Januari 2020 Baby

Oh Ellytje, wat vreselijk zo! Kunnen ze je niet houden in het ziekenhuis en iets geven voor de pijn? En wat zeggen ze van het tromboserem? Dat kan toch ook niet te lang door gaan? 
We duimen voor je dat alles goed is met de kleine en dat de verloskundige ook met het ziekenhuis kan praten!! 
Liefs

Heb inderdaad gevraagd of ik opgenomen kon worden. Klinkt raar, maar ik was echt ten einde raad. Ging helaas niet, ze konden eigenlijk niks. Heb een enorme steun aan mijn vriend, die gaat helemaal los in de verzorging haha. Hij heeft heel stappenplan gemaakt, ook voor morgen want dan moet hij natuurlijk gewoon weer werken. Dat geeft mij houvast wat ik wel fijn vind. Ik ga morgen terug naar de kliniek zodat ze de status kunnen beoordelen. Verder is het koelen, crèmes smeren, in bad (dat was schijnbaar juist echt goed, het moet namelijk open blijven zodat er geen nieuwe stolsels kunnen ontstaan en er weinig risico op infectie is). Zo probeer ik het vol te houden. Bij mij ligt paniek heel erg op de loer, moet echt proberen een rustige ademhaling te houden en alles in perspectief te zien. Aan alles komt een eind.
Het spijt me dat ik er iedere keer zo'n negatief verhaal van moet maken haha, ik ga het ook zeker delen als het weer bergopwaarts gaat. Ik vind in ieder geval veel troost in jullie berichtjes. Dankjewel lieve meiden 

Oh Ellytje. Wat *** om te horen? Vervelend dat ze niks voor je kunnen doen. Had je de verloskundige nog gesproken? Heeft ze je wat betreft de kleine iets gerust kunnen stellen?
Wat lief dat je vriend je zo goed helpt en steunt! Voor hem zal het ook lastig zijn om jou zo te zien en niks te kunnen doen om het te verhelpen. 
Je hoeft geen sorry te zeggen! Hier mag je juist ook zulke dingen kwijt! We zijn er om elkaar te steunen voor zover we dat kunnen. Voel je absoluut niet bezwaard! Heel veel beterschap meissie! Hoop dat je snel wat verbetering hebt en dat je wat rust krijgt!?

Wat ontzettend vervelend Ellytje, hopelijk wordt de pijn snel minder want zoveel stress is voor zowel jou als de kleine niet goed. Ik vind het helemaal niet negatief hoor, hopelijk helpt het jou om een beetje van je af te schrijven. 
Ik heb voor nu alleen een deken gekocht voor in de maxicosi, kun je ze zo lekker in wikkelen. Maar wie weet besluit ik alsnog een voetenzak te kopen. Je hebt tegenwoordig zoveel leuke printjes. Wel een beetje opletten dat ze niet te warm zijn.

@Ellytje: als je ergens mag klagen is het hier toch wel. 
  @Calathea: klopt inderdaad, ze moeten het ook niet te warm krijgen erin. Dat lijkt mij in het begin sowieso bij alles wel lastig, zowel binnen als buiten. 

Ik vind het sowieso allemaal heel lastig wat je nu wel of niet moet halen. Je wordt zo gek in de winkels van wat er allemaal ligt. En overal op internet staat van alles wat handig kan zijn. Zie soms door de bomen t bos niet meer?
Is het bv ook lekker om een deken oid te hebben om de kleine in te doen en lekker op je arm te nemen als je bv in de bank zit?of is dat ook weer iets onnodigs?
@ellytje hoe gaat het met je? Heb een aantal keer aan je moeten denken vandaag.

Dat probleem hebben jullie dus ook al?! Ik bedenk iedere keer maar dat het winter is en dat ik liever heb dat ik er een deken af moet halen dan dat de baby het te warm heeft straks. Mn nicht is kraamverzorgster en die raadde wel aan om een dekentje te hebben voor beneden, voetenzak voor de maxicosi en een wollen deken voor in bed. Zeker als ze zo klein zijn. Dus dat heb ik nu klaar liggen. 
Wordt nog babydekens haken met zn allen ;-)
@ Calathea: Heb je overal jeuk?? En krijg je er ook uitslag van??

Hey meiden, ik kan eindelijk iets positiefs melden. Ik ben gisteren naar de kliniek gegaan en die vrouw was heel bot en ontnuchterend, wat ik wel even nodig had. Ze heeft na 6 (!!) verdovingsspuiten goed alles kunnen bekijken, zelfs van binnen. Ze gaf aan dat het er rustig uit ziet en dat er van binnen geen aambeien zitten. Ze had ook zeker wel veel erger gezien bij vrouwen. Dat is tenminste wat fijner om te horen. Van de huisarts, verloskundige etc hoorde ik alleen maar dat dit nooit voorkomt.
Er is alleen geen behandeling voor tijdens de zwangerschap en ook het probleem blijft bestaan vanwege de toenemende druk van de baby. Maar het zou eventueel minder pijnlijk kunnen worden door een strak plan van koelen, badderen, crèmes en paracetamol. Dit doe ik nu 2 dagen heel trouw en merk wel enigszins verbetering.
Verder denk ik heel positief omdat me dat mentaal helpt en ik geloof ook dat dit lichamelijk een goed effect heeft.
Jeuk lijkt me trouwens ook super vervelend...zo heeft iedereen wel wat he, we moeten er iets voor over hebben voor die kleine...hopelijk zitten we straks allemaal op die felbegeerde roze wolk haha.

Terug
Bovenaan