Januari 2020 Baby

Ik ben morgen 36 weken zwanger. Ik hoop niet op een Kerstkindje. M’n man is al 1e Kerstdag jarig en mijn stiefmoeder de 27e ?
Ik heb knuffels enzo wel gewassen. Rammelaars enzo niet omdat daar bij mij veel hout enzo bij zat. Maar dat leg ik gewoon pas na n tijdje bij hem. Dan zal hij vast al wel iets weerstand op hebben gebouwd toch?
@Calathea Die jeuk klinkt echt verschrikkelijk! Ons nichtje heeft dat ook (38 wkn zwanger) en die hoort morgen of ze ingeleid gaat worden..

@ons eerste kindje wij hebben 1 pakje 50 (als 1e pakje) en verder 56 en 62. Heb een broekje maat 62 en dat is even breed als de 50 maar dan wel langer. Vonden het ook heel lastig wat we moesten doen. Dus toch maar zo gedaan en anders hebben we zo iets bijgehaald. Hoop wel dat hij die 50 past.. dat is met sokjes jasje, mutsje en al?
Haha hormonen.. soms zijn ze heeeel erg aanwezig? kon vandaag bijna janken omdat mijn werkplek bezet was en ik naar een flexplek moest die vies was en waarvan het toetsenbord geen pootjes had?
@sharon wat spannend! Maar het kan ook nog lang duren toch? Wat zegt de verloskundige erover? Lijkt me ook wel lastig die onzekerheid of het wel of niet begint.
@calathea idd wat ze hierboven zeggen. Kan je uiteindelijk niet ingeleid worden? Heb jij dit tijdens je vorige zwangerschap ook gehad?
Ik heb "het" knuffeltje wel gewassen, maar de boxmobiel en maxicosi koortje enz niet. Uiteindelijk kruipt hij straks toch ook over de grond en sleept al zn speelgoed en knuffels mee. Als het in de was mag gooi ik het er een keer in maar anders niet. 
Nesteldrang is hier wel erg aanwezig. Tenminste het gevoel. De uitvoering wat minder omdat ik er verder eigenlijk geen zin of puf voor heb. Gelukkig helpt vriendlief me mee of we doen het samen. Ben te eigenwijs om hulp in te schakelen, maar wil toch ook weer alle keukenkastjes en badkamerkastjes netjes hebben voor de kraamhulp?

Ik mag volgende week weer naar de verloskundige, zal het nog eens vragen. Misschien helpt een beetje doorzeuren, haha.
Heb vandaag opnieuw bloed laten prikken omdat ik ook zo’n jeuk aan de binnenkant van m’n handen en onderkant voeten heb en dan willen ze cholestase uitsluiten. Tijdens mijn 1e zwangerschap helemaal geen last van gehad. Begon bij mij echt aan het begin van derde trimester. 

Dat lijkt me vooral vervelend aan de onderkant van je voeten. Daar kan je niet eens fatsoenlijk krabben (en nu waarschijnlijk al helemaal niet meer) wanneer krijg je de uitslag?
Wat voor deken hebben jullie eigenlijk r in de reiswieg? Twijfel of we daar zn gevoerde voor moeten kopen. hebben nu alleen een gewoon wiegdekentje, maar denk dat dat weer te koud is..

@Klaasjee: Precies, wil heel veel poetsen en doen,  maar de puf ontbreekt me gewoon.  Wie stuurt ook een zwangere vrouw met al haar hormonen naar een flexplek... ;)
Bestaan voor de reiswieg aparte dekens??  @Calathea: ik zou ook een beetje doorzeuren als ik jou was. Niets zo irritant als jeuk. 

@mama mia hahaha dat gevoel had ik gisteren dus ook? 
Volgens mij zijn er niet echt dekens voor een reiswieg. Heb daarom nu gewoon een dekentje voor in een gewone wieg, maar dat is in januari misschien iets te koud? Zn wollige jasje/vestje moeten we ook nog zoeken. Die teddy onesies zijn ook mega schattig!?
Vandaag de 35 weken aangetikt. Nog max 7 weken. Heb het idee dat het al best is ingedaald. Kon gisteren niet voorover bukken want dat deed echt pijn en vanochtend werd ik met veel pijn wakker omdat ik moest plassen. Denk dat mn blaas niet zo veel ruimte meer heeft?
Dit weekend lekker weer aanrommelen in de babykamer. Als ik de deur open doe kan ik er al zo van genieten zonder dat alles aangekleed is? En de box gaat in elkaar dit weekend.. hopelijk zonder problemen?

@klaasjee Ik heb er niet voor gebeld. Het is allemaal zo onregelmatig en ook nog niet heel erg pijnlijk. Gewoon gerommel steeds. Het is ook echt gewoon mijn gevoel, maar die kan natuurlijk hartstikke fout zijn! 
Ben wel blij dat ik nog amper last heb van m’n hormonen. De enige die af en toe de volle lading krijgt is m’n man.
Wij willen een kraamfeest doen als de kleine man er is. Wil mijn vriend het perse thuis houden (wij hebben een hoekwoning), ik heb nu een lijst gemaakt met de mensen die we er allebei dan echt bij willen hebben.. kom ik op 75 volwassenen en 36 kinderen ? Keijg hem niet aan z’n verstand dat dat natuurlijk nooit gaat passen. Woest word ik daarvan.

Houden jullie trouwens vocht vast? Ik eerder alleen ‘s avonds in m’n benen en nu sinds gisteren ineens in m’n gezicht. Heb hele dikke oogleden en van die vochtzakjes waar normaal gesproken mijn wallen zitten ? Het is echt geen gezicht ?

@onseerstekindje Hoe is het bij jou? Trek je het allemaal een beetje? 

Terug
Bovenaan