Januari 2021 ♥️ 2.0

Hey dames,
Hier vandaag een offdagje. Zit er een beetje doorheen. Ben zoo moe en overal pijn. Ook dat hoort er bij.

Wij mogen ook geen visite ontvangen als de kraamhulp er is en ik moet zeggen ik vind het wel prima. In de eerste kraamweek van onze dochter hebben we zoveel bezoek gehad soms wel 2 a 3 keer per dag dat ik het nu wel prima vindt. Overigens mogen we wel savonds visite ontvangen. 
Wij gaan alleen op het kaartje zetten dat als ze langs willen komen ze even moeten bellen of appen. Hebben we bij onze dochter ook gedaan. 

@ikbendoutzen het gaat wel weer. Ik slaap vooral veel de laatste paar dagen. Het zijn de laatste loodjes zullen we maar zeggen. Morgen weer een lekkere massage en hopelijk kunnen we er dan weer even tegen. 

Hmm gister heel bericht getypt en nu is het weg.. niet handig! Maar hier vandaag ook een off day. Wordt allemaal beetje veel merk ik, huis is nog nooit zo vies geweest terwijl er ieder moment een baby kan komen. Ben ook wel jaloers op je Anoek, ik zou ook graag voor de kerst willen, maar ons ziekenhuis houdt juist vast aan na de kerst. Roept wel wat op van m'n vorige bevalling (medische team wat te weinig oog voor de moeder). Zou al helemaal niet aan moeten komen met de wens liever 23-12 dan 24-12.. maar snap dat helemaal dat je dat wil! Naja zo maar slapen en morgen weer een dag zullen we maar zeggen..

Wat vervelend die off days! Ik hoop dat jullie vandaag allemaal een betere dag hebben!
Hier vandaag iig wel een goede dag, dochtertje is gelukkig weer beter en mocht weer naar de opvang. Ze rende naar binnen en er kon geen zwaai, doei of knuffel meer van af dus ze was daar zelf vooral heel blij om en ik vind het ook wel even lekker, want dan kan ik even door hier. Ik heb net de vluchtkoffer ingepakt en ben nu bezig met het tasje voor de baby. Ik ben een eind klaar, moet alleen nog wat tijdschriften halen en iets van mars / liga. Dat vond ik vorige keer zó lekker na de bevalling (net als cola light en sminth trouwens dus dat gaat ook in de tas).
Verder nog drie tips:
- ik heb de setjes kleding in diepvrieszakjes gedaan, met daarop een etiket met de maat en 1e of 2e keuze.
- voor de meiden die borstvoeding gaan geven: wat heel handig is... zo'n haarspeldje wat meisjes vaak in hebben (zo'n clipje). Die doe je dan op het (voedings)beha bandje van de kant waar je de volgende keer mee moet starten tijdens het voeden. In het begin voel je dat namelijk nog niet zo goed aan je borsten.
- Schuifspeldjes vond ik ook onmisbaar tijdens het voeden trouwens, want anders valt iedere keer je haar voor je ogen en je hebt je handen vol ;-) p-)
Hebben jullie nog tips die niet op de standaard lijstjes staan?

Mijn tips van vorige kraamperiode:de Medela app downloaden. Hierin kun je alles bijhouden qua (borst)voeding, kolven, luiers, slaaptijden etc. Super handig! Ook je partner de app laten downloaden.Extra kraamverband inslaan en meteen een pak zoogcompressen.Maaltijden invriezen. Ik heb 1 hele dag in de keuken gestaan toen ik hoogzwanger was en dat was echt top in de kraamweek. Ik had echt behoefte aan gezond en veel eten (borstvoeding maakt hongerig).Probiotica slikken en darmkrampdruppels in huis halen voor die eerste weken. Bijna iedere baby krijgt er mee te maken (soms heftig, soms bijna niet). Indien je een jongen krijgt: altijd extra doeken op de commode voor over de private parts bij verschonen. Echt, je wordt zo vaak ondergeplatst, dat is niet grappig meer ?

Stom die offdays, rustig aan allemaal!
Wij hebben uiteindelijk ook vrij weinig te kiezen voor de keizersnee SN, ze zijn bezig met een mega operatiepuzzel in het ziekenhuis vanwege de kerstdagen. We hebben het maar losgelaten want als het een natuurlijke bevalling was geweest dan konden we ook niet kiezen! Maar ik snap met jouw eerdere ervaring dat je daar anders in staat hoor! Hopelijk weet je snel de datum!
Bedankt voor de goeie tips, ga ik meenemen!

Nou weer een bericht getypt en weg.. jullie ook last van?! Grr irritant!!
Maar in elk geval.. mijlpaal de kleine man ligt op z'n eigen kamer!! Onwennig nog en spannend maar met mama bij z'n bedje gaat hij nu wel lief slapen. Als het goed is kan hij nog bijna 2 weken wennen aan de nieuwe kamer. Verder hier geen pijn of last meer van m'n nieren, had echt met het indalen te maken vermoed ik. Hoop dat het bij jou ook snel beter wordt mariekesep!
En handig die lijstjes! Met een jongetje idd meer kleertjes in de bevaltas doen, het gaat hard met die plasjes tijdens het verschonen haha! 
Verder misschien voor de hand liggend, maar check hoe je de maxi cosi vast krijgt in de auto. Verder niet veel aanvullingen. Heb van die fijne, rekbare sportbh/voedingbhs van H&M waar ik nu ook al in slaap voor de nachten erin zitten. En verder gewone voedingsbh's met beugel voor overdag.
Spannend zo de laatste weken!!! 

Terug
Bovenaan