@Calathea Hoe vond jij het wolken festival? Ik vond het nog best druk doordat het allemaal kleine kraampjes waren. Weinig zitplekken (met rugleuning). Had er wat meer van verwacht. Hoopte inspiratie voor de babykamer op te doen, maar er stonden maar een paar babykamers van Babypark en meer niet. Maar we hebben wel een leuke dag gehad
Ikea heeft inderdaad goede matrassen. Heb bij de consumentenbond gekeken. Diegene die het beste uit de test komt is wel erg luchdoorlatend en kan koud zijn voor pasgeboren baby's, maar volgens de kraamzorg is dat niet erg omdat er toch kruiken in bed gaan. Dus ik denk dat we toch voor die gaan, maar er is er nog eentje van 40 euro en die schijnt ook prima te zijn. Die staat op plek 4 van de test.
Ik krijg bij 35 weken een liggingsecho (weet niet of dat ook meteen een groei echo is?), maar verder geen echo meer. Wel een pret echo gehad vorige week. Weer heerlijk om even te kijken

Ze is wel begonnen met mijn buik op te meten. Die lag 2,5 week voor, maar de kleine lag best hoog volgens haar dus dat verklaard waarom de mijn buik groter is.
Ik heb over 1,5 week de afspraak staan voor de kinkhoestvaccinatie. Heb getwijfeld, maar ga het toch doen. Het kan geen kwaad en de verloskundige staat er ook achter. Dus vind het toch wel een prettig idee om te doen

@mama mia ze adviseren tussen de 22 en 32 weken zelfs (gisteren op de beurs gehoord haha) later kan ook wel, maar het duurt ongeveer 2 weken tot het goed bij het kindje is opgenomen. Dus later kan wel, maar mocht de kleine vroeger komen dat is hij niet voldoende beschermd.
@mama mia moet je een extra suikertest doen? Die moet toch eigenlijk al eerder in de zwangerschap? Ik moet nu wel elke keer urine mee gaan nemen en dan gaan ze het op die manier ook in de gaten houden. En moet komende week ook nog bloedprikken voor rhesus, hb en volgens mij ook suiker.
Zie net pas dat je naar de babykamer hebt gevraagd, We hebben een witte gekozen, maar wel met robustere handvaten. Zodat het toch een beetje breekt omdat we eerst eigenlijk met hout accenten wilde zodat het niet helemaal wit wit zou zijn. Maar nu alles toch helemaal wit is moeten we het wel kleurrijk maar niet overweldigend gaan aankleden. Dus dat wordt nog een uitdaging! Haha. Jullie hadden ook al een kamertjet toch?
@Rockss Je moet dan toch een smerig drankje drinken? Hoe was de uitslag? Hopelijk helemaal goed! Ik vond dat ze bij babypark opzich wel goed uitleg gaf, maar wij hadden ons er nog helemaal niet in verdiept. Viel me wel op dat de eerste matrasjes bij 100 euro begonnen, maar dacht dat dat dan hoorde. Maar als je daarna leest dat hij net niet afgeraden wordt bij de consumentenbond dat voelt het toch niet goed. Heeft ikea helemaal geen 70x140 matrassen? Lastig als je op die manier al minder keus hebt (alhoewel, maakt het misschien wel makkelijker haha)
Is die curanol ook voor uitwendige aambeien? Ik heb er geen last van doet geen pijn of iets, maar hij gaat ook niet weg..
Hier trappelt de kleine ook weer lekker. Vind het toch wel een heerlijk gevoel. Ben zo ontzettend nieuwsgierig hoe hij eruit ziet en hoe het allemaal gaat zijn. Nog 13 weekjes!