Januari 2020 Baby

Wij weten ook wat het wordt... :)
Bij mij gaat het sinds 3 weken eindelijk beter maar heb me tot die tijd erg beroerd gevoeld. Zowel ‘s ochtends als ‘s avonds erg misselijk en heb ook veel hoofdpijn gehad. Gaat nu gelukkig veel beter. 
Dit is mijn 2e zwangerschap, heb al een zoon van 7 jaar en ik kan vertellen dat er best veel veranderd in die tijd qua spullen, onderzoeken (NIPT) en ook qua leeftijd haha! Bedoeling is om thuis te bevallen en hoop ook weer borstvoeding te gaan geven. 
We zijn nog vooral ideeën aan het opdoen voor de babykamer, nog niet echt iets uitgezocht. 
Wel een kinderwagen gekocht: zijn voor de bugaboo fox gegaan, erg blij mee. 
Ik voel de kleine al een tijdje maar de schopjes worden steeds sterker, super leuk

Hallo allemaal, ik zie nu pas dat er een januari topic is?. 

Ik ben Imelda, 27 jaar en woon in zuid-Limburg. 6 januari verwachten wij ons eerste kindje, een meisje?.  
Vooralsnog mag ik totaal niet klagen, heb nergens last van ook niet de eerste weken! Leuk dat we zo in contact kunnen komen?. 

Hey, wat leuk :) Eindelijk weer leven in de januari groep! 

Welkom Gebruiker10143582! Wat fijn dat je zo weinig klachten hebt van je zwangerschap. 

Hier gaat het ook prima! Weinig klachten, alleen wat sneller moe en wat meer slaap nodig. 
Aankomende vrijdag hebben wij de 20-weken echo. Vind het best spannend. Hopelijk ziet alles er goed uit! 

@Mama Mia, hoe was je bloeddruk bij je vorige controles? Ik heb op dit moment ook een erg lage bloeddruk, maar mijn verloskundige benoemde dat dit de zogenoemde 'Mid pregnancy drop' is. Het laagste punt is meestal rond de 20 weken, en daarna zou je bloeddruk weer langzaam moeten stijgen.

Hallo, ik ben nu 22 weken zwanger en had ook rond de 19/20 weken een hele lage bloeddruk 95/45. Ik moest dus ook uitkijken met flauwvallen enz. Nu de vorige echo was mijn bloeddruk gestegen naar 100/60. 

Spannend de 20 weken echo! Weten jullie al wat het wordt? 

@klaasjee, die slapeloosheid komt door de hormonen werd er gezegd. Toevallig sprak ik gisteren een vrouw met dezelfde slapeloosheid. Voor mij was dit nieuw. Ik verwachtte wel slaapproblemen maar juist aan het eind...
@mamamia, het is normaal dat je op een gegeven moment een lage bloeddruk hebt. Ik heb me laten vertellen dat dit komt doordat later de bloeddruk juist stijgt en dit voorkomt dat hij tegen die tijd te hoog wordt. 
Jaaah, wij weten wat het wordt. Een knullll! We zijn zo blij ??. Met namen bedenken vind ik het wel erg lastig voor een jongen. Ik had al een lijstje gemaakt naar voornamelijk meiden namen vielen me op. Ik vind het persoonlijk voor een jongen echt veel moeilijker! Maargoed, we hebben nog 20 weken ?
Voor mij is dit het eerste kindje... Zijn jullie ook zo onzeker over echt van alles en nog wat? Van de week zegt een vrouw, ow voor 20 weken ben je nog wel erg slank. Normaal heel leuk om te horen maar nu wordt ik er toch onzeker van terwijl ik ook wel weet dat iedereen anders is. Zo zijn er zoveel dingen die me onzeker maken. Ook dingen die ik voel of juist weer niet... Pfff vermoeiend! 

@emilyy jaa jou ken ik nog! Goed om te horen dat alles goed gaat! Waren er toen wel heel veel tegelijk in die topic zwanger.
@rockss haha ja conditie lever je snel in? verder wel goed kunnen genieten van de vakantie? Wij voelen de kleine nu ook steeds beter van buiten. Zag van de week ook echt mn buik bewegen toen ik een stomp kreeg zag er super grappig uit?
@Dais nee dat herken ik niet. Al besproken met de verloskundige? Weet niet of de baby daar al zou kunnen trappen.
@mama mia ik heb altijd een zakje suikervrije zoute dropjes bij. Als ik me dan flauw voel neem ik die een paar in. Mijn bloeddruk is altijd goed geweest als ze het gingen meten, maar voelde me er wel prettiger bij. En oja bouillon pakte ik ook zo af en toe! Van die opkikker.
@mamma sammie stomme hormonen? Gelukkig vannacht een betere nacht gehad, daar knap je gelijk weer ff van op. Je hersteld ook gewoon minder snel merk ik. En ik wil er ook nog niet aan toegeven om tussendoor te gaan slapen. Ben bang dat ik daar aan ga wennen en dat wil ik ook niet.
Namen bedenken vind ik ook echt mega moeilijk. Voor een meisje heb ik ineens wel wat dingen in mn hoofd zitten maar voor een jongetje is het het net allemaal niet. 
Heb net in een zwangerschaps app een artikel gelezen over je buik. Dat iedereen uniek is. Zowel jij als de baby. Dus de buik is ook uniek. De verloskundige kan goed de groei bij houden en dat is het belangrijkste! Probeer je niet te gek te laten maken door wat andere denken en zeggen. Het belangrijkste is dat het goed gaat met jou en de kleine!

Terug
Bovenaan