Januari 2020 Baby

@mamamia: mn vader is zelf er wel rustig onder. Maar het groeit nu heel hard wat we kunnen zien. Hopen dat de chemo nog wat kan remmen. 
Volgens mij hebben wij echt gelukt gehad met onze spullen!! Alles paste mooi en niet beschadigd dus wel fijn. 
Ik maak me ook niet zo druk wanneer het begint dat zien we vanzelf. Ga het ook niet vertellen, want mn ma heeft al zorgen genoeg en stel dat het 2 dagen duurt voordat het er is, zit ze al die tijd in spanning. De feestdagen houden we expres rustig, omdat ik sowieso snel moe ben. En als het geboren wordt is het welkom! Geniet nu vooral van de tijd die ik nog heb om dingen te doen. 
Inmiddels heb ik het wiegje enzo wel klaar gezet en opgemaakt. Ik was wel elke week het hoeslakentje, lakentjes en de hydrofieldoek. En als de kraamzorg er moeite mee heeft dan verschoont ze het eerst maar voordat ze ons kindje erin legt! 
Hoe doen jullie het met de verloskundige en de feestdagen? Officieel moet ik vanaf van de week elke week naar de verloskundige...

Nou dames ben net terug van de liggingsecho en dwarsligging....nu maandag terug voor een versie (draaipoging). Pff word er niet vrolijk van eerlijk gezegd. 

@ons eerste kindje: ik hoop ook dat de behandeling jullie tijd kan geven. Heeft hij pijn?  
@ Ellytje: ik geloof het je meteen.... is ook niet om vrolijk van te worden. Ga jij wel voor een versie?

@mama mia zijn dit dekentjes van een bepaald merk? Anders kan je het misschien nog via de fabrikant proberen. Hopen dat het nu sneller gaat dan met de bad set?
Ga vanmiddag met foto's terug naar de winkel en eerst ff met hun overleggen voor we met die stoel gaan lopen sjouwen.
Het is wel wat je zegt, eigenlijk maakt het niet uit wanneer ze komen. Je hebt er geen invloed op.
@ons eerste kindje is hij al begonnen met de chemo? Lijkt me heel moeilijk hoe je emoties/gevoelens alle kanten op gaan de komende weken. 
Ik heb vanmiddag controle bij de verloskundige met een liggings echo en daarna zal de volgende afspraak gepland worden, maar weet eigenlijk niet of ik dan al wekelijks moet komen of om de 2 weken. Neem aan dat de controles gewoon door moeten gaan toch?

Aanstaande donderdag beginnen ze met chemokuur en de tabletten kunnen thuis gelukkig. Maar hij heeft heel veel pijn. Merk nu aan mezelf dat het emotioneel zwaar wordt. De verloskundige weet ervan en heb ook een bekende kraamhulp aangevraagd die van alles afweet. Ik heb geen idee hoe ik ga reageren in de kraamweek. Ben alleen bang dat het geen roze wolk is... 
Slim om eerst met foto's naar de winkel te gaan! Hopelijk gaat het snel goed en krijg je nieuwe dingen. 
Spannend allemaal met die dwarse kinderen. Want draaien kunnen ze nu niet zelf meer denk ik! Is het nog niet ingedaald@Ellytje? 
Wij moeten donderdag voor de liggingsecho. En dan elke week controle. Maar op vrijdag zijn ze er niet. Dus ben benieuwd of ik dan maandag of dinsdag al weer moet. We wachten maar af!
Hoe gaat het met eten enzo@mamamia?
En Met jouw pijn@Ellytje? 

@ellytje zie nu jou berichtje pas. Hij lag eerst wel goed toch? Nu toch weer verkeerd gedraaid.. kan het nog wel zijn dat hij nog goed draait voor maandag of is die kans klein?
@mama mia hoef je niet naar de gyneacoloog? Of is dat dan weer de volgende stap?
@onseerstekindje fijn dat de verloskundige en kraamzorg zo met je meedenken. Dat geeft je misschien ook wel wat rust. Heb je in je kraamweek wat tijd voor jezelf nodig zal de kraamzorg jou daar zeker bij gaan helpen. 
Kunnen ze de pijn een beetje onderdrukt krijgen?

