Januari 2020 Baby

Ha meiden, 
Even een berichtje van de kraamverzorgster?
Allereerst allemaal van harte gefeliciteerd met jullie kleintjes! En wat een prachtige namen! Super trots op jullie! Vergeet vooral niet te genieten!
Tip bij misselijkheid : leg een opgevouwen handdoek onder het matrasje en leg hem op zijn zij te slapen dan kan het slijm en de voeding wat makkelijker zakken en anders uit zijn mondje lopen.
Tip bij stuwing: appelstroop in een boterhamzakje in de vriezer. Dat bevriest niet maar word heel koud. Na het voeden haal je ze uit de vriezer en doe je ze in een hydrofiel washandje op je horsten. Doe dit echt alleen na de voeding, de kou zorgt er nl voor dat je bloedvaten wat dicht gaan staan en de melk niet stroomt. 

@ellytje 6 pers weeën?? Ben jaloers hahaha. Op het inscheuren na klinkt het verder wel als een prettige bevalling. Geen weeën opwekkers nodig gehad zo te lezen. Heeft je lichaam een klein zetje nodig gehad, maar de rest heeft het zelf gedaan. Toppie! Is Sven nu ook nog achter gebleven in de groei of dat niet?
Hoe is het vandaag gegaan? Is hij nog veel aan het spugen? Bij ons hadden ze het hoofeind van het wiegje op boeken gezet. En we mochten hem op z'n zij leggen zoals violet zegt. Nu hebben we in zn box en zn ledikantje ook nog een handdoek onder zn hoofdje liggen zodat hij nog een beetje omhoog ligt voor de zekerheid. 
Mijn vriend moest ook veel doen in het begin maar hij was juist blij dat hij eindelijk wat kon doen. Neem echt je rust! 4x daags paracetamol en 3x daags arnica d3 druppels kreeg ik als advies van de kraamzorg en Calathea zei dat ook. En ze hadden voor mij zakjes gevuld met appelstroop en dan in een dun washandje en koelen
@mammiesammie haha nee dat is ook geen straf om niet te stofzuigen? Durf ook nog niet te veel huishoudelijke taken te doen. De hechtingen zijn netjes, maar ergens is het een klein beetje open gaan staan. Dus ben erg voorzichtig omdat ik bang ben dat ik meer schade aanricht.
Goed om te horen dat jij je zo goed voelt en dat je toch al zo mobiel bent! Staat er ongeveer 6 weken voor het herstel na een keizersnede? Spannend dat je vriend maandag weer moet werken. Kijk je er tegenop of niet?
Hier zijn de tranen met vlagen nog steeds aanwezig? om gek van te worden.  Maak me geen zorgen over het alleen zijn maar denk dat alles even moet bezinken. De verandering van ons leven dat icm kraamtranen, vermoeidheid en hoe ik sowieso al emotioneel ben. Mijn vriend begrijpt me gelukkig heel erg goed en helpt me hier doorheen. Voel me soms alleen schuldig tegen over Luuk. Alsof het lijkt dat ik hem niet wil. Terwijl hij nu heerlijk op mijn schoot ligt te slapen?
Vandaag hadden we de fotoshoot. Hij had er niet z'n zin in. Hij moest slapen, maar dat wilde hij niet echt.. helaas niet allemaal mooie foto's ? Dus daar heb ik ook weer om kunnen huilen? maar er zit wel iets tussen dus het was niet helemaal voor niks.
Welke tijden geven jullie de flesvoeding? Wij moeten nog een ritme gaan zoeken, maar vandaag is t ritme al weer helemaal anders. Zitten een beetje te stoeien hoe we de nacht aan moeten pakken.
@violet mooi beroep heb je! Kersverse ouders op weg helpen met zo iets spannends!

Wat een heerlijke babyberichten! En allemaal zo herkenbaar! 
Onze knul weegt inmiddels 4500 gram! Voel me echt een trotse moeder. Ritme van flesvoeding heb ik niet meer. Ik laat hem lekker drinken wanneer hij wil. Dat zijn ongeveer 6-7 flessen van 100-120 ml wat hij drinkt. Eerst maakte ik me er heel druk om en nu denk ik... als ik zin heb in war drinken pak ik het ook. En hij kan alleen maar huilen. 
Jullie onderkant kan snel genezen hoor! Inmiddels is het bij mij helemaal genezen en alle hechtingen zijn opgelost met 3 weken. 
Oh... Dus zo'n newborn shoot is niet echt een aanrader! Snap het best hoor. Lekker foto's maken thuis!! 
Bedankt, kraamverzorgster! die appelstroop werkt heel goed! Heb je nog tips om om te gaan met het CB? Ik moet maandag weer en meneer is flink gegroeid de laatste week. En ze waren het er ook niet mee eens dat ik hem soms liet huilen als hij geen vieze broek had of honger. Hij kan tenslotte ook niet altijd in de draagzak. 

