Januari 2020 Baby

@Mammamia: bedankt. Nee er is ergens een maar inderdaad niet heel actief. We weten niet wat het word. Dus leuke verrassing.
@Joosje: spannend. Ben heel benieuwd of het door zet. Hopelijk wel. 
@Calathea: ja dat is zo. Fijn dat hij er wel klaar voor was. Nu heerlijk genieten.

Bedankt dames voor het proberen te beschrijven van hoe een harde buik voelt. Ik weet nu echter nog steeds niet of ik ze al gehad heb of niet. Vind het zo lastig al de dingen die ik voel een naam te geven ze maar. 
@klaasjee, ik heb ook last van maagzuur maar heb er in de nacht niet extra last van door het eten van banaan. 
Vinden jullie de bevalling ook zo spannend? Vaak kijk ik er een soort van naar uit en dan vooral naar vlak er na. En op het andere moment bekruipt het gevoel me van... Omg, kan ik dit wel haha. Het verstand wint het altijd wel van de angst maar toch... Vind het erg spannend. 

@calathea fijn dat je al zo snel aan het herstellen bent en dat het allemaal goed met jullie gaat! Geniet lekker van je mooie gezinnetje. Hoe vindt je dochtertje het?
@mama mia goed dat je nog even bent geweest. Heb je haar toch nog even kunnen zien en afscheid kunnen nemen.
Spannend Joosje! Wie weet weer snel baby nieuws!?
@mammiesammie Jup hier t zelfde. Lang me nergens zorgen over gemaakt, maar sinds ik verlof heb ga ik er te veel over nadenken. Durf ook niet te veel vooruit te plannen bang dat er daar dan iets gebeurd of dat ik het af moet melden en ze dan weten dat je bezig bent. Maar vooral ook het idee dat je niet weet wat je staat te gebeuren vind ik ook erg spannend.
Nou meiden om het verhaal van mijn aankopen compleet te maken heb ik ook nog een isofix systeem wat al gebruikt is? Zat een label bij dat hij gemaakt en gecontroleerd is. Zitten allerlei krassen onderop. Winkel gebeld, mag nu weer terug komen. Dat is nu al het 3e ding bij de aankoop van onze wandelwagen. Zucht...

@Mammiesammie: het is ook moeilijk thuis te brengen.
Volgens mij heeft bij mij nog niet echt de realiteit toegeslagen dat we binnenkort ouders zijn.
@Klaasjee: Dat meen je niet.... nog iets wat niet in orde is. 2e hands verkocht als nieuw? Bahbah.... kun je als hoogzwangere weer gaan rennen dat het in orde komt. Zijn ze je met een van die dingen ook fatsoenlijk tegemoet gekomen voor het ongemak?  

Jk denk dat ik het me ook pas echt besef als ik hem mee naar huis neem. Heb ook helemaal geen ervaring met baby's ? behalve op kraamvisite gaan en het even vasthouden. Luiers verschonen ken ik alleen vanuit de zorg bij volwassenen en dan komt de rest nog ?
Soms overvalt me het gevoel van onzekerheid me ineens. Van de week (komt vast ook door de hormonen) moest ik bijna huilen omdat ik niet precies weet wat een handige inrichting is voor de commode en als ik dat al niet weet dacht ik... Hoe ga ik de rest dan doen haha. Achteraf kan ik er wel een beetje op lachen/relativeren. 

@mama mia heb je nu ook meer of mindet last van je darmen tijdens de zwangerschap? Ik heb normaal niet heel veel problemen, maar moet nu echt opletten dat ik niet verstopt raak.
Nee nog niet, maar dat ga ik nu wel vragen. Ben er wel een beetje klaar mee? Het wordt wel steeds goed opgelost maar moet nu voor de 3e x terug.
@mammasammie hihi ook heel herkenbaar. Dan heb je sowieso al meer luiers verschoond dan ik. Maar ik laat dat helemaal op me af komen. de kraamzorg gaat daar gewoon heel goed bij helpen? Heb ook aangegeven dat ik best onzeker ben daarin en geen enkele ervaring heb met baby's. Maar iedereen zegt ook je hebt dat moeder instinct in je zitten en dat werkt ook meteen. 
Gaande weg kom je vanzelf achter wat handig is qua indelingen van kasten, commode enz. Wij hebben nu alle babyspullen in de commode liggen, maar heb de flessen van de week schoongemaakt en toen dacht ik dat is helemaal niet handig boven, want hij krijgt veel voeding beneden. Dus nu hebben we beneden keukenkastje opgeruimd en daar komen de flessen. 
Herken je gevoel van onzekerheid, maar laat het ook lekker over je heen komen?

@Mammiesammie: hormonen zijn zeker een groot deel hiervan. Het komt wel goed.
@Klaasjee: Ja, opgelost, maar voor de zoveelste keer....pffff dat ze het je al durven te sturen. Ze proberen het gewoon en als jij het accepteert zijn zij het ding kwijt.  

Terug
Bovenaan