Januari 2021 ♥️ 2.0

SN, snap wel dat dat rust geeft ja, hopelijk is het snel af!
Ik heb zeker voornemens om borstvoeding te gaan geven. Mijn zoontje 6 maanden volledig borstvoeding gegeven. Het duurde wel echt even voordat het bij hem /ons lukte, waardoor ik niet zeker weet of het nu gaat lukken. Deze zwangerschap heeft / vraagt veel van mijn lichaam en ook mentaal, waardoor ik niet weet of ik weer die energie zou hebben. Al waren die momentjes wel echt heerlijk. 

Hier ook weer een pittig nachtje gehad... Ons dochtertje is al een week verkouden. Begon met ontstoken ogen en er kwam steeds meer bij. Gisteren na de dutje was ze ineens echt beroerd. Toch nog even naar de huisarts geweest en ze bleek een dubbele oorontsteking te hebben. Gestart met antibiotica maar rond half zeven kreeg ze ineens koorts (39,7) dus met een zetpil naar bed. Om negen uur werd ze wakker en begon ze slijm te spugen. Dat bleef maar aanhouden dus we zaten om half elf bij de hap en daarna bij de spoed omdat ze haar even wilde observeren (kon namelijk een reactie op de antibiotica zijn). Gelukkig stopte het overgeven toen en knapte ze zienderogen op dus om één uur mochten we weer naar huis. Ze ging letterlijk zingend naar buiten haha. Ik was gewoon blij dat ze wel hondsberoerd was toen ze binnen kwam en dat ze dat ook hadden gezien anders voel je je toch ook voor schut staan.... Vannacht nog wel een keer wakker maar niet meer gespuugd en nu loopt ze snotverkouden maar weer lachend rond. 

Ik wil ook weer bv geven. Ging vorige keer helemaal vanzelf hier, geen kloven en andere misère. Mijn dochtertje heeft dus 9 maanden bv gehad (de laatste tijd nog maar twee keer per dag hoor). Had toen wel gezegd dat het niet ten koste van alles zou zijn. Heb genoeg vriendinnen in tranen gezien tijdens de kraamweek vanwege die stomme bv die niet wilde lopen. Dan is kv een prima alternatief vind ik. Je moet ook een beetje geluk hebben of het makkelijk lukt en je kindje goed aanhapt enzo. Ik was daar vorige keer eigenlijk een beetje pissig over. Ik werd in het ziekenhuis de hemel in geprezen dat ik meteen zo'n goede productie had en mijn dochtertje zo goed dronk, maar dat was in mijn ogen geen prestatie maar pure mazzel. Je hebt er volgens mij echt niet zo veel invloed op.... Zo sta ik er dus nu weer in. Lukt het dan heel graag en anders dan schakelen we gewoon over.

Wauw Tulipaa wat een spannende nacht zo ja! Gelukkig alles weer goed en zingend naar buiten maar ik snap inderdaad dat je blij bent dat ze ook gezien hebben hoe slecht het ging daarvoor ja! 
Ik snap helemaal wat je bedoelt met die borstvoeding, helemaal mee eens ook! Ik ben achteraf bij de eerste te lang door gegaan. Het ging de eerste 3 maanden super (niet altijd soepel hoor en ook ondersteuning lactatiekundige gehad maar goed te doen en heel veel geniet momentjes), maar toen ik weer ging werken en kolven wilde m'n zoontje alleen nog maar flesjes. Dus heb ik nog 3 maanden kolven en flesje geven met gekolfde melk gecombineerd. Dat betekende dus op m'n vrije dagen zowel voor hem zorgen als kolven en steeds druk of er wel genoeg productie bleef. Als dat nu weer gebeurt dan ga ik eerder mixen met kv of overstappen want we hebben in NL inderdaad super alternatieven. En voor huid op huid contact en mooie hechtingsopbouw is bv niet de enige manier natuurlijk. Maar als het wel soepel gaat vond ik het echt genieten (en dat is idd geen 'prestatie'), maar ik ben ook helemaal voor ieder z'n eigen beslissing. Ik duim voor mezelf dat het na de keizersnede goed op gang wil komen iig. 

Owh Tulipaa jesus dat is ook iets wat je er nu eigenlijk niet bij kan hebben. Hopelijk slaat de kuur snel aan bij de kleine.

Net de laatste echo gehad en de kleine lag mooi met het hoofdje omlaag en was al ingedaald. Nu lekker afwachten wanneer de kleine zich meldt. 

Tulipa, heftige nacht. Hoe is het nu met je dochter? En met jouw eigen gezondheid? Als ik mij niet vergis heb jij hartproblemen (gehad) toch?
Jennifer, fijn zeg! Aftellen kan dan echt beginnen.

