Januari 2020 Baby

@Ellytje Haha zo heerlijk om last minute nog van alles te willen hebben. Wel jammer dat je niet kon hebben wat je wilde. Ben je er nu wel tevreden mee?
Super frustrerend hé! Heb je alles net schoongemaakt, draai je je eigen om en dan... aaargh. Heb van de week 2x op 1 dag gestofzuigd, had alles gestofzuigd trek ik mn schoenen aan, zat alles onder het zand... zucht!
Wij willen ook nog wel een paar dingen in huis hebben (oa ook nieuw rolgordijntje in de babykamer), maar we hebben nu gezegd dat we dat lekker straks gaan doen als de kleine er is om dan lekker over de woonboulevard te gaan lopen :) 
Probeer de perfecte relatie met je kind lekker los te laten, want wat is perfect? Het opvoeden van kinderen zal altijd met vallen en op staan gaan. 
@ons eerste kindje, nee dat verlies ik nog niet. Ze zeggen dat je dat wel merkt omdat je dat echt niet tegen kan houden zoals urine. Maar heb net de verloskundige gesproken en moest het gewoon even aankijken. Kan voor als nog geen kwaad. Dus we wachten het maar af :)
Heerlijk z'n buurman.. Dat zal je altijd zien haha. Of ze komen ergens de vuilnis ophalen wat ook altijd zo veel lawaai maakt haha. Hopen dat de kleine snel 's nachts wat verder doorslaapt. Is jou partner al wel weer gaan werken of heeft hij er nog vakantie achteraan genomen?
Ik vind het knap hoe je er mee omgaat. Snap dat het gemis er meer is als je bij moeder bent. Dan wordt je er mee geconfontreerd. Thuis is thuis en daar is (behalve een kleintje natuurlijk) niks veranderd. 
@mammiesammie Hebben jullie de verhuisplannen nu echt helemaal opzij gezet of wel een beetje aan het rondkijken? Vervelend die woningmarkt op dit moment. Soms vragen ze ook echt belachelijke bedrage voor huizen, niet normaal! Voel je je wel een beetje thuis waar je nu woont? 
Haha ik heb altijd best een goede blaas gehad, misschien is dat mijn redding. En sinds hij verder is ingedaald drukt hij niet altijd meer op mijn blaas (is niet heel logisch, maar is wel een opluchting haha) Maar merk wel (en zeker 's nachts) als ik moet moet ik ook echt gaan, want anders krijg ik last van harde buiken. 
Ik kijk niet echt heel erg op tegen de bevalling, maar begin het wel spannend te vinden omdat ik geen idee heb wat ik moet verwachten (misschien maar goed ook haha). Hoeveel pijn doet het, hoelang gaat het duren, scheur ik in of moeten ze knippen (dit vind ik wel echt heeeel spannend). Mijn vriend zei gisteren dat hij er wel een beetje tegenop ziet dat ik pijn ga krijgen (vond ik wel heel lief om te horen), maar uiteindelijk laten we alles gewoon helemaal op ons af komen en gaan we uit van de hulp van de verloskundige en kraamzorg. Ik durf niet zo veel bevallingsverhalen te lezen omdat ik dan juist bang ben dat ik een idee in mijn hoofd ga hebben van hoe het moet zijn. Soort verwachtingspatroon. Had jij dat niet na het lezen van de verhalen Ons eerste kindje??

@Calathea 3 weken alweer! Wat gaat dat snel! Groeit hij ook goed? Grappig om te lezen hoe blij je kan zijn met een paar uur slapen achter elkaar.. Kan ook niet wachten als het zover is haha. Denk dat ik dan meer slaap heb achter elkaar dan nu. 
Slijmprop verliezen, krampen enz zegt ook allemaal helemaal niks hoelang het gaat duren. Zit er eigenlijk wel echt duidelijk verschil tussen "menstruatie krampen" en weeen? Ik heb echt geen idee wat ik moet verwachten van een wee. 
Van die stofzuiggeluiden heb ik vaker gehoord! Blijkbaar heb je op youtube ook filmpjes waarbij je continu een stofzuiggeluid hoort, schijnbaar slapen ze daar echt heerlijk op! 

