Januari 2020 Baby

Jeetje Ellytje,  gelukkig heb je je ingesteld op een langdurig proces. Hoop dat er ineens verandering in komt voor je. Ik neem aan dat de baby nu wel zeker weten goed ligt? In elk geval niet in stuit? 

Rond half 5 nieuwe pilletje ingebracht, had wat vertraging door een bevalling haha. Merk wel dat ik nu lichte menstruatie krampen heb en soms merkbare harde buiken. Ze zeiden dat het kindje was ingedaald! Dat is dus goed nieuws en fijn om nu de nacht in te gaan. Morgen zien we wel weer verder.
Ik hoop voor jullie ook op een goede nacht met jullie kleintjes xxx

@Calathea Oh een maand al weer. Dat gaat wel echt heel erg hard zeg! Wat super schattig z'n lachje! Ik vind nu al zn stuiptrekking zo schattig laat staan als het echt een lachje wordt! Reageert hij ook al wel een beetje op jullie? Je hebt wel een pil die je mag gebruiken tijdens de borstvoeding volgens mij. Snap dat je dat spannend vindt om weer een spiraal te nemen. En z'n staafje in je arm?
Was het gelukt bij de kapper? Of heb je het halverwege moeten staken? haha
Momenteel wisselen we niet echt af. Ik kon de afgelopen dagen amper mijn bed uit 's nachts door de hechtingen dus mijn vriend heeft veel gedaan. Vannacht heeft hij vrijwel alles gedaan. Ik had z'n last van mijn borsten en was helemaal op. Gelukkig wel tussendoor goed kunnen slapen. Straks komt de nachtvoeding wel op mij neer als mijn vriend weer moet gaan werken, maar dan hoop ik toch ook wel dat ik me eigen weer gewoon goed voel.
@ons eerste kindje Leg voor je zelf de lat niet te hoog qua huishouden. Merk nu zelf dat het "onderhouden" van een kleine zoveel tijd en energie kost. Dat je ook blij bent om even niks te doen. Als ik zie hoeveel wasjes de kraamzorg weg werkt en stofzuigt en poetst dan zie ik mezelf dat voorlopig ook nog niet doen.. Denk dat dat iets is wat vanzelf wel komt.
De kraamzorg is er nog tot morgen middag, daarna moeten we het zelf gaan doen. Mijn vriend is donderdag nog vrij en dan moet hij vrijdag werken. Daarna gelukkig weer weekend. Ergens vind ik het dood eng dat hij dan moet werken, maar gelukkig is het voor 1 dagje en dan is het al weer weekend. Even fijn om erin te komen.
We hebben gisteren wel wat meer bezoek gehad. Toen kon ik weer fatsoenlijk naar beneden en de kleine kon z'n eten veel beter binnenhouden, maar vandaag hebben we helemaal niemand laten komen. Lekker even rustig aan.
@mammiesammie Heb jij langer kraamzorg gekregen? Fijn dat je z'n goede ervaring hebt met je kraamzorg! Zeker als je zo afhankelijk bent door de keizersnede. Dat viel ons in het ziekenhuis ook op dat de vader er niet echt in werd meegenomen. Nu had de verloskundige hem voor het eerst aangekleed (ergens ook wel goed, want het was half 2 's nachts en om dan op t gemak uitleg te geven werkt ook niet echt), maar de man kan al zo weinig en dan kan hij iets.. Blijft jou partner nog wel even thuis? Kan je al zelf wel een beetje meer ook qua zorg? 
@Ellytje wat spannend allemaal! Gelukkig is de kleine ingedaald, ligt hij inmiddels ook goed? Want hij lag ook verkeerd toch?
Hoop zo dat het snel gaat doorzetten! Fijn dat je ergens wel weet waar je aan toe bent en dat je niet tot het eind door hebt hoeven lopen. Heel veel succes! Hopelijk krijgen we morgen leuk baby nieuws!! Zet 'm op!
Gisterenavond weer een slechte avond gehad, kon bijna alleen maar huilen. Vannacht heeft mijn vriend vrijwel alle zorg voor de kleine op zich genomen. Was zo op en mijn borsten stonden ook echt op springen van de stuwing. Kon de kleine gewoon niet op mn borst hebben. Gelukkig vannacht wel een beetje fatsoenlijk kunnen slapen. Luuk deed het ook erg goed alleen na de fles van 11u was hij best wakker. 
Vanmiddag toen de kraamzorg weg was kwamen de tranen weer, kreeg ineens een heel zenuwachtig gevoel van binnen wat nog steeds niet helemaal weg is en de tranen vloeien nog rijkelijk. Vind het heel vervelend dat ik niet weet waar het vandaag komt. Ik heb ook nog niet echt genoten van de kraamweek wat ik ook weer heel erg jammer vind. Wij hadden zo het idee dat een kraamweek er anders uit zag, hadden hele andere verwachtingen. Je gehele zwangerschap wordt je voorbereid op van alles en je hebt het over je bevalling, maar niemand heeft het echt over de kraamweek. Je moet zo snel alles leren, zeker het badje en dat soort dingen. Dat hebben we nu 2x gedaan, mijn vriend 1x en ik 1x, en daar moet je het dan mee doen. Het voelt ergens ook weer alsof je aan je lot wordt overgelaten omdat je dat gewoon vaak zou willen oefenen. Had ook niet het gevoel dat ik "verwend" werd door de kraamzorg, maar net na een gesprek met mijn vriend vonden we dat het toch eigenlijk wel zo is. Ontbijt en lunch werden gemaakt, ze wilde voor ons koken, boodschappen werden gedaan, drinken werd gebracht, alle huishoudelijke taken werder gedaan. Dus eigenlijk word je gewoon hartstikke verwend, maar dat kon ik gewoon niet inzien.
Hebben jullie wel echt genoten van jullie kraamweek of liepen jullie ook tegen het zelfde aan als ik? Vind het ook heel sneu tegenover mijn vriend dat ik me zo voel. Zou er veel positiever in willen staan, maar het gevoel is er nog niet :( 

