Goedemorgen dames, ik zie dat er veel berichten bij gekomen zijn. Ik heb hiervan niks terug gelezen nog. Dat doe ik later deze week. Het was namelijk nog al een rollercoaster hier. Lang verhaal kort: wij kunnen met trots onze zoon Sven aan jullie voorstellen, geboren op 20-01-2020 (jaja de datum is gelukt hihi) om 09:34.
En dan nu het korte verhaal lang.... mijn bevalling:
3 uur in de nacht vruchtwater gebroken. Meteen weeën die om de twee minuten kwamen, verloskundige gebeld zou met anderhalf uur bij ons zijn. Na een uur weer gebeld, nog steeds om de twee minuten en steeds heftiger. Ze kwam er aan, gevoeld naar ontsluiting, 6 cm om 5 uur! Hup naar het ziekenhuis. Ik wilde douchen. Meteen er onder, na 15 min er onder vandaan want kreeg al persdrang. Op bed opvangen/wegpuffen en ontsluiting meten... tattaaa van 5 tot 7 uur nog eens ruim 3 cm. En er werd een ontdekking gedaan... baby ligt in stuit. Whaaaat?! Hoe kan dat??? En nu? We gaan voor een natuurlijke bevalling in stuit? Kan ik pijnstilling krijgen? Nee, je bent al te ver. 8 uur persen en moest in een half uur om complicaties te voorkomen. Helaas hielden de persweeen vrijwel helemaal op ineens. Opwekkers er bij wilde niet voldoende helpen. Billen waren wel al te zien. Maar na 30 min kreeg ik weeenremmers en moest ik voor een keizersnede naar de ok.dat ging allemaal heel snel en standaard.
Nu derde dag in het ziekenhuis en mag als het goed is vandaag fijn naar huis.