@Ons eerste kindje dat snap ik zo goed..vind het zo vervelend voor je. Denk er maar aan dat die kraamweek voor velen geen roze wolk is. Dat vind ik van die lul koek verhalen. Je ligt zelf wellicht in de kreukels, je hebt misschien een kindje dat veel huilt, geen slaap, zoveel hormonen, hoe kan dat nou goed zijn voor een mens? Maar bij jou komt er nog meer bij kijken natuurlijk. Heel goed dat iedereen op de hoogte is van jouw situatie. Hopelijk voel je je gehoord en welkom om je verhaal te doen bij deze mensen. Hopelijk reageert je vader ook goed op de chemo en wordt hij er niet heel erg ziek van (niet dat ik er ook maar enigszins verstand van heb hoor). Zie je hem vaak/woon je dichtbij?
Mijn baby lag iedere controle weer anders, dwarsligging hoofd rechts, dwarsligging hoofd links, stuit, hoofdje beetje schuin beneden, maar nooit helemaal diep met zijn hoofd naar beneden helaas. Hij is dus wel erg beweeglijk en volgens mij heeft hij nu nog steeds voldoende ruimte om zelf te draaien, maar ik betwijfel of dat dus de goede kant op is. Ik ben zelf heel lang, mijn partner ook en ons kind is nu al iets meer dan 3 kilo (37 weken) terwijl ik 35 weken en 4 dagen zwanger ben. En dan nog heeft hij dus heel veel ruimte en heb ik een bescheiden buikje. Bizar. Ik vind zo'n draaipoging heel erg dubbel..@Mama Mia ik ga er denk wel voor. Ze doen er hier heel positief over en zien het als een vanzelfsprekendheid. Als je het niet doet is het een 'gemiste kans', zo noemde de gynaecoloog het. Maar kans is heel groot dat als de versie uberhaupt lukt hij daarna gewoon weer terug draait natuurlijk. We gaan het allemaal wel zien. Vind het gewoon onnodige stress die je er allemaal weer door krijgt. En hier schaam ik me dus onwijs om, maar ik merk dat ik de schuld ook soort van bij de baby leg, zo van, hallo je hebt maar 1 taak, ga eens fatsoenlijk liggen joh. 

Vind het zo lief van jullie dat jullie met me meedenken en er naar vragen! Merk om me heen dat mensen het heel eng vinden ofzo. Zelfs van mn schoonfamilie hoor ik zelden iets erover. Ook niet over de zwangerschap trouwens. Dat is zeker, over die roze wolk. Heb stiekem beetje hoop dat de bevalling me meevalt en dat het met de baby ook goed gaat. Maar dat zien we wel. Mn vader heeft nu veel morfine en andere pijnstillers daarmee proberen ze het te onderdrukken. Van de chemo is maar afwachten of hij daar last van krijgt. 
Vanmorgen was er een vriendin hier en dat kindje is met 37 weken pas goed gedraaid. Zij is ook heel lang en dat kindje lag echt in haar buik en kon ook alle kanten op. Dus ben heel benieuwd of de versie lukt en of het dan blijft liggen. Bij ons is het net anders. Met 25 weken heeft ons kindje besloten om alle ruimte op te eisen en voorop te gaan liggen. Ik ben dus een wandelende nijlpaard met een enorme buik voorop. Het zit wel heel laag en dat blijft zo. Dus heb al veel vragen gehad of het er geen 2 zijn. En als ik ze nu vertel dat ik pas 36+3 ben krijgen mensen ogen als schoteltjes!! We wachten het maar af. 

Terug
Bovenaan