Januari 2020 Baby

Zozo wat is het gezellig geweest hier! Moest even een tijdje terug lezen haha. 
@ Klaasjee, voor nu wonen we hier op zich prima. We hebben een kleine babykamer maar dat vind ik niet erg. Alles staat er in en het is ook nog "werkbaar". 
Mijn man kijkt ook erg op tegen  dat ik zoveel pijn zal gaan hebben. Kan ik me heel goed voorstellen. Je staat er zo hulpeloos naast. De volgende mag hij baren zeggen we dan maar haha. 
Heb jij 3 uur gestaan! Echt, hoe dan?!? Ik vind het heel knap van je. Jammer dat je dan wel daarna er last van hebt. Weet je meteen dat dat niet meer kan ?
En nee, ramen zemen helpt niet helaas. En ja, ze zeggen dat gemeenschap helpt haha. Echter vind mijn man het maar eng op op dit moment en in moet zeggen dat ik er ook echt geen zin in heb. Jammer dat het zemen van de ramen bij jou ook niet is gelukt Ellytje. Hoewel... het zemen wel neem ik aan haha..
@babyfeb, de verloskundige zei twee weken geleden dat ik bij 40 weken een gemiddelde baby zou krijgen (dacht ze) dus dat hoop ik dan maar. Wat is dat tegenwoordig? 3500 gram? 
Morgen ben ik indd uitgerekend. Ik kan niet zo goed meer wachten ?

Vandaar! Dan is een kinderstoel wel handig. Ik heb een wieg beneden. Dat vind ik echt ideaal. Het is zijn eigen plekje en hij hoort ons dan gewoon. 
O ja... weten jullie mannen wat je van hen verwacht of wat jullie fijn vinden? Ik had een lijstje gemaakt. Was fijn voor vooraf ook om erover te praten. Op het moment kan het heel anders zijn, maar dat gaf mij veel rust. 
Oeps @mamasammie ze zeggen dat mannen de pijn intenser ervaren dan vrouwen. Je moet het echt samen doen! 

Ja, ze zeggen ook dat de schok van een bevalling voor een man heftiger is dan voor een vrouw achteraf omdat de vrouw het zo snel allemaal vergeet blijkbaar en de man het allemaal met lede ogen aan moet zien. 
Wat ik van mijn man zou verwachten. Ik weet zelf niet eens wat ik van het hele gebeuren kan verwachten ?

@mama mia zolang je alles kwijt kan is het toch prima? De kleine merkt echt niet of het een grote of kleine kamer is. 
Hahahha hoop inderdaad wel dat het ramen zemen zelf wel gelukt is?
Jou datum komt ook al dichtbij! Spannend! Nog verder niks gebeurd na het strippen?
Ik heb behalve met slapen of lange stukken lopen helemaal geen last van mn rug of bekken. Dus dat staan was geen probleem. Tot we een stuk moesten gaan lopen?
Is voor mannen ook echt wel lastig denk ik. Heb al wel vast sorry gezegd mocht ik niet aardig zijn? en hij mag niet vanonder kijken, maar gelukkig wil hij dat ook niet?
@onseerstekindje wat heb jij dan bv afgesproken met je partner? (Als je dat wilt delen) Wij hebben alleen er over gehad dat we het op ons af laten komen en dat we ons laten leiden door de verloskundige en kraamzorg. 
Wat je zegt mama mia heb ik nu last van. Nu mijn datum is verstreken maak ik me ineens zorgen om de bevalling. Nu begin ik echt te wachten tot het begint en komt het besef ineens van die bevalling dichterbij. Gelukkig kan er goed met mn vriend over praten, maar die kan het ook niet oplossen? Geduld.. en proberen het maar los te laten, maar begin het nu wel spannend te vinden..

