Januari 2020 Baby

Haha, hij heeft er nu eenmaal heen. Het schoonhouden kost wel meer tijd en afdrogen ook. Maar ik ben dolblij met mn jongetje! Hij heeft heel veel haartjes. Denk 3-4cm ofzo. Het was ook eerst haar en toen hoofd met de bevalling ;-) een gevoelig huidje heeft hij niet echt. Meer nu een droog huidje en hij vervelt al, dus dat is meer het lastige. 

Hahaha ellytje moest echt lachen om jou reactie om het wassen van het piemeltje? Zei van de week tegen mijn vriend: je moet hem straks wel uitleggen wat hij moet doen na het plassen, want ik weet niet hoe dat werkt ? Een vriend van ons zei dat juist dat meisjes ook best wel werk is qua verschonen omdat je goed op moet letten dat je overal bent geweest. 
Ik merk dat echt iedereen bezig is met de zwangerschap. Heel de familie is ongeduldig, collega's, vrienden en zelf hebben we het er ook iedere keer weer over. Wordt tijd dat hij komt?
Als ik jou verhaal zo lees ons eerste kindje begin ik spontaan te glimlachen. Dat z'n klein wezentje je leven op een positieve manier zo op z'n kop kan zetten en dat je zo kan genieten. Heeerlijk!?
@mama mia ze zeggen dat het niet perse is bewezen dat het voor 41 weken iets doet. Dus willen ze je dat niet aan doen, omdat je er toch wel wat van verwacht. Daarom doen ze nu ook geen inwendig onderzoek omdat het helemaal niks zegt. 
Hoe gaat het met jou herstel mama mia? Kan je al veel zelf of valt het nog tegen? Voel je je al wel wat beter?
@ellytje natuurlijk blijven we jou steunen! Enne wie weet beval jij wel eerder. Hier gebeurt ook niet veel? 
Weten jullie partners eigenlijk dat jullie actief op dit forum zitten?? 

Hahaha moet je nagaan, straks een 'natte droom'...of gaan ze eraan zitten omdat dat prettig aanvoelt...er staat ons nog wat te wachten als jongens mama's hahaha! Als je het zo bekijkt is een jongetje misschien wel makkelijker verschonen idd, omdat het bij een meisje ergens 'tussen' kan zitten.  Ja hè, echt de gehele omgeving staat op scherp. Super lief, maar zo confronterend elke dag. Ik snap de gang van zaken wat betreft strippen etc wel. Want in principe zitten we nog in week 40, dus zo ver over tijd is het (nog) niet. Maar ben benieuwd of ze morgen bij mij wel wil kijken. Denk toch dat het nog potdicht zit dus t kan dan niet tegenvallen. Jaa mijn man weet ervan haha, heb het ook regelmatig over jullie haha! Dit forum, mijn last minute bestellingen en de huishoudelijke klusjes die ik die dag heb gedaan zijn mijn gespreksonderwerpen met hem haha.

Gelukkig hebben we een goede slaper. Hij gaat makkelijk slapen en kan in het weekend ook heerlijk uitslapen tot 8.30 uur. Hopelijk wordt de kleine ook zo'n goede slaper. Hij is trouwens ontzettend trots om grote broer te zijn en kust en knuffelt wat af. Wil ook paar keer per dag met Pim op schoot en zijn al samen in bad geweest...te schattig.
Dat droge huidje hebben we hier ook, is nu bijna over @onseerstekindje. Hij heeft nu wel wat last van 'babyacne' maar hoort erbij. Vandaag eerste keer consultatiebureau en meneer is 950gr gegroeid (geboortegewicht 3780) dus de borstvoeding doet z'n werk.
vandaag ook weer eens Netflix aangehad en een film uitgekeken, krijg weer steeds meer ritme.
Lopen jullie ook veel met de kleintjes? 

Goedemorgen dames, ik zie dat er veel berichten bij gekomen zijn. Ik heb hiervan niks terug gelezen nog. Dat doe ik later deze week. Het was namelijk nog al een rollercoaster hier. Lang verhaal kort: wij kunnen met trots onze zoon Sven aan jullie voorstellen, geboren op 20-01-2020 (jaja de datum is gelukt hihi) om 09:34. 
En dan nu het korte verhaal  lang.... mijn bevalling:
3 uur in de nacht vruchtwater gebroken. Meteen weeën die om de twee minuten kwamen, verloskundige gebeld zou met anderhalf uur bij ons zijn. Na een uur weer gebeld, nog steeds om de twee minuten en steeds heftiger. Ze kwam er aan, gevoeld naar ontsluiting, 6 cm om 5 uur! Hup naar het ziekenhuis. Ik wilde douchen. Meteen er onder, na 15 min er onder vandaan want kreeg al persdrang. Op bed opvangen/wegpuffen en ontsluiting meten... tattaaa van 5 tot 7 uur nog eens ruim 3 cm. En er werd een ontdekking gedaan... baby ligt in stuit. Whaaaat?! Hoe kan dat??? En nu? We gaan voor een natuurlijke bevalling in stuit? Kan ik pijnstilling krijgen? Nee, je bent al te ver. 8 uur persen en moest in een half uur om complicaties te voorkomen. Helaas hielden de persweeen vrijwel helemaal op ineens. Opwekkers er bij wilde niet voldoende helpen. Billen waren wel al te zien. Maar na 30 min kreeg ik weeenremmers en moest ik voor een keizersnede naar de ok.dat ging allemaal heel snel en standaard. 
Nu derde dag in het ziekenhuis en mag als het goed is vandaag fijn naar huis. 

Toch wel! Gefeliciteerd Mammiesammie! ?Hihi jou is 20-1-20 wel gelukt! Wat een leuke naam!
Jeejtje dat is wel een heftige bevalling geweest. Ook emotioneel denk ik? Als eerste ging het zo snel en dan nog de stuit. Pfff. Kan je dat wel een beetje verwerken? Hopelijk mogen jullie vandaag lekker naar huis toe! ?
@Ellytje daar mag mijn partner zich mooi mee gaan bemoeien? gelukkig duurt dat nog wel ff en komen er eerst nog hele andere leuke fases aan!? Ben super benieuwd naar je afspraak vandaag. 40+5 is zo gek inderdaad nog niet, maar doordat je over die uitgerekende datum zit is het gewoon spannend. Als het er voor zou gebeuren zou het je overkomen, nu zit je te wachten..
@calathea aaah wat schattig! Klinkt zo lief als ik dat zo lees met jou zoontjes samen? Dat is toch precies wat je wilt als moeder zijnde? En wat heerlijk dat hij zo slaapt! Haha lang leve netflix! Heerlijk om met dit weer ook gewoon ff lekker met de verwarming aan filmpje te kijken?
@mama mia goed om te horen dat het weer wat beter gaat!
Hier rommelt het allemaal een beetje. Twijfel of het iets is, dus we wachten af?

Terug
Bovenaan