Hoor het cb aan en zeg ze dat je je best gaat doen. Zij moeten zich ook aan bepaalde groeicurves ed houden en van daaruit adviezen geven. Ze hebben vaak echt wel goede tips maar mijn grootste tip: luister vooral naar je moedergevoel. Als hij even huilt is dat helemaal niet erg, hij moet nu al leren om geduld te hebben (wat klinkt dat streng he) en het is ook goed voor z'n longen. En de meeste baby's hebben elke dag even een huilmomentje. 

@ons eerste kindje laat je hem echt steeds zelf komen of maak je hem overdag nog wel  wakker? Heeft hij ook nog nachtvoeding? Gisteren klopte er al helemaal niks meer van ons ritme. ? Vandaag de draad weer opgepakt. 
Super dat je je een trotse moeder voelt. Dat ben je ook zeker. Je bent zo sterk! Lekker pronken met jullie kleine man!?
Opzich is zn newborn shoot wel heel leuk alleen had Luuk zelf geen zin? Dus dat is een beetje jammer.
Vandaag mijn 1e dagje alleen. Tot nu toe voel ik me weer een stuk beter. Vannacht toch een paar uur achter elkaar geslapen. Heeft me ook wel goed gedaan. Zo lekker ff een stukje wandelen. Hoop mn positieve flow te pakken te hebben?
Heeft er toevallig iemand een babyfoon met camera? Ik dacht dat dat heel handig was maar schrik's nachts steeds wakker als de camera aan springt. Heb er vannacht wat voor gelegd zodat niet meteen de hele kamer verlicht is.?

@Klaasjee: nee, ik maak hem niet wakker. Overdag ook niet eigenlijk. Maar dan komt hij echt om de 3-4 uur. En 's nachts om de 4-5 uur. Maar moet eerlijk zeggen dat hij overdag ook regelmatig tussen de voedingen wakker is of een poos wakker is. Ik ben wel consequent dat als hij slaapt, gaat hij in zn wiegje wat beneden staat. Heb gelezen over slaaptijd en wakkertijd. Maar daar heeft Bertus lak aan... hij kan gerust 3 uur wakker zijn en dan later net wakker om te drinken!
Camera past ook niet bij ons. Heb nu een gewone en dat bevalt heel goed!

@ons eerste kindje Luuk heeft helaas nog niet echt z'n ritme. Vannacht heeft hij 5u geslapen en heb ik hem wakker moeten maken voor z'n fles. Dan komt hij zelf weer na 2,5-3u en de andere keer moet ik hem weer wakker maken. Vind het nog een beetje lastig om hem zelf te laten komen. Ben bang dat hij dan een fles gaat missen. 
Volgende week donderdag komt het CB thuis. Dus zal het dan nog wel ff bespreken met ze. Vind hem dan nog net te jong om het hem zelf te laten regelen. Doen jullie dat al vanaf het begin of sinds kort pas?
Ik moest nog denken aan wat jij een tijdje geleden hebt gezegd Calathea dat jij je 2e bevalling veel bewuster hebt meegemaakt. Ik zat net Emma Willis Delivering baby's te kijken en toen bedacht ik me eigenlijk dat ik mijn bevalling helemaal niet zo super bewust heb meegemaakt (heb grotendeels ook mn ogen dicht gehad haha), maar als ik er nu aan terug denk is er ook veel langs me heen gegaan. Zou het de volgende keer ook wel wat bewuster willen meemaken denk ik :)
Heb je de babyfoon ook 's nachts of hoor je hem goed genoeg? Heb ook nog getwijfeld om de babyfoon alleen overdag te gebruiken en niet 's nachts omdat hij toch in de kamer naast ons ligt. 
Wij leggen Luuk na de fles van 13u ook in zijn eigen bedje om te slapen. We laten hem niet zo heel veel in de box slapen en anders ligt hij bij ons lekker te slapen/knuffelen. In z'n eigen bedje doet hij het hartstikke god en de kraamzorg zei ook dat de hele dag in een box niet goed is. Als Bertus wakker is hou je hem dan bij je of laat je hem dan in box liggen?

Terug
Bovenaan