscoop. Ik ben hier dus ook nooit mee bezig geweest eigenlijk. Ook niet met de angsten die je beschrijft. Als je gewoon je best doet in de opvoeding, je kindje liefde, vertrouwen, geborgenheid etc geeft komt het helemaal goed. Je bent vast een fantastische moeder, jij kent je kind het best en weet waar zijn behoeften liggen. Daar geloof ik wel echt in.
Ja 2 cm! Dat geeft de mens moed hoewel het nog niet iets hoeft te betekenen. Ik ben vannacht ook mijn slijmprop verloren. Ik dacht dus, Tessa het gaat gebeuren. Maar nee ook dit hoeft niet te betekenen dat het gaat beginnen. Ik ga denk ik ook maar gewoon ramen zemen hahaha

@mammasammie ja belachelijk toch! Kan me daar serieus zorgen over maken. Ik weet ook niet waar dat vandaan komt.. Denk doordat ik nu zoveel tijd heb, dat de gedachten dan ook de vrije loop krijgen. Het is voor mij goed om veel om handen te hebben, dus wat dat betreft is een kindje zeer welkom. Verder wil ik ook na het herstel weer snel beginnen met sporten (niet omdat ik dat nou zo leuk vind..vind het vreselijk haha) maar omdat dat voor mij zo goed werkt mentaal. En zeker als je een babytje hebt denk ik dat het goed is om ook tijd voor jezelf te hebben en dan tegelijkertijd goed bezig te zijn voor je gezondheid!
Een hoop plannen en gedachten..maar komt echt door de stilte voor de storm haha. 
Oehh de slijmprop ook al! God ben soms wel beetje jaloers op jullie dat er in ieder geval zaken gaande zijn. Ik ga maar weer fanatiek verder met zemen ?

Wel oppassen hoor dat je na de zwangerschap niet te snel fanatiek fysiek bezig gaat zijn. Ik heb volgens mij gelezen dat er toch wel echt 6 weken voor staat mbt je herstel. 
Ben het zeker wel eens met je gedachtengang betreft ook dingen voor je zelf hebben hoor. Dat is absoluut belangrijk. Ben straks niet alleen moeder maar ook vriendin, partner en andere dingen. Een blije moeder is ook veel leuker!
Wanneer was je ook al weer uitgerekend? Succes met zemen! Ik ga het ook doen haha. 

Terug
Bovenaan