Januari 2020 Baby

Hey meiden, eindelijk kan ik ook groot nieuws aan jullie melden..wij zijn vanochtend vroeg de trotse ouders geworden van Lucas! Echt leuk dat we allemaal andere (leuke) namen hebben gegeven aan onze kleintjes.
Ik keek zo enorm naar dit moment uit!! Ik ga mijn bevallingsverhaal nog uitgebreid delen. Het was precies zoals ik het graag wilde, dus ben echt helemaal happy ermee. Moeten nog wel blijven omdat ik niet kan plassen. En bovendien is t echt een ravage down under ?. Maar hee..hij is er!!!!

Wahaaa wat fijn @Ellytje; onwijs gefeliciteerd met de geboorte van Lucas ???

Laat je verwennen en geniet van deze bijzondere tijd, het gaat echt heel snel (weet er alles van ?)

Ellytje!!! Wat fijn dat hij er eindelijk is! En goed te lezen dat het allemaal naar wens verlopen is! Ik was zo benieuwd. Leuke naam ook zeg. Gefeliciteerd! Laat je lekker verwennen en geniet ?
Wij zijn hier vandaag "losgelaten". De kraamzorg is nu weg en wij zullen het nu met zijn drieën moeten gaan doen. Toch wel spannend hoor. Ik kon mijn tranen niet bedwingen toen ze vertrok.  Ben benieuwd naar morgen ochtend. Ook naar de tijd daarna natuurlijk maar ik bekijk nu alles in het klein zeg maar. 
Wij hebben vandaag ons eerste wandelingetje gemaakt naar de bloemist om bloemen te kopen voor de kraamhulp. Het was heerlijk weer even buiten te zijn. Zag er eerst tegenop vanwege de pijn die ik vandaag wel weer heb maar het was heerlijk eindelijk achter de kinderwagen te lopen ? moest mijn best doen niet alleen maar naar Sven te kijken haha. 
Die borsten... mensen kinderen wat een kanonnen zijn het haha. Ik heb al niet achter aan de rij gestaan zegmaar maar nu zijn ze echt enorm. Ben wel onwijs blij dat ze het wel heel goed doen. Blijf het bijzonder vinden dat ik hiermee mijn zoon alles kan geven wat hij nodig heeft. 
Ik vind het vrouwelijk lichaam nu echt zo bijzonder. Voorheen nooit bij stilgestaan eigenlijk. Ook bijzonder dat in dit geval mijn lichaam ook gewoon alles doet wat het moet doen. Dat moet je ook maar gegeven zijn. 

Aaah eindelijk Ellytje! Hij is er! Van harte gefeliciteerd!! Wat een leuke naam! (mijn vriend vroeg vanochtend nog of je al was bevallen)
Wat fijn dat het is gegaan zoals je het wilde! Kan je terug kijken op een mooie bevalling. Nu lekker gaan genieten van jullie kleine manneke! Want zoals Calathea zegt het gaat zo snel. Haha en die ravage van onder.. Dat komt vanzelf goed ;) Zorg dat je goed rust hoe moeilijk het ook is, maar dat komt echt ten goede van je herstel. Hopelijk is het plassen nog gelukt en zijn jullie inmiddels al lekker thuis!
@MammieSammie Haha inderdaad worden het kanonnen. Voelde met net Pamela Anderson (en ik heb normaal geen grote borsten) haha. 
Fijn dat je eindelijk even naar buiten bent geweest. Zo wordt je wereldje langzaam aan toch weer wat groter ipv alleen maar thuis "opgesloten" te zitten. Ben je straks alleen thuis met Sven of blijft je partner nog thuis? Kan je lichamelijk gezien al wel helemaal voor hem zorgen of wordt je nog erg belemmerd door de keizersnede?
Hier is de kraamzorg vandaag ook voor het laatst geweest. Ergens voelt het ook wel heerlijk dat er wat rust in huis komt, maar ergens is de houvast ook weg wat ook wel weer beangstigend is. Maar gelukkig is mijn vriend morgen nog vrij dus hebben nog even een dagje samen en dan gaat hij weer aan het werk. Het "normale" nieuwe leventje oppakken :) Voel me soms nog wel wat down en komen de tranen, maar het gaat gelukkig al wat beter :)
Morgen hebben we een newborn shoot op de planning staan. Ben zo benieuwd!

