Januari 2020 Baby

@Ellytje: mn ouders wonen 5 km ver weg. Dus we gaan er nu om de dag ongeveer heen. Mn moeder vind het wel heel moeilijk dat ze nu meer de zorg voor mn vader heeft dan dat ze iets voor mij kan doen. 

@ons eerste kindje wat gek van je schoonouders, heb je daar verder wel een goede band mee of zijn ze altijd wel op de achtergrond? Hoe denkt je partner daarover? Steunt hij je wel? Voor vriendinnen of familieleden is het soms lastig om ernaar te vragen, juist omdat ze dichtbij staan denken ze wellicht dat je niet op die vragen zit te wachten. Heel slecht, want je moet nooit voor iemand anders denken, en anders kun je prima zelf aangeven dat je het er niet over wilt hebben. Maar helaas denken veel mensen zo niet en beginnen ze er niet over omdat dat de makkelijkste weg is. 
Haha een grote buik dus! Bijzonder dat veel mensen dan zo'n duidelijke mening hebben hè en dat dan ook zonder gêne uiten. Wees er maar trots op, geweldig toch! Heb je m al op camera vastgelegd?
Wel een fijn verhaal wat je vertelt over je vriendin, dat geeft mij hoop!

Mijn schoonouders wonen sowieso ver weg. Dus de band is minder. Mijn man is een schat gelukkig. Die steunt me heel erg, maar is ook echt als een zoon voor mijn ouders. Dus dat scheelt. Ja idd! Veel mensen waarvan je verwacht dat ze begrip zullen tonen hoor je nu niets. Maar goed, heb gelukkig genoeg anderen!
Soms echt gênant! Mensen kunnen het zo leuk vertellen! 
Gelukkig! Daarvoor hebben we elkaar om elkaar moed in te praten! Voel je het wel veel bewegen? Of zit dat ook lekker verstopt?

@onseerstekindje Het is voor sommige naasten lastig om naar zo iets te vragen. Of ze durven niet of ze zijn bang voor wat jij gaat zeggen omdat ze dan niet weten hoe ze moeten reageren. Dit is natuurlijk geen reden om het goed te praten, maar uit ervaring weet ik dat vele zo denken. Alleen voelt het voor diegene waar het om gaat niet prettig. JE hebt juist nu de steun nodig. Gelukkig dat je zo veel aan je vriend hebt. In een situatie dat er iemand in je familie ziek wordt of komt te overlijden heb je elkaar al heel erg nodig, maar zeker in jou situatie nu er een kleine op komst is. 
@ Ellytje lastig dat hij nog alle kanten op kan gaan. Dat geeft straks nog weinig zekerheid als ze die versie doen. Snap dat het stress met zich mee brengt. Je weet totaal niet waar je aan toe bent. Draait hij nog wel ja of nee, als je een versie laat doen werkt dat dan of draait hij dan staks toch weer. Het enige wat je kan doen is het over je heen laten komen en proberen rustig en ontspannen te blijven. Gaat het al wel beter met de aambeien? Dat zou al een stukje stress wegnemen.
Hier net de echo gehad. Hij ligt nog steeds goed. Het was ook een groei echo en hij wordt nu geschat op 2900 gram. Zijn hoofd en beentjes lopen goed qua curve en zijn buikje zit ietjes hoger, maar alles nog prima. Ook nog voldoende vruchtwater. Ze schat hem straks met de geboorte op ongeveer 3700/3800gram, dat vind ik dan wel weer heel veel klinken. Schrok er een beetje van. De laatste tijd zijn er kindjes om me heen geboren die (bijna) voldragen waren en die waren rond de 2900 gram. 
Had nog gevraagd naar de dekentjes of die dik moesten zijn, maar ze gaf aan dat dat niet perse hoeft. Anders leg je er 2 op en of je vouwt hem dubbel en als het echt nodig is kan je altijd nog een dikke halen zei ze. 

@klaasjee: ja alles rustig. Heb sinds zondag weer weinig energie. Ben vandaag ook ontzettend misselijk en hoofdpijn, dus doe rustig aan. Donderdag weer controle. Hopen dat alles dan nog steeds goed is en hij mooi is ingedaald. Dan kan ik hopelijk terug naar de verloskundige en thuis bevallen.
@onseerstekindje Wat jammer dat je schoonfamilie wat afstandelijker is. Hopelijk reageert je vader redelijk op de chemo. Mijn oma is daar elke keer ontzettend ziek van geweest. Hoop voor jullie dat het met medicatie enzo een beetje te doen is en jullie nog wat mooie dagen samen kunnen beleven! Schrijf alles hier maar lekker van je af! Daar zijn we voor ?
@ellytje Hoop voor je dat de versie lukt en hij/zij dan ook blijft liggen! Snap wel dat je zo denkt hoor! Succes ermee!!

@ons eerste kindje: ik denk dat ze dan mss niet meer kunnen qua pijnstilling? Dat het je opbreekt emotioneel is niet gek.
@Ellytje: lees de info over versie eens op de keuzehulp. Je moet er wel ook zelf achter staan.
@SharonRJ: ben je geen HELLP of zwangerschapsvergiftiging aan het ontwikkelen? 

@mamamia Ja, let ik op. Ik wacht even af af hoe ik mij morgen voel en anders ga ik bellen. 

Wel fijn dat alles nu gepland staat. Hoe lang moet je nog?

Terug
Bovenaan