Januari 2020 Baby

Hoop dat we nu nog niet te veel hoeven te wennen aan de korte nachten. Het duurt nog zo lang hahaha!
Ik ben nu 13.5 week ik heb in het begin ook veel last gehad van een opgeblazen gevoel. Toen zaten mijn broeken ook niet lekker, maar dat voelde wel iets anders als nu. Nu is het volgens mij een combinatie van groeien en ook nog wel een beetje het opgeblazen gevoel. Heb toevallig net een korte broek bij de h&m gevonden. Zag dat het volgende week warm wordt en mn eigen korte broeken zitten al helemaal voor geen meter meer?
Spannend! Is het jullie 1e kindje? Wij hebben wel erg getwijfeld of we het wilde weten. Van de ene kant heel leuk als het een verrassing is, maar ik vind het wel heel leuk om zelf kleertjes te kunnen kopen ipv alles neutraal en daarna afwachten wat andere je gaan geven. Dus toch maar besloten om het wel te weten. Wij krijgen het 20 augustus te horen. We willen iets langer wachten dan meteen met 14 weken. Dat houden we nog wel vol?
Heb je ook de nipt test laten doen? Bij ons was hij goed. Dat was ook wel even een geruststelling!?

Goed om te horen dat het met de meeste van jullie goed gaat. Zelf ben ik 15+4 weken en helaas nog veel misselijk en de laatste tijd veel hoofdpijn, wordt er gek van. Maar volgens VK een kwaal die hopelijk na week 18 minder wordt. Fingers crossed…

Ik draag al een tijdje positiekleding, ik ben zwanger van mijn 2e kindje, wie weet gaat het daardoor sneller. Maar eenmaal gewend aan positiekleding wil ik mezelf niet meer in mijn eigen broeken en jurken murwen.

Goedemorgen,
Ik ben nu 13,4 weken zwanger, en draag sinds week 10 wel zwangerschapsbroeken.
Merk dat mijn buik nu echt begint te groeien ( bij de 10 weken waren het vooral mijn darmen) ondanks dat ik op onverklaarbare wijze afval.. 
Zijn jullie al wat aangekomen of ook iets afgevallen? Ben overigens niet misselijk ofzo en eet goed en heb vooral lekkere trek ??

@Klaasje: Voor ons is het inderdaad ons 1e kindje! Voor jullie ook? Het geslacht wel weten heeft inderdaad praktisch voordelen maar vind het ook gewoon leuk om te weten :) Het maakt het allemaal ook wat 'echter' of zo vind ik. 
Afgelopen maandag ben ik geprikt voor de nipt, dus ben nog op de uitslag aan het wachten. Wel heel fijn dat de test bij jullie goed was! 
@RMoona: Ik ben nu 12 weken en al bijna 5 kilo aangekomen! (Van 58 naar 63 kilo) . Met verloskundige het hierover gehad en ze gaf aan dat dit is omdat ik van tevoren weinig 'over' had en daarom mijn lichaam nu gaat opbouwen. Ik eet niet meer dan anders. 
Ik hoor trouwens van meer vrouwen dat ze het eerste trimester wat kilo's zijn afgevallen hoor! Het kan allemaal blijkbaar. 

Hi Dames!
Hier 14w4d, eigelijk helemaal nergens last van. Vanavond gaan wij voor een pretecho voor het geslacht. 
19 augustus hebben wij de 20 weken echo gepland, het is allemaal zo spannend beginnen steeds meer aan het idee te wennen. 
Zelf heb ik helemaal nergens last van en voel me prima. Die zwangerschapsbroeken heb ik al aan, me buik groeit sinds vorige week ineens heel erg snel. Gister bij de controle bij VK zelf me baarmoeder kunnen voelen (heel gek!).
TIP voor broeken: H&M heeft best betaalbare broeken en in heel veel kleuren! 
Wanneer zijn jullie uitgerekend? Wij nu 11-01-2020.

Hoi dames,
Ik dacht ik voeg mij ook lekker toe, toch leuk om iedereen een beetje te volgen. Ik ben 31 Januari uitgerekend en ben vandaag 11 weken en 5 dagen zwanger van ons eerste kindje. Totaal onverwachts wij waren namelijk met ICSI bezig en probeerde al 5 jaar zwanger te worden. We hadden een pauze genomen en besloten te gaan trouwen en wat denk je een week voor de bruiloft kwamen we er achter dat we zwanger zijn, een mooier kado konden we niet hebben. 
We hebben vorige week een echo gehad met 10 weken en 3 dagen er was al een mini mensje te zien met een kloppend hartje, zelfs het hartje mogen horen. Wat was dat bijzonder. Nog steeds is het ongeloofwaardig en denk maar dat het een filmpje was die ze afspeelde. Maar wat bijzonder dat er iets in mij groeit, ik ben zo aan het genieten. 
Hoe gaat het met jullie zwangerschappen? 
Groetjes,
manon. 

Hi meiden, wat leuk, weer een beetje activiteit hier!

Wauw, wat een mooi cadeau Manon!

Hier alles goed! Nu 13w 4d. Kwaaltjes zijn minder, wel nog sommige dagen erg moe, en andere dagen gaat het wel weer. Goede NIPT uitslag gehad, erg fijn! Morgen controle en hartje luisteren. 8 augustus weer een echo om het geslacht te bepalen, zo benieuwd!
Sinds gister wel erg last boven m’n linker bil, doet pijn, ook met lopen enz. Door verandering van het lichaam misschien? Meer mensen soortgelijke klachten? 

@molly ja voor ons ook de eerste! Dus super spannend!? Spannend voor de NIPT test. Vond het vooral een fijn idee als we zouden weten mocht het het syndroom van down hebben. Dan konden we daar ons op voorbereiden, maar diep van binnen is het toch een hele opluchting dat alles goed is. Hoop bij jullie ook!!
Ik ben nog helemaal niet aangekomen. Blijf nog best gelijk in gewicht. Terwijl mn buik nu wel begint te groeien. Vind het wel een eng idee om aan te komen? Kom straks op gewichten wat ik nog nooit heb gewogen. Dat wordt nog even een knop op zetten in t koppie..
@gebruiker wow gefeliciteerd! Lijkt me heel heftig om er zo lang mee bezig te zijn. En wat bijzonder dat het net voor de bruiloft toch zo mocht zijn!
@sharonn en weet je al wat het gaat worden?? Was het wat je had verwacht??
@rockss ik heb juist pijn in mn rechterbil. Zeker als ik heb moeten bukken om iets op te rapen ofzo of zelf bij het tandenpoetsen. Dan doet het 2 tellen mega pijn en dan is er niks aan de hand. Twijfel of ik hiervoor de verloskundige moet bellen of de huisarts. Want het lijkt steeds erger te worden..

Terug
Bovenaan