Gefeliciteerd@ Ellytje! Wat een prachtige naam ook. Echt fijn dat hij er is!
Duim voor je babyfeb! Dat jullie kindje nu ook snel mag komen. 
Die eerste dag zonder kraamzorg komt goed hoor! Lekker op je gevoel afgaan! En veel je man/vriend laten helpen. Samen kan je het echt! 
En voor je het weet ben je weer alleen en dan komen de tranen ook weleens hoor. Soms wordt je moedeloos van het gehuil en als je zoon dan naar je lacht, ben je dat gevoel helemaal weer kwijt!!

Nou wij zijn bezig met de eerste nacht en jeetje wat heftig. Lucas is extreem misselijk (zag dat hier al paar keer voorbij komen) en boert telkens bruin oud bloed op, maar slikt dat dan weer door. Hierdoor veel gehuil en geen geslaap. Ook heeft hij al serieus 6 (!!) mega poepluiers gehad met van dat zwarte teer. Mijn arme man moet alles redelijk alleen doen omdat ik vol zit met hechtingen. Ben benieuwd wat de kraamhulp morgen voor tips heeft.
Omdat we nu toch niet kunnen slapen, hierbij mijn bevallingsverhaal.
Ik half 5 laatste pilletje ingenomen voor ontsluiting. Niemand had echt het vertrouwen dat dit voldoende ging werken, we wachten de 3 pilletjes de dag erna weer te herhalen. Kreeg rond 7 uur wat merkbare harde buiken maar rond bedtijd toen alles donker was en iedereen sliep werden het heftige menstruatie krampen. Moest het op een gegeven moment echt weg puffen dus wij een uurtje getimed en toen de verloskundige laten kijken. Om 12 uur 's nachts had ik toen 3 cm ontsluiting!!! Super blij en richting de verloskamer. Weeën waren goed op te vangen en 2 uur later zat ik op 5 cm. Dat werd wel heftig, had de pijn toch wat onderschat. Soms kreeg ik er ineens een random rugwee tussendoor. Voor alle vrouwen met rug weeën...holy shit respect. Toen ik rond de 8 cm zat kreeg ik pers weeën. Dit was rond 4 uur. Dit was ultra heftig want ik moest ze wegpuffen terwijl mijn hele lichaam zich samen spande om te persen. Dit heeft een uur geduurd en toen zijn mijn vliezen spontaan gebroken. Eventjes op mijn zij om de baby nog net wat verder in te laten dalen en toen zat ik eindelijk op de 10 en mocht ik rond half 6 gaan persen. Met ongeveer 6 pers weeën was hij er toen al!!! Al met al vond ik het ultra pijnlijk en intens, maar ook zo bizar om zo'n oerkracht en voldoening te ervaren. Ik ben niet ingeknipt maar mijn binnenste schaamlippen zijn mega gescheurd en heb heel veel hechtingen. Nu kan het herstel beginnen!

@Klaasjee, mijn man gaat maandag weer werken. Hij heeft ook al wel gewerkt toen de kraamhulp er nog was. Wel fijn dat we nu 5 dagen samen hebben. Ik kan zo goed als alles. Weliswaar allemaal wat langzaam en voorzichtig. Ik mag niet stofzuigen de komende 5 weken. Dat vind ik natuurlijk helemaal geen straf haha. Verder kan ik niet zelfstandig Sven in bad doen. Ik mag niet zwaarder tillen dan Sven is. 
Een beetje down op zijn tijd is denk ik niet gek hoor, het is allemaal ineens zo anders en vermoeiend natuurlijk. Ik heb het eigenlijk juist andersom. Ik voel nu ik niet meer zwanger ben me juist gelukkiger. Weer meer gevoel van vreugde en weer oprecht kunnen lachen om kleine dingen. Ondanks de pijn die lachen heeft ? gelukkig kan ik weer grinniken. Maar de tranen vloeien tegelijkertijd ook hoor haha. Hormonen... 
@ons eerste kindje, Wat je zegt, we hebben alle handvatten gekregen vanbse kraamhulp om het te kunnen. Nu alles alleen nog even eigen maken

Ellytje,  je hebt het mega goed gedaan. Bevallen is geen pretje en je weet niet wat te verwachten. Rugweeen zijn ruk, ik had ze ook. Maar ook jij hebt het overleefd en er een mooie  knul voor terug gekregen. Jammer dat je zo bent uitgescheurd... echt balen. Probeer je niet schuldig te voelen wanneer je man er weer uit moet (Ik weet, makkelijk gezegd) maar je hebt heel hard gewerkt en je moet herstellen. Hoop dat je snel meer kan. 
De eerste nacht buiten het ziekenhuis was hier ook een drama. Maar al snel zul je huiltjes gaan herkennen en beter weten wat je moet doen. Heb vertrouwen! Je kan het. 

Terug
Bovenaan