Januari 2020 Baby

Hey allemaal! Hier ook zwanger van een januari 2020 baby! Ben 17 januari uitgerekend. Ik ken@Klaasjee nog van het forum 'zwanger worden'. We waren ongeveer tegelijk zwanger! :)
Ik lees dat jullie de kleine allemaal al goed voelen...en daar ben ik nu dus juist zo onzeker over. Ik ben nu nét 22 weken en ik voel nog niks! Ik las net wel over een zenuwtrekking gevoel...dat heb ik weleens, maar ik heb het gevoel alsof dat gewoon mijn darmen zijn en ik dat voor de zwangerschap ook al gewoon had. Mijn placenta ligt wel aan de voorkant en heb ook nog amper een buik (ben lang en van mezelf slank). Was laatst wel op de weegschaal gaan staan en schrok me kapot, zat al 6/7 kilo bij hahaha! Maak me er niet druk om hoor, was meer een bevestiging dat er toch echt iets zit!
Net de verloskundige gebeld en die zei dat het wel normaal was, zeker bij een placenta aan de voorkant. Ik vind het vooral zo jammer..lijkt me leuk om contact te hebben met die kleine.
Wij krijgen trouwens een jongen! En jullie allemaal?

@calathea nou bij mij werkt dat duwen niet? Van de week zat hij ook ergens tegen aan te schoppen wat kei zeer deed (ik denk mn blaas maar weet het niet zeker). Maar kreeg hem niet verplaatst?
@mama mia kruidnoten ik wist ik wel ja. Had aan de verloskundige gevraagd hoe het zat met kaneel en toen zei ze dat normaal gebruik prima is, maar inderdaad terug houdend zijn met pepernoten.. hoeveel mag je er eten? Mocht ik ze toch nog een keer in huis halen dan weet ik hoe los ik kan gaan?
@ellytje jou ken ik ook nog ja! Gezellig! Wij lopen precies gelijk haha. Snap dat het je onzeker maakt dat je niks voelt. Vond het ook een lastige periode toen ik me goed voelde maar de kleine nog niet voelde. Mijn placenta ligt aan de achterkant dus dat scheelt ook al. Die zenuwtrekjes zouden het best wel eens kunnen zijn. Zo voelde het voor mij in het begin ook wel. Die "plopjes" waar iedereen het over heeft heb ik niet zo ervaren.
Heb 2 dagen geleden even hele erge banden pijn gehad onderin mn buik. Was gisteren ook even overstuur (heerlijk die hormonen) omdat ik het gevoel had dat ik de kleine minder voelde dus ergens maakte ik me ook weer zorgen. Maar ik voel de kleine vooral als ik rustig zit of lig en niet als ik de hele tijd bezig ben. Gisteren avond voelde ik hem al meer en vandaag is hij gelukkig ook weer actief dus ben weer wat gerustgesteld ?

@Klaasjee: Ik lees 2 verschillende dingen op internet. Op ouders van nu via Google onderstaande gevonden:
In Europa mogen levensmiddelen niet meer dan 2 milligram coumarine per kilogram bevatten. Voor producten die traditiegetrouw kaneel bevatten – zoals pepernoten en speculaas – worden hogere limieten gesteld. Hoeveel mag je er dan precies van binnen krijgen? Een rekenvoorbeeld: iemand die 60 kilo weegt, mag 6 milligram coumarine per dag. Per 10 kilo dus 1 milligram per dag.
Voorbeelden van 6 milligram coumarine (in typische Hollandse producten):

75 gram pepernoten
3 stroopwafels
12 speculaasjes
9 plakken ontbijtkoek

Via mens en gezondheid.info.nu staat:
Aantal pepernoten en kruidnoten tijdens de zwangerschap
In de onderstaande tabel vind je een overzicht van de maximale hoeveelheid pepernoten en kruidnoten die een zwangere vrouw van 60 kilo dagelijks mag eten.

Soort
Gemiddeld gewicht per stuk (g)
Maximale dagelijkse hoeveelheid (g)
Maximale dagelijkse hoeveelheid (stuks)

Pepernoot
3
120 gram
40 stuks

Kruidnoot
1
120 gram
120 stuks

Chocolade kruidnoot
2
240 gram
120 stuks

Hoihoi ben er weer. Wij zijn lekker op vakantie in Italië. Lekker tot rust komen. Ben nog nooit zo erg toe geweest aan vakantie haha. 
@mama Mia, ik herken dat gevoel wel wat je beschreef (heb even terug gelezen) over alsof het leek of de baby er zo uit kon komen. Ik beschrijf het een beetje als... Trampoline springen op de vagina haha. Beetje gekke beschrijving maar het doet me daar wel aan denken ?
@ellytje, wat jij verteld over het voelen van de baby of juist niet herken ik ook. Bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant waardoor ik het alleen voelde aan de onderkant. Bij de 20 weken echo bleek dus dat de placenta voor ligt en de baby nog niet voldoende kracht heeft zich te laten voelen door de placenta heen. Na een week of 23/24 zou dit wel het geval moeten zijn. Hierover had ik vorige week toch de vk gebeld omdat ik er onzeker van werd. Bij de afspraak daarop hebben we een extra echo gehad om mij te laten zien/geruststellen dat het allemaal oké is. Op dit moment ga ik de baby steeds meer voelen en ook op andere plekken. Misschien even afwachten of toch even contact opnemen met de vk want stress is ook niks.
Gisteren heeft mijn man zelfs voor het eerst de baby mogen voelen. Zo leuk! 

Hoihoi ben er weer. Wij zijn lekker op vakantie in Italië. Lekker tot rust komen. Ben nog nooit zo erg toe geweest aan vakantie haha. 
@mama Mia, ik herken dat gevoel wel wat je beschreef (heb even terug gelezen) over alsof het leek of de baby er zo uit kon komen. Ik beschrijf het een beetje als... Trampoline springen op de vagina haha. Beetje gekke beschrijving maar het doet me daar wel aan denken ?
@ellytje, wat jij verteld over het voelen van de baby of juist niet herken ik ook. Bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant waardoor ik het alleen voelde aan de onderkant. Bij de 20 weken echo bleek dus dat de placenta voor ligt en de baby nog niet voldoende kracht heeft zich te laten voelen door de placenta heen. Na een week of 23/24 zou dit wel het geval moeten zijn. Hierover had ik vorige week toch de vk gebeld omdat ik er onzeker van werd. Bij de afspraak daarop hebben we een extra echo gehad om mij te laten zien/geruststellen dat het allemaal oké is. Op dit moment ga ik de baby steeds meer voelen en ook op andere plekken. Misschien even afwachten of toch even contact opnemen met de vk want stress is ook niks.
Gisteren heeft mijn man zelfs voor het eerst de baby mogen voelen. Zo leuk! 

Wat ik mij trouwens nog afvroeg... Wanneer gaan jullie net verlof? 4 of 6 weken voor de uitgerekende datum? Ik kan niet kiezen haha. Groetjes Samantha

[quote quote=10245640]Wat ik mij trouwens nog afvroeg… Wanneer gaan jullie net verlof? 4 of 6 weken voor de uitgerekende datum? Ik kan niet kiezen haha. Groetjes Samantha[/quote]
Morning,
Ik ga officieel 4 weken vooraf met verlof, echter krijg ik 2 weken extra (recreatie cao) dus het worden er 6 :)

Terug
Bovenaan