Januari 2020 Baby

@Klaasjee: meer verdunnen is juist niet erg. Meer vocht is juist beter. Het werkt niet goed als je het met te weinig vocht inneemt. 
@Calathea: ik was die dag niet drukker geweest, daarom baarde het me zorgen, maar idd ze hebben liever dat je een keer te vaak belt. 

Ik had 2 weken geleden ook ineens een aambei. Toen curanol zalf en tabletten besteld online, daar las ik goede recensies over. Maar eer ik dat in huis had, was de aambei spontaan weer verdwenen. Dus de curanol maar in de kast bewaard, zal later vast nog van pas komen.
Wij zagen dat het matrasje van de Ikea erg goed uit de test komt van de Consumentenbond. Maar helaas is deze er alleen in 60x120, en wij krijgen een 70x140 bedje. Vind het lastig hoor die matrasjes, in de winkel spelen ze echt in op je gevoel, waardoor je al snel voor de allerduurste kiest.
Kinkhoest vaccinatie ga ik ook doen! Ik las dat het vanaf eind 2019 wordt vergoed door de zorgverzekeraar, maar ik denk dat wij januari-dames de pech hebben dat we daar nog net buiten vallen!
Vandaag de suikertest gehad, mijn moeder heeft zwangerschapssuiker gehad en is nu diabeet, dus ik behoor tot de risicogroep. Ik had me op het allerergste voorbereid na veel horrorverhalen, het is inderdaad geen pretje, maar Het viel me enigszins mee. Nu de uitslag afwachten, spannend wel.
Hier ook nog een groeiecho rond week 30! Wel leuk om de kleine meid weer even te kunnen zien :)..

@Calathea Hoe vond jij het wolken festival? Ik vond het nog best druk doordat het allemaal kleine kraampjes waren. Weinig zitplekken (met rugleuning). Had er wat meer van verwacht. Hoopte inspiratie voor de babykamer op te doen, maar er stonden maar een paar babykamers van Babypark en meer niet. Maar we hebben wel een leuke dag gehad :) 
Ikea heeft inderdaad goede matrassen. Heb bij de consumentenbond gekeken. Diegene die het beste uit de test komt is wel erg luchdoorlatend en kan koud zijn voor pasgeboren baby's, maar volgens de kraamzorg is dat niet erg omdat er toch kruiken in bed gaan. Dus ik denk dat we toch voor die gaan, maar er is er nog eentje van 40 euro en die schijnt ook prima te zijn. Die staat op plek 4 van de test.
Ik krijg bij 35 weken een liggingsecho (weet niet of dat ook meteen een groei echo is?), maar verder geen echo meer. Wel een pret echo gehad vorige week. Weer heerlijk om even te kijken :)
Ze is wel begonnen met mijn buik op te meten. Die lag 2,5 week voor, maar de kleine lag best hoog volgens haar dus dat verklaard waarom de mijn buik groter is.
Ik heb over 1,5 week de afspraak staan voor de kinkhoestvaccinatie. Heb getwijfeld, maar ga het toch doen. Het kan geen kwaad en de verloskundige staat er ook achter. Dus vind het toch wel een prettig idee om te doen :) @mama mia ze adviseren tussen de 22 en 32 weken zelfs (gisteren op de beurs gehoord haha) later kan ook wel, maar het duurt ongeveer 2 weken tot het goed bij het kindje is opgenomen. Dus later kan wel, maar mocht de kleine vroeger komen dat is hij niet voldoende beschermd.
@mama mia moet je een extra suikertest doen? Die moet toch eigenlijk al eerder in de zwangerschap? Ik moet nu wel elke keer urine mee gaan nemen en dan gaan ze het op die manier ook in de gaten houden. En moet komende week ook nog bloedprikken voor rhesus, hb en volgens mij ook suiker. 
Zie net pas dat je naar de babykamer hebt gevraagd, We hebben een witte gekozen, maar wel met robustere handvaten. Zodat het toch een beetje breekt omdat we eerst eigenlijk met hout accenten wilde zodat het niet helemaal wit wit zou zijn. Maar nu alles toch helemaal wit is moeten we het wel kleurrijk maar niet overweldigend gaan aankleden. Dus dat wordt nog een uitdaging! Haha. Jullie hadden ook al een kamertjet toch?
@Rockss Je moet dan toch een smerig drankje drinken? Hoe was de uitslag? Hopelijk helemaal goed! Ik vond dat ze bij babypark opzich wel goed uitleg gaf, maar wij hadden ons er nog helemaal niet in verdiept. Viel me wel op dat de eerste matrasjes bij 100 euro begonnen, maar dacht dat dat dan hoorde. Maar als je daarna leest dat hij net niet afgeraden wordt bij de consumentenbond dat voelt het toch niet goed. Heeft ikea helemaal geen 70x140 matrassen? Lastig als je op die manier al minder keus hebt (alhoewel, maakt het misschien wel makkelijker haha)
Is die curanol ook voor uitwendige aambeien? Ik heb er geen last van doet geen pijn of iets, maar hij gaat ook niet weg..
Hier trappelt de kleine ook weer lekker. Vind het toch wel een heerlijk gevoel. Ben zo ontzettend nieuwsgierig hoe hij eruit ziet en hoe het allemaal gaat zijn. Nog 13 weekjes!