Hallo allemaal,
Een bberichtje van mij. Hier zit kindje nog heerlijk in de buik. Voel me inmiddels wel een olifant☺. Heb nog een paar dagen voor een januari kindje, maar denk dat het toch feb word. Nou j. Heb er even over na gedacht en town dacht ik het was ook niet dom om mij bij deze groep aan te sluiten want heb zoveel geleerd zoveel gehoord en zoveel heerlihk meegelezen. 
@ Ellytje ik gu  jou toch nog zeker wel ee  januari kindje hoor!! Ik hoop dat het er al is.
@Klaasje als je voelt dat je beetje aan je lot overgelaten word al heeft de kraamzorg haar best gedaan kan je volgens mij nog 2 dagen ekstra kraamzorg aanvragen omdat je fysiek nog niet goed is. Im kan het mis hebben maar volgens mij zei onze kraamzus dat wel met intake. Ik hoop maar dat je snel kan genieten.
@onseerstekindje: de huishouding blijft er wel en je man/partner snapt echt wel dat je het nog niet alles voor elkaar kan krijgen. Je moet nog helemaal een ritme vinden in alles. En zeker ook genieten met je zoontje. Heerlijk wandelen of even om koffie bij je moeder of zo. Geniet er nu nog van.
Aan de rest ik heb nog niet alles terug gelezen dat ga ik zo doen. het rommelt en stommelt bij mij al ongv. goed een week dus ja ben heel erg benieuwd. 

@Klaasjee: misschien allang toegepast maar ik heb 2 tips tegen de stuwing. Spitskoolbladeren vanuit de koelkast (of in het water leggen) in je bh of een klein luiertje nat maken en in de vriezer doen. Deze kun je dan ook in je bh doen en bieden aangename verkoeling, beide hebben bij mij erg goed geholpen. 

@calathea heb al met de ingevroren kraamverbanden gezeten haha. Het ergste heb ik nu wel gehad. Heb altijd wel grotere borsten willen hebben, maar niet zo? en ze lijken nog nep ook hahaha!
@babyfeb januari kan nog steeds? kan snel gaan ineens haha. Is het nog wel een beetje vol te houden? Ook met de andere kids erbij?
Het is lastig uitleggen wat ik voel. De gewone handelingen gaan wel (al loop ik soms nog gigantisch te stoeien met zn mouwtjes) maar een badje enz en het gewoon wassen dat vind ik nog erg spannend. Vandaag hebben we hem samen in de douche gedaan, maar dat is 1x met haar en straks moeten we dat alleen doen. Dat zijn best wat lastigere handelingen die je weinig doet. En daar ben ik dan onzeker over. Maar dat komt uiteindelijk wel goed. Maar dat moet in mijn hoofd nog even landen

Haha inderdaad stuwing zorgt echt voor een mislukte boobjob met van de harde stukken erin ?. Fijn dat het al iets afneemt. 

Dat aankleden en die mouwtjes herken ik wel maar met de dagen worden die armpjes iets strakker en kun je ook makkelijker door zo'n mouwtje trekken maar het blijft een gepiel, helemaal met een jasje erover. Soms zitten ze handen halverwege, nou ik vind het prima hoor dan maar niet, vind het ook zo zielig om aan die armpjes te trekken. 

Hoe is het @Ellytje? Rustige nacht of hard aan het werk? 

Terug
Bovenaan