Januari 2020 Baby

Ik slinger zo nu en dan ook de laptop aan om te kunnen reageren. Op de telefoon is het inderdaad mega vervelend. 
@mammiesammie haha ik vet inderdaad ook mijn lippen in en fles naast m'n bed. Plassen valt gelukkig nog mee. Hoef gemiddeld maar 1x per nacht naar de wc en probeer dat uit te stellen tot een uur of 3 haha. Ik heb een hekel aan neusspray, vind dat zo smerig. Dus ik probeer het nog even vol te houden :)
Slijmprop zegt idd nog helemaal niks. Ben de mijne bijna 2 weken geleden verloren, maar de kleine zit er nog steeds.. Maaar het is wel weer een stapje verder richting de bevalling! Toen ik hem kwijt raakte dacht ik ook ojee daar gaan we binnenkort haha. Heb je ook al iets van menstruatiekrampen? 
Ik ben ongeveer 15 kilo aangekomen (nu ik weer ben afgevallen), maar vocht zou idd best kunnen. Ik heb alleen niet super veel vocht vastgehouden, maar ik ga straks de verloskundige even bellen. Hoop niet dat het iets is doordat het vruchtwater minder is ofzo. 
@Ellytje Bij mij werkt het ramen wassen niet hahaha. Heb woensdag en donderdag de ramen gewassen en er is nog niks.. Hopelijk werkt het bij jou wel! Daar heb ik me nog niet zo in verdiept. Heb een tijdje terug wel gekeken wat de eigenschappen zijn, maar eigenlijk niet over nagedacht of het zou botsen. Probeer je er niet te veel door te laten leiden, natuurlijk zal hij bepaalde eigenschappen hebben die anders zijn dan jou, maar dat wil niet zeggen dat het niet goed gaat. Zolang jij je kindje heel veel liefde gaat geven krijg je dat zeker dubbel en dwars terug!
Dat denken omdat je niks om handen hebt heb ik ook veel last van gehad. Normaal werkte ik full time en was ik nog van alles aan t doen en nu zit ik de hele dag thuis.. haha Gelukkig had ik nog genoeg klusjes liggen om me af te leiden. 
Heb ook eigenlijk een hekel aan sporten, maar toch heb ik straks wel weer zin om iets te gaan doen. Beetje fitter worden, ben vooral bang dat ik straks de kilo's niet kwijt raak..
Zijn jullie verder wel helemaal klaar met alles in huis? Of nog veel last van nesteldrang? 

Haha nee juist fijn Klaasjee!
Wij hebben super lang gedaan over het beslissen over de raambekleding van de babykamer. Er hangt nu een lelijk rolgordijntje van de vorige bewoners. Gisteren eindelijk aangeschaft, niet wat ik wilde (dat was schijnbaar lastig met grote radiator en draai kiepraam en weet ik het allemaal) en het heeft 5 weken levertijd!! Maar die kleine gaat toch eerst bij ons op de kamer denk ik, dus dat moet geen probleem zijn. Dat is het enige...Ohja en ik zit op die bestelling te wachten voor het opwekken van de kinderwagen, maar dat had ook best een lange levertijd. Verder gaan de klusjes gewoon door, als het allemaal schoon is, is het eerste alweer vies dus zo gaan we lekker door en vermaken we onszelf prima haha.
En bedankt voor de oppeppende woorden. Veel liefde en begrip is inderdaad ook het aller belangrijkst. Ik ben gewoon zo'n perfectionist en hoop dan op een perfecte relatie met mijn kind. Maar dat bestaat ook gewoon niet. Het loslaten begint nu al haha.

Heerlijk om jullie verhalen te lezen! Hoop voor jullie dat de kleine snel komt. 
Als jullie klaar zijn met de ramen... hier zijn er ook nog een aantal die gezeemd moeten worden! Ik ben er niet meer aan toe gekomen. 
@Ellytje: hoe is het met de aambei? Inmiddels weet ik een klein beetje wat je voelt... heb er ook eentje overgehouden van de bevalling! 
@Mamamia: weet precies wat je voelt met je nachtbrakertje. Vannacht vanaf half 1 tot 6 met een wakkere baby en een slapende man gezeten. Gelukkig werd mn man toen wakker en heeft hem weer mee naar beneden genomen. Ik heerlijk onder zeil... gaat de buurman om 8 uur er een nieuw raam inzetten! En bedankt! 
@Klaasjee: heb je verder nog helemaal nergens last van? Als je vruchtwater verliest moet je het kunnen zien en ruiken. Het ruikt echt heel anders. 
@mamasammie: ben heel benieuwd of het nu doorzet. Zou wel fijn zijn! Wel fijn dat het al 2 cm is. Hoelang kan je daarmee rondlopen? 
Hier proberen we onze draai weer te vinden na de geboorte en het overlijden van mn vader. Ik heb het geluk dat ik geen zware bevalling heb gehad en op vermoeidheid na weer de oude ben. Onze zoon doet het nu heel goed. Heel tevreden, alleen het dag en nachtritme nog! 
Als jullie vragen hebben dan moeten jullie ze stellen hoor! Ik probeer regelmatig te lezen :)

Ow jullie (Klaasjee en Elly) zijn uitgerekend op dezelfde dag. Wat leuk. Ik overmorgen. Mogelijk hebben jullie ook al ontsluiting hoor alleen heb je dat helemaal niet door. Ik weet niet hoe lang het kan blijven hangen op die 2. Volgens mij best wel lang. Bij 3cm schijnen je vliezen te kunnen breken. 
Gelukkig  hoef je niet vaak te plassen, ik moet minimaal 2 keer en vaak zelfs 3 keer pfff probeer het ook uit te stellen maarjah. Mijn blaas is leidend haha.
Twee weken geleden al verloren. Jeetje... die krampen heb ik wel ene dag minder dan de andere dag. Ook dat is al ruim  een week aan de gang. En jullie?
Je beter even bellen hoor als je bang bent dat het aan je vruchtwater ligt. Ben benieuwd wat ze zegt. 
Hier heb ik het losgelaten, die klusjes die nog gedaan moeten worden. We zouden hier tijdelijk wonen na de verkoop van ons huis en hebben om die  reden niet veel gedaan toen we hier in gingen. Maarjah, de huizenmarkt explodeerde dus vandaar dat wij hier nog wonen en veel moest gebeuren. Maarjah ik kan niet alles doen. Loslaten is leven zullen we maar zeggen haha. Hier moet ook alleen nog het rolgordijn in de babykamer. Bleek ook 4 weken levertijd te zijn. Maar net als bij Elly, hij komt eerst toch bij ons op de kamer. 

Aambeien, wat een feest hè. Ik heb er ook last van.... bleh. 
@onseerstekindje, indd bedankt buurman! Top idee ?. Goed te lezen dat het eigenlijk allemaal wel goed gaat bij jullie. Behalve het verdriet neem ik aan. 
Als jij een tip hebt voor ons... Ik bedoel, als je wat hebt waarvan je dacht hij wat wist ik helemaal niet. Schroom dan niet dat te delen haha 

@mamasammie: het verdriet blijft, maar denk dat het gemis pas echt komt als ik weer naar mn moeder toe ga. Nu ben ik wel eventjes geweest. Maar verder nog niet.
Weet niet of jullie erg tegen de bevalling opzien. Maar laat je vooral leiden door je gevoel. De laatste week had ik veel verhalen gelezen op mooiebevallingsverhalen.nl en dat heeft me een enorme boost gegeven. Als ik mn bevalling moet vertellen krijg ik altijd te horen dat het heel heftig moet zijn geweest, terwijl ik er niet zo op terug kijk! 
Verder moet je ook niet bang zijn voor doemsenarios. Maar je partner er veel in betrekken. Dat heeft me heel veel gedaan... denk dat ik sommige dingen wel 100x tegen hem verteld heb. Maar dat is juist goed! En je moet je ook niet druk maken om hem wat met de baby te laten doen!!

Spannend hoor, ik ben zo benieuwd wanneer jullie gaan bevallen. Ik ben geen slijmprop verloren (in ieder geval niet dat ik het weet) en de vk heeft mijn vliezen pas bij 6cm gebroken dus bij mij niks van die vooraankondigingen. Had alleen wel wat menstruatie-achtige pijn/kramp.
Ik heb ook een aambei overgehouden na de bevalling, daar had ik meer last van dan m'n 2 hechtingen. Ik smeer met curanol en slik de tabletten. Het lijkt nu iets beter te gaan.
Vandaag is onze Pim alweer 3 weken...pfff wat gaat het snel! Vannacht hebben we van 22.00-03.30 uur mogen slapen...?? Maar tis nog altijd een hongerlapje hoor, het liefst drinkt ie de hele dag ? 
Ik heb hier ook nog een paar ramen hoor ??‍♀️. Vond het al heel wat om gisteren even de stofzuiger door het huis te halen, kleine in de box sliep gewoon door. Hoorde dat ze daar vaak rustig van worden net zoals de föhn. 

Terug
Bovenaan