Januari 2020 Baby

Ik doe om de hoes van de kinderwagen een wiegmolton en zo’n XL hydrofiel, makkelijk schoon te maken en ziet er ook vrolijk uit als je in de bak kijkt, naast het kijken naar je kindje dan hihi. Heb veel gewassen maar wil nog wat strijken maar zo geen zin in...
bloeduitslag was goed dus dat is fijn, nu is het dus ‘gewone’ jeuk.
Fijn @Ellytje dat de pijn minder is, kun je weer iets meer genieten. 
Hier staat het bed inmiddels op klossen, heb bijna een trampoline nodig om erin de klimmen, jemig wat een hoogte. 
Hebben jullie er al een matrasbeschermer in liggen en zoja welke dan? Wil niet dat zweterige matje uit het kraampakket erop doen, heb het al zo heet....

@ellytje goed om te horen! Hoop inderdaad dat er geen meer bijkomen! Goed die zakjes blijven gebruiken.
@mama mia vandaag een stoel gekocht voor in de kamer en we hadden nog een wiegdeken en bakjes besteld die zijn ook binnen gekomen. Alleen nog een plank zoeken voor aan de muur en dan zijn we echt een heel eind klaar? Ohja en nog bedenken wat me met de lamp(en) willen, maar dat kan later ook nog. 
Wassen heb ik al heel veel gedaan. Snap wat je bedoeld met die kleuren? Heb echt allerlei soorten kleuren dus heb er vaak zn doekje bij gegooid. Strijken is ook al heel.ver klaar (heb alle hydrofiele doeken gestreken.. wat een *** werk). Straks gaat de kleding en beddengoed grotendeel mee met de rest van de was. 
@calathea ergens fijn dat het gewone jeuk is, maar het lost het nu nog steeds niet op.. kun je er wel een beetje door slapen?
Ik heb nog niks in bed liggen, maar wilde gewoon dat ding uit t kraampakket halen. Heb bij ons het zomer dekbed er weer ingelegd omdat ik het zo warm had dus dat scheelt al wel,  maar ga je zo erg van dat ding zweten? En anders misschien vanaf je middel de beschermer neerleggen? 

@Calathea: doen ze nu verder niets voor je, omdat de uitslag goed is? 
@Klaasjee: klinkt goed ?. Die onderlegger zal wel zo'n ding met plastic aan 1 zijde zijn denk ik hè?

@ellytje wat fijn dat het beter gaat!!
Dat wassen was me inderdaad een klus! Heb ook alles apart gewassen op kleuren en geadviseerde warmte.. Gelukkig heb ik een hele lieve stiefmoeder die strijken leuk vind ( ja ik snap t ook niet). Zij komt altijd 1x per week bij ons strijken, dus zij heeft ook al het babyspul gestreken ?
Ik heb gewoon de matrasbeschermer van t kraampakket erop liggen. Deze moet onder je billen overdwars op je bed. Ik had bij de informatiebijeenkomst van de verloskundige ook als tip gekregen om een waterdichte molton te halen bij de action. Die heb ik er nog niet op liggen, vind die een beetje lastig omdat t 1persoons is en wij een 2persoonmatras met splittop hebben.. Matrasbeschermer is wel een beetje zweterig, maar zolang ik hem niet hoor knisperen vind ik t prima voor nu. Maar ik heb het ook niet warmer dan normaal...

@SharonRJ: dat is een goeie, een waterdichte molton. Heb er hier 2 liggen en die mag je toch niet voor het babybed gebruiken. 
Hebben jullie moltons voor onder het hoeslakentje van het babybedje?

@ Sharon, wij hebben ook een dubbel matras met splittopper en hebben op beide kanten een molton waterdicht van action erop liggen. Hij zit dan aan drie kanten vast met de lus die eraan zit en de rest stylen we een beetje en dan een laken erover heen. 

Wij hebben van die kleine molton matjes van de prenatal. Zodat je het zo op kan dekken dat alleen de billen op de molton liggen. 
Strijken leuk?? Stuur ze maar hier heen?
Heb vandaag even een klein vreugde dansje gedaan. De box is goed!! Alleen bij de la zit een gaatje niet helemaal goed waardoor er een ijzere staaf die voor versteviging zorgt niet goed vast kan maar de rest is goed! Alleen nu is er weer wat mis met de stoel? Maar dat is niet zo erg.
@mama mia mag je die dekentjes in de droger doen? Dan worden ze ook al zachter. Merk ook verschil met voor en na het wassen qua zachtheid, maar dat is ook wel door de zooi die de fabrikant erin gooit denk ik

Jullie zijn dus ook druk met wassen en strijken. Nu heb ik de hydrofieldoeken ook netjes gestreken, maar weet niet of dat blijft! We zien wel. 
Hoe bedoel je dat het de matrasbeschermer overdwars hebt liggen@ Sharon? Is dat die uit het kraampakket? Ik kwam erachter dat wij altijd zo'n waterdichte molton erop hebben liggen. Dus dat scheelt weer. En het is enkel maar als de vliezen als eerste breken. 
@Catalea: doen ze nu nog wel iets aan de jeuk of is het nu gewoon afwachten? 
Hoeveel dekentjes hebben jullie? Ben zoo bang dat babylief het koud krijgt! Maar had van een kraamverzorgster de tip gekregen om een echte wollen deken kapot te knippen voor in de wieg. Dat ze tussen de wol kunnen liggen als ze zichzelf nog niet goed op temperatuur kunnen houden. Dus dat ga ik nog doen en dan doe ik er gelijk eentje voor in de kinderwagen. 

Terug
Bovenaan