Ze is nog steeds niet de oude hoor, maar gelukkig veel meer praatjes en geen gespuug meer! We hopen op een rustig nachtje
Met mijn gezondheid blijft het stabiel. Nog steeds hartritmestoornissen en benauwd maar het wordt gelukkig niet erger!
SN ik duim mee, dat is na een keizersnede natuurlijk ook anders. Had ik helemaal nog niet bij stil gestaan!
Jennifer wat fijn dat jullie ukkie nu goed is gaan liggen en al is ingedaal, echt fijn!

Ik ben er weer! Paar dagen even afwezig geweest. Ik ben er nooit zo van alleen negatief te zijn maar met pijn is het soms echt moeilijk een beetje positief te blijven en te genieten van de zwangerschap. 
@Anoek: wat jammer dat de versie niet is gelukt. Knap dat jullie er gewoon positief in staan! Geeft inderdaad vast ook veel rust! 
@Tulipa: schrikken zeg! Wij hadden 1,5 maand geleden ook een nachtelijk bezoekje aan de HAP met een dubbele oorontsteking. Zo zielig voor die kleintjes! Hopelijk knapt je dochter snel op. 
@GebruikerSN: mag je zelf nog enigszins de datum sturen of is dat niet mogelijk? In verband met feestdagen etc.? Wat balen dat jij ook weer last hebt van je nieren. Ik snap dat jullie schrokken die nacht. Ik dacht ook echt dat de baby zou komen (al wist ik dat het geen weeën waren maar meer door de pijn dat ze hem zouden halen). Hopelijk gaat het bij jou snel beter. 
Hier helaas geen verbetering, ik verbijt de pijn om het ook thuis nog een beetje gezellig te houden en leuke dingen te doen met ons zoontje. Vrijdag weer controle in het ziekenhuis. Het lijkt er sterk op dat ik ook nierstenen heb naast de nierstuwing al kunnen ze dat niet testen want dat moet met CT en dat mag niet. Wel lichtpuntje dat we het kamertje bijna af hebben (met veel hulp). Deze week de tas verder in orde maken en dan is het afwachten geblazen. Meneer is wel echt super druk, schopt véél harder dan z’n broer ?. 
Ik ben heel nieuwsgierig naar alle namen die zijn gekozen in de groep (mochten jullie dat gaan delen)! Ook benieuwd of nog dezelfde namen worden gekozen. Hier staat het al maanden vast. In zijn kamertje hangt het naamslingertje al aan het raam ☺️
Ik ga overigens ook weer borstvoeding proberen. Vorige keer 3 weken normale borstvoeding kunnen geven, helaas door een te snelle toeschietreflex en enorme overproductie ging drinken aan de borst heel slecht. Hij verdronk gewoon een soort van. Ik heb tot 4 maanden fulltime gekolfd en daardoor tot ruim 5 maanden borstvoeding kunnen geven (die overproductie was fijn voor de vriezer voorraad ?). Ik zie wel of het deze keer wel lukt, kolven was ook prima tot een bepaald moment. 

Fijn Jennifer dat ze er klaar voor ligt!
Mariekesep wat balen dat het nog steeds aanhoudt de pijn! Checken ze wel je nieren of ze niet beschadigd raken? Hier krijg ik een echo zodra het weer oploopt, wat tot nu toe gelukkig sinds vrijdag niet meer is gebeurd. Heftig dat je er nu al zo lang mee doorloopt, weet je ook iets over wat ze gaan doen als het zo blijft, bij welke termijn ze je bijv dan zouden inleiden oid? Jij bent nu rond de 34 weken als ik goed tel, toch? 
Ja de naam zijn we ook uit. Het is wel een beetje een aparte dus vind het best spannend hoe mensen gaan reageren! Maar we zijn er zelf verliefd op dus we gaan ervoor! Ik zal hem delen met jullie als ze er is.
Ik had vandaag gesprek met verloskundige maar als nieren rustig blijven willen ze niet toezeggen dat ze voor de kerst de keizersnede doen (met 38.5 of 38.6), maar raden ze aan de 39 weken af te wachten (maar dan wordt het (39.3 of 39.4). 39.0 is eerste kerstdag namelijk en dan plannen ze geen keizersnedes (wel spoed uiteraard). Ik vind dat zelf echt niet relaxed want de kans dat het spontaan start is dan veel groter. Heb echt een beetje lopen dwingen vandaag aan de telefoon, ook omdat door een nare ervaring de eerste keer wel was beloofd dat ik het in elk geval op tijd zou weten en even kort kennis kon maken met de mensen die er dan bij zijn en dat waren ze nu ook even vergeten. Naja ik hoop dat ik in elk geval die termijn ga halen natuurlijk en niet al eerder ga.
Verder vandaag opeens last minute geswitcht van kdv haha ik ben lekker in de regel modus! Zoontje is eigