Nou wij zijn bezig met de eerste nacht en jeetje wat heftig. Lucas is extreem misselijk (zag dat hier al paar keer voorbij komen) en boert telkens bruin oud bloed op, maar slikt dat dan weer door. Hierdoor veel gehuil en geen geslaap. Ook heeft hij al serieus 6 (!!) mega poepluiers gehad met van dat zwarte teer. Mijn arme man moet alles redelijk alleen doen omdat ik vol zit met hechtingen. Ben benieuwd wat de kraamhulp morgen voor tips heeft.
Omdat we nu toch niet kunnen slapen, hierbij mijn bevallingsverhaal.
Ik half 5 laatste pilletje ingenomen voor ontsluiting. Niemand had echt het vertrouwen dat dit voldoende ging werken, we wachten de 3 pilletjes de dag erna weer te herhalen. Kreeg rond 7 uur wat merkbare harde buiken maar rond bedtijd toen alles donker was en iedereen sliep werden het heftige menstruatie krampen. Moest het op een gegeven moment echt weg puffen dus wij een uurtje getimed en toen de verloskundige laten kijken. Om 12 uur 's nachts had ik toen 3 cm ontsluiting!!! Super blij en richting de verloskamer. Weeën waren goed op te vangen en 2 uur later zat ik op 5 cm. Dat werd wel heftig, had de pijn toch wat onderschat. Soms kreeg ik er ineens een random rugwee tussendoor. Voor alle vrouwen met rug weeën...holy shit respect. Toen ik rond de 8 cm zat kreeg ik pers weeën. Dit was rond 4 uur. Dit was ultra heftig want ik moest ze wegpuffen terwijl mijn hele lichaam zich samen spande om te persen. Dit heeft een uur geduurd en toen zijn mijn vliezen spontaan gebroken. Eventjes op mijn zij om de baby nog net wat verder in te laten dalen en toen zat ik eindelijk op de 10 en mocht ik rond half 6 gaan persen. Met ongeveer 6 pers weeën was hij er toen al!!! Al met al vond ik het ultra pijnlijk en intens, maar ook zo bizar om zo'n oerkracht en voldoening te ervaren. Ik ben niet ingeknipt maar mijn binnenste schaamlippen zijn mega gescheurd en heb heel veel hechtingen. Nu kan het herstel beginnen!