@Klaasjee: kamertje klinkt leuk?. Jammer dat het wolkenfestival niet zo geweldig was.
  @Rockss: 70 x 140 is idd geen standaard maat. Wel nog iets in te krijgen wat je bevalt? 

Ik heb ook de test voor zwangerschapsdiabetes moeten doen, het lijkt wel alsof het bijna standaard is tegenwoordig. Ik hoor en lees niks anders. Ik vond het ook verschrikkelijk. Zo misselijk en dan nuchter zo'n vies drankje drinken, blegh! Gelukkig was de uitslag goed.
@Rockss: hoe was jouw uitslag?
@Klaasjee: ik vond het wel aardig maar niet spectaculair maar vele malen beter dan de 9 maanden beurs. Stonden wel wat leuke standjes maar moet zeggen omdat het de 2e is koop ik veel minder snel iets, ook wel gunstiger voor de portemonee hoor :) Volgende week naar de We are pregnant beurs, hopelijk is die wel helemaal leuk en anders heb ik een leuk uitje met mijn moeder.
Ik had vaccinatie via huisarts en apotheek besteld maar die konden er niet meer aankomen. Via GGD kun je zo een afspraak maken dus mochten jullie dat nog overwegen is dat wellicht iets om rekening mee te houden.
Tijd gaat nu toch wel snel merk ik, nog maar 6 weken werken (stop 5 weken van te voren) dus het wordt allemaal wel weer echt hoor. Kleine is echt zo lekker bezig in mijn buik, probeer er nog volop van te genieten want ik heb de vorige keer ook echt mijn buik en dat gekriebel gemist....
Begin nu wel een beetje last van jeuk te krijgen, hebben jullie dat ook? En dan het advies...vooral niet jeuken...arghhhhhh

Vorige week heb ik een het kinkhoest vaccin laten zetten. Griepprik doe ik niet. Mag het wel, maar heb het nooit gedaan en ik voel me daar momenteel ook niet zo goed bij om te doen (geen idee waarom). Je moet vooral doen waar je je zelf goed bij voelt. In het trimester waar we nu inzitten mag het wel gewoon.
Grappig dat er onderling bij verloskundige verschil zit. Ik hoef geen suikertest doen maar moet nu wel elke keer mijn urine inleveren. Ik heb met 34/35 weken een groei echo en jullie eerder. Je zou denken dat veel dingen landelijk geregeld zijn..
@ mama mia haha nesteldrang is hier ook met vlagen. We zijn flink aan het opruimen geweest de afgelopen weken en ook aan het klussen. Het einde is gelukkig bijna in zicht, werd er op een gegeven moment moedeloos van. Dit weekend gaan we de laatste dingen in de babykamer verven en volgende week komen de meubels. De week erop gaan we baby shoppen voor alle aankleding en dan zijn we ineens een heel eind? Jullie inmiddels al bezig met verven en inrichten?
Wij gaan denk ik voor het 40 euro matrasje van de ikea voor oma en misschien ook voor onszelf. Die best uit de test komt is een beetje een vreemd structuur qua matras. Dus twijfel nog een beetje.
@calathea  voor jou begint het echt al te korte! Nog maar een paar weekjes werken en je verlof gaat al lekker in! Alles in huis ook al geregeld? Hoe vind jou andere kindje het allemaal?
Gisteren kennis gemaakt met onze kraamhulp. Echt een super leuke vrouw! Begin er alleen nog maar meer zin in te krijgen!?

Terug
Bovenaan