Januari 2020 Baby

Vorige week heb ik een het kinkhoest vaccin laten zetten. Griepprik doe ik niet. Mag het wel, maar heb het nooit gedaan en ik voel me daar momenteel ook niet zo goed bij om te doen (geen idee waarom). Je moet vooral doen waar je je zelf goed bij voelt. In het trimester waar we nu inzitten mag het wel gewoon.
Grappig dat er onderling bij verloskundige verschil zit. Ik hoef geen suikertest doen maar moet nu wel elke keer mijn urine inleveren. Ik heb met 34/35 weken een groei echo en jullie eerder. Je zou denken dat veel dingen landelijk geregeld zijn..
@ mama mia haha nesteldrang is hier ook met vlagen. We zijn flink aan het opruimen geweest de afgelopen weken en ook aan het klussen. Het einde is gelukkig bijna in zicht, werd er op een gegeven moment moedeloos van. Dit weekend gaan we de laatste dingen in de babykamer verven en volgende week komen de meubels. De week erop gaan we baby shoppen voor alle aankleding en dan zijn we ineens een heel eind? Jullie inmiddels al bezig met verven en inrichten?
Wij gaan denk ik voor het 40 euro matrasje van de ikea voor oma en misschien ook voor onszelf. Die best uit de test komt is een beetje een vreemd structuur qua matras. Dus twijfel nog een beetje.
@calathea  voor jou begint het echt al te korte! Nog maar een paar weekjes werken en je verlof gaat al lekker in! Alles in huis ook al geregeld? Hoe vind jou andere kindje het allemaal?
Gisteren kennis gemaakt met onze kraamhulp. Echt een super leuke vrouw! Begin er alleen nog maar meer zin in te krijgen!?

Oeps dat was 2x.. sinds de app is geupdate is een bericht plaatsen echt vreselijk.. vandaar ook steeds de hele late reactie..

Hallo allemaal!
Ik ben ook in januari uitgerekend. Ben de 10e uitgerekend en het is voor ons de eerste. Het wordt een jongetje.
Ik heb ook de suikertest moeten doen omdat mijn BMI voor de zwangerschap iets te hoog was. Deze was gelukkig goed! Daardoor vorige week een groeiecho gehad en daar bleek dat de kleine te klein is. Dat was wel even schrikken. Loop nu bij de gynaecoloog. Aankomende week weer een echo, als hij dan wel wat gegroeid is mag ik terug naar de verloskundige, ik ben zelf namelijk ook klein. Het is dan waarschijnlijk erfelijk.
Kinkhoest heb ik ook laten zetten, was bij mij maar €31,-.. Gek dat die prijzen zo verschillen.
Ik heb eigenlijk een hele fijne makkelijke zwangerschap gehad tot die echo van vorige week en heb nu waarschijnlijk ook blaasontsteking, dat weten ze alleen niet helemaal zeker ?
Nog 2 weken werken en dan met verlof, begin er wel naar uit te kijken!
Leuk om via deze weg contact te hebben met mensen die in dezelfde fase zitten. Veel van onze vrienden hebben al kinderen en dan praat het toch anders ofzo...

@sharonRj dat is wel ff spannend. Was de 20 weken echo wel helemaal goed? Fijn dat ze dit wel even extra controleren. Hopelijk blijkt alles straks helemaal goed te zijn!
Heb je wel iets van een antibiotica gehad of helemaal niks? 
@mama mia wij zijn gelukkig eindelijk klaar met verven. Was er helemaal klaar mee ? op een muur zitten inmiddels 4 lagen omdat het niet helemaal goed ging? 
Is wel fijn hoor als alles geverfd is. Dat geeft toch weer ff wat meer rust. Begint toch allemaal te korte ? Is de babykamer al wel binnen?
Bij ons is hij van de week binnengekomen. Nu gaan bedenken hoe we het neer gaan zetten en volgend weekend gaan we helemaal los met inkopen doen hahaha?
De kleine is hier wel heel actief. Dat zei de verloskundige al bij de 12 weken echo. Merk nu wel een ritme dat hij 's morgens rustiger is. 'S avonds is hij heel actief. Mijn placenta ligt ook aan de achterkant dus dat scheelt misschien ook?
Super leuk dat je de kleine zo nog een paar x mag zien! Ik weet niet wat het protocol is. Ik heb pas over 3/4 weken een groei/liggings echo. Dus dat is ook weer anders. Als er iets was had ze dat wel gezegd toch?? 

@Klaasjee: ze zei dat alles goed was... veel plezier met inkopen!
@sharonRj: als je niet meer goed kunt uitplassen of verhoging/koorts krijgt eerder aan de bel trekken hoor! 

Dat scheelt! Ons kindje schopt mij wel bont en blauw... babykamertje is ook een heel eind! Tot wanneer plannen jullie dingen in?

Terug
Bovenaan