Januari 2021 ♥️ 2.0

Goedeavond allemaal dames,
Fijn om jullie verhaaltjes allemaal weer te lezen. Ik moet even mijn hartje luchten!! 
Ik ben een week eerder moeten stoppen met werken ivm mijn harde buiken en verkramping, heb er al weken erg veel last van dus ik moet me voornamelijk rustig houden, maar wat vind ik dat moeilijk! Bijna 33 weken nu en merk echt wel dat mijn kwaaltjes erger worden. Ik slaap ook echt enorm slecht, Ik merk ook echt dat ik het ontzettend spannend vind allemaal en dat ik echt moet leren om het allemaal op me af te laten komen. ik ben benieuwd of ik de 40 weken haal met die pijn aan mijn buik elke dag, banden pijn en indalingsweeen... 2 wasjes draaien en wat kleine dingen doen in huis is mijn lichaam soms al te veel... Zo stom. Ik ben gelukkig al goed op weg met de voorbereidingen voor alles dus dat geeft me wel rust ondanks mijn nesteldrang! Ik had het even nodig om me even te uiten, dus sorry dames! Haha het hoort er allemaal bij en ik geniet ook enorm van mijn zwangerschap maar door sommige kwaaltjes maakt het t nu even zwaar. Heeft nog iemand zo'n last van harde buiken? Wij hebben ook al een naam voor onze jongen en kunnen ook niet wachten om hem te delen! 
Hou jullie allemaal goed en ik ben benieuwd wanneer de eerste baby's geboren worden! 

@tulipaa wat vervelend trouwens dat je dochtertje zo ziek was, hopelijk is ze snel weer helemaal de oude! 

@gebruikerSN ik hoop voor je dat je voor de kerst de keizersnede krijgt zodat de kans wat kleiner is dat het spontaan begint! Ik duim voor je! 

Hoi dames, 
Vlug alles bijgelezen, maar geen tijd om op iedereen persoonlijk te reageren! Ik lees dat de laatste loodjes zwaar beginnen te worden en er hier en daar wat plannen bijgesteld moeten worden. Jullie zijn toppers!
Ik leef nog dagelijks tussen thuis en ziekenhuis (En ja, ik ben moe). Max gaat over het algemeen goed. Hij had vorige week wel een mindere dag, maar kwam hier gelukkig snel weer bovenop. We moeten zijn energiebalans goed in de gaten houden en niet te snel gaan. Het overplaatsen naar zkh drie duurt daardoor ook iets langer, maar dat is niet erg. 
Vandaag is hij alweer 7 weken oud (eigenlijk 34+2) en ik ben echt dol op ons mannetje. We hebben hem vandaag voor het eerst een flesje mogen geven en hij dronk 1/3 van zijn voeding helemaal zelf (de rest gaat dan alsnog via de sonde). Zo knap! De komende weken gaan we verder proberen met het 'leren' drinken.
Max weegt nu ongeveer tussen de 2200 en 2500 gram. Het is een beetje moeilijk om dit precies te bepalen met een weegschaal door alle kabels, luier en een beetje vocht in zijn lijfje. Hij groeit wel lekker en je ziet hem steeds meer 'baby' worden. 
Ik tel de laatste weken met jullie af, want in de komende zes weken mag onze man hopelijk mee naar huis. 
Liefs van een trotse mama!

Bellabori, ook daar is het forum voor om af en toe lekker even te klagen. Als je voelt dat je het nodig hebt, gewoon even doen. Ik herken wat je schrijft heel erg van mijn eerste zwangerschap, de spanning, de klachten, de verwachtingen. Er gebeurd ook nogal wat hé!? En dan het slechte slapen. Sterkte, maar ook kop op!
Zwaantje, wat leuk dat je weer een update geeft en hoe fijn dat het goed gaat en dat hij zelfs al deels zelfstandig kan drinken. Lijkt mij een mooi moment. En niet gek dat je vermoeid bent, niet alleen het reizen maar ook je zorgen om je kindje. Blijf je ook aan je zelf denken? Doe je af en toe even iets leuks met familie, je partner of vrienden? En dan tel ik ook mee af voor jou, gun het je zo om naar huis te mogen met de kleine en dan echt te kunnen gaan settelen. Hoe zit het dan straks eigenlijk met je verlof? 

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes over de mislukte versie, doet me goed! Blijft bijzonder zo'n forum waarop je mensen kent, maar toch eigenlijk niet en dat iedereen dan zo meeleeft! Waardevol!
Wat een heftige nachten hebben jullie, Tulipaa ik hoop dat je dochter zich snel beter voelt! En dat de nieren van SN en Marieke ook stoppen met pijn doen, lijkt me ontzettend naar! Heel veel sterkte!
BellaBori: je mag altijd je verhaal kwijt, de laatste loodjes zijn ook echt zwaar!
Zwaantje: denk heel vaak aan jou en heel fijn om te lezen dat het goed gaat met Max! Hopelijk mag hij snel met jullie mee naar huis!
Hier gaat het verder eigenlijk heel erg goed, we hebben nu echt besloten om voor een geplande keizersnee te gaan en als het goed is, plannen we vanmiddag de datum bij de gynaecoloog. Dat vind ik wel echt een heel raar idee en ik hou er ook ergens wel rekening mee dat deze eigenwijze jongen dan alsnog een dag eerder besluit te komen hahah! Ik herken wel wat je bedoelt SN, want wij zitten eigenlijk net ruk met die feestdagen, 39 weken is precies 1e kerstdag. Volgens mij wil onze gynaecoloog liever dan 24e, maar dat vind ik al al kerst dus ik wil 23 hahaha. Balen is wel dat we in ons ziekenhuis helemaal geen bezoek meer mogen ontvangen en dat ook als de kraamhulp in huis is, er niemand mag komen. Dat betekent dat onze ouders en broers en zussen echt pas na 3 dagen onze zoon ontmoeten, baal ik wel van. En ik hoop ook dat de borstvoeding na de keizersnee op gang komt, dat zou ik wel echt graag willen.
Verder heb ik best wel veel energie, ik pak goed mijn rust en kan daardoor op andere momenten ook wel wat doen en dat voelt fijn! Ik ben wel echt aan het aftellen, ik heb zo ongelooflijk veel zin om hem te ontmoeten en zijn naam van de daken te schreeuwen!

@SN: ik heb vrijdag weer een afspraak in het ziekenhuis met een echo. Dan gaan ze mijn nieren en de baby controleren. We gaan het dan ook hebben over eventueel inleiden bij 38 weken. Dat zou dan nog 4 weken zijn (nu 34+1). Ik heb nog wel de hoop dat het gaat afnemen als hij gaan indalen, dat is sowieso nog niet gebeurd. Dan laat ik hem zelf bepalen wanneer hij wil komen. 

@Anoek: de 24ste is ook gewoon kerst haha, hopelijk lukt het om het de 23ste te plannen. En ja dat bezoek, dat lijkt me ook moeilijk. Gek idee dat er ook niemand mag komen als de kraamverzorgster er is (overigens hartstikke begrijpelijk hoor). Maar je wilt toch graag je trots laten zien! 

Gaan jullie overigens nog iets omtrent de Corona regels op het kaartje zetten? Ik twijfel omdat ik denk dat iedereen wel begrijpt dat ze niet de volgende dag op de stoep kunnen staan en vind het ook een soort zonde van het kaartje. Aan de andere kant schept het wel weer duidelijkheid. Ben benieuwd hoe jullie erover denken. 

Leuk om van iedereen te lezen hoe t gaat! En even je hart luchten ook helemaal goed! 
Anoek wat jij schrijft over visite, daar hebben mijn man en ik het over gehad, als de kraamzorg weg is, kun jij gewoon visite toelaten in je huis.  En wij hebben ook gezegd, we blijven wel zelf baas in onze eigen huishouding, als een kraamhulp of organisatie iets wil is dat best, maar dit gaat om de geboorte van je kindje, het belangrijkste wat je wss ooit gaat meemaken,  wij gaan als ze heel moeilijk doen de kraamhulp dan om 13.00 wegsturen en dan kunnen iig beide ouders langskomen. Ik vind dus echt dat de regels hierin veel te ver gaan,  ik snap heel goed dat er heel veel dingen even niet kunnen of aangepast moeten, maar dit gaat mij een tandje te ver. Om dan maar te zwijgen wat iedereen met kerst doet....dan lijkt me een geboorte wel ff iets belangrijker.  Snap dat dat in een ziekenhuis niet zelf te bepalen is,  wellicht rondom kerst de verpleegkundige nog es heel lief aankijken?  Oke, tot zover mijn pleidooi. Hoop voor iedereen opn goede dag!! 

Hier word ik gek van iedereen die maar wil langskomen, ik houd de boot nu dus ook echt af... mn schoonmoeder elke week die alleen maar roept hoe dik ik ben en dat t vast een heel groot kind wordt terwijl ikn heel normale buik heb. Ik houd het allemaal mooi even af en in mn bubbel thuis genieten?

Marieke, hopelijk daalt hij snel in dan ben je hopelijk van de pijn af. 
Tja corona, vind het zo lastig. Mijn man heeft een vitaal beroep en hierdoor komt hij regelmatig in contact met corona patiënten. Wel beschermd, maar toch. Wij zijn afgelopen tijd wel op kraamvisite bij vrienden van ons geweest, waarbij we de afstand goed bewaard hebben en dus ook geen echte felicitatie of baby vasthouden. Zou dat niet eens willen nu.
Ik ga er denk ik niks van op het kaartje schrijven, maar kunnen het altijd nog aangeven als mensen appen of bellen als ze langs willen komen om ook dan naar de maatregelen te kijken en hoe wij ons voelen. Wij schrijven er dus wel op dat ze even moeten bellen of appen voordat ze langs willen komen, zomaar langs komen vind ik sowieso al geen doen met een pasgeboren baby en met de huidige maatregelen kan dat ook echt niet. 

Terug
Bovenaan