Haha, heerlijk @Klaasjee: niet van onderen kijken. Wij hebben het met de bevalling wel gedaan en de verloskundige heeft foto's gemaakt en die aan mij laten zien. Wij vonden het allebei heel fijn om te zien dat je het niet voor niets doet en dat het steeds verder komt. 
Ik had een heel lijstje voor het geval een lange bevalling zou worden met basisdingen. Zoals op tijd eten en drinken, samen douchen, dat mn man voor ons kindje zou zorgen als hij voor onderzoek of iets moest, samen persen en aanmoedigen. Allemaal van die kleine dingen, die niet nodig waren omdat het zo snel ging. Maar was wel fijn om van te voren over te hebben. Wij hadden geluk dat het heel rustig was in het ziekenhuis dus de verloskundige haalde koffie en wat te eten voor mn man tijdens de bevalling. 
O ja, nog een tip: zorg voor een pak sap en wat koek of snoep voor in je vluchtkoffer. Als het druk is, komen ze niet elke 10 minuten vragen of je wat wilt drinken en ook niet voor je partner. 

@ons eerste kindje vond je dat niet gek om bij jezelf te zien? Voor het proces dat je weet dat je het niet voor niks doet is het wel motiverend, maar het lijkt me zo vreemd om dat bij mezelf te zien.
Oh dat soort dingen. Nee daar hebben we het eigenlijk niet over gehad. Dat laten we ook op ons afkomen. Mijn vriend is erg nuchter en die is niet zo van alles van te voren als vast leggen. Doen wat voor ons op dat moment het fijnste is.?
Heb wel een flesje water en cola in de tas zitten en wat liga's zodat we altijd iets bij hebben. Weet ook niet of we uberhaubt "recht" hebben op eten en drinken in t ziekenhuis omdat het poliklinisch is.
Ben het wachten eerlijk gezegd wel beu. Mijn mentale gesteldheid wordt heel erg op de proef gesteld? Gisterenavond en vanochtend weer flink gehuild. Lig over vanalles na te denken 's nachts dus slapen gaat ook al niet zo goed. Hopelijk kunnen we heel snel onze kleine man verwelkomen!
Bij de rest is het wel verdacht stil..?

Klaasjee nee hier ook nog niks, nada noppes! En herkenbaar, ik vind het sinds de uitgerekende datum ook minder leuk. Zodra het donker wordt buiten krijg ik een angstig, opgewonden gevoel...alsof ik de dag erna een groots belangrijk examen moet afleggen. Super vervelend. Daardoor heb ik al het hele weekend hoofdpijn. En al die mensen die vragen of er al iets gaande is...Super lief bedoeld maar daardoor word je er constant aan herinnert. 
Ik heb vandaag een uur gewandeld, maar voel helemaal nog niks. Het enige wat helpt is leuke spullen shoppen voor de baby. Heb nog een muziek mobiel aangeschaft en leuke hoezen voor de tripp trapp newborn set. 
Wie kijkt er vanavond ook heel Holland bakt?? Probeer mezelf zoveel mogelijk af te leiden haha

Ook flauw dat mijn bericht van vanmorgen niet is geplaatst. Opnieuw haha.
Ik neem aan dat je mij bedoelde Klaasjee. Kamertje is klein maar fijn. Op zich staat er past alles. Tegen de tijd dat er echt een grotere kamer nodig is zijn we wel verhuisd. 
Ik ben vandaag uitgerekend maar Ik geloof niet dat er vandaag nog wat staat te gebeuren. Na het strippen is er verder niks meer gebeurd nee. Ik hoop dus dat dit morgen  wel verder zal gebeuren. 
Wat heerlijk dat je geen last hebt van rug en bekken. Ik heb echt al sinds september last van mijn rug. Ben daar wel echt heel erg klaar mee.
@Ellytje/onseerstekindje, wij hebben indd ook te drinken en wat verschillende repen (muesli repen, ontbijtkoek etc) ook hebben we dextro voor extra energie voor mocht het nodig zijn. Rietjes zijn ook handig voor als je liggend tussendoor even een slokje wilt. 
Hier ook een off-day, weer heel slecht geslapen ook. Erg moe, zwanger zijn zat etc. Lekker even gejankt ook. Gezellig met zijn allen in hetzelfde schuitje. Wel naar dat je er zo nerveus van wordt Ellytje. Herken wel dat iedereen aan het appen is. Neeheeee niks gaande.... Haha. Het is natuurlijk lief bedoeld dat wel. 
Hier vandaag ook lekker gewandeld in de hoop wat beweging op gang te krijgen. Maar ook niks. Ik neem heel Holland bakt op dus morgen als ik alleen ben zet ik het aan. Lekkere snoezel tv. 

Terug
Bovenaan