@ Calathea: dat gaat echt snel! Haha, we zijn dus niet de enige met een hongerlapje! Zou het komen doordat we jongetjes hebben? 
@Klaasjee: mn man heeft nu 2 weken gehad. Maandag hoopt hij weer te beginnen. Door het overlijden van mn vader kreeg hij de dagen tussen het overlijden en de begrafenis erbij. 
Bevallingsverhalen was bij mij meer om de doemsenarios uit mn hoofd te halen. Ik was ook bang voor alles en door het lezen ervan heb ik geleerd dat ik op mn eigen lichaam kon vertrouwen!
Wat je moet verwachten van een wee? Dat weet ik ook nog niet. De verloskundige ziet het als een berg die je over moet en dat gevoel klopt wel. Je weet zelf echt wanneer het is begonnen... 

@onseerstekindje Dat is wel even fijn dat hij nog extra thuis is geweest. Is al een hele omschakeling met z'n kleintje en dan gezien de situatie is het fijn om samen ff te kunnen wennen en in zoals het bv vannacht ging is het dan ook wel ff fijn dat hij er is om het verder op te vangen zodat jij nog even je rust kan pakken (als de buurman niet aan de slag gaat ;) )
Heb ook wel eens gelezen dat je het als een golf moet zien. Komt ineens aan, heeft een hoogte punt en daarna ebt het weg. We wachten het maar geduldig af.. :)

Goedemorgen dames,
O wat lees ik heerlijk mee. Ik heb alleen nog niet zoveel gereageerd. 
De eerste van de groep al bijna een maand oud. 
O wat zit op de bevalling te wachten☺ maar kan mezelf gelukkig nog wel goed vermaken. 
Genieten jullie van de baby's?? Hoeveel zijn er nu al geboren en hoeveel zijn er nog in deze groep die nog moet bevallen? 
Onze eerste 2 waren redelijk grote kindjes. Allebei boven 3.95kg. Gyn zei dat deze ook ee  forse baby is dus ben heel benieuwd. Me buik is nu wel groter dan andere zwangerschappen. 
O wat heb ik zin de kleine in me armen te houden?

Hallo Babyfeb! Oh jullie derde al joh! Wat gezellig!! Ik denk dat de mijne ook een grote baby is. We zijn beiden heel lang en waren allebei bij de geboorte ook flinke baby's. Moet zeggen dat me dat wel relaxt lijkt omdat ze dan iets minder kwetsbaar zijn ofzo. wanneer ben jij uitgerekend?
Klaasjee en ik waren gisteren uitgerekend en Mamiesammie volgens mij morgen.
Calathea en onseerstekindje zijn al bevallen!
Sorry als ik nu iemand vergeet!

Mamamia is ook al bevallen. 
Wel spannend! Ben heel benieuwd wanneer jullie baby's komen. 
@babyfeb: gezellig zo met elkaar. Zit er groot leeftijdsverschil tussen?

Mama mia is ook nog bevallen! Moet soms ook even goed terug denken hoe het zat bij iedereen?
Die van ons wordt rond de 3700/3800 gram geschat bij de geboorte, maar ze dachten ook dat ik nog in de breedte ging groeien, maar dat gebeurt niet dus ik weet t niet. We zien het allemaal wel? Ik was eerst bang dat hij meteen baby af zou zijn en al zo groot is (de recent geboren baby's om ons heen waren nog geen 3 kilo) maar dat is gelukkig niet!
Hoe oud zijn jou andere kinderen baby feb?
Gisteren me eigen beetje tegen gekomen.. hadden een verjaardag en heb daar 3u aan een statafel gestaan nergens last van (vond het te gezellig om naar huis te gaan) lopen we naar de auto kan ik niet meer lopen van de pijn in mn rechterbeen wat door trok rechts in mn buik. Heeft mn vriend de auto moeten halen ? Ken m'n eigen grenzen nog niet zo goed.. vannacht gelukkig nergens last van gehad en eigenlijk best goed geslapen, maakte me juist wel een beetje zorgen omdat ik had verwacht er veel last van te hebben.. weer een lesje geleerd. Gelukkig staat er nu echt niks meer op de planning!
Weten jullie trouwens dat t maandag bleu monday is. Zou wel leuk zijn als dat voor ons niet zo is?
Heeft het ramen zemen nog niks in gang gezet Mammiesammie en Ellytje??

Terug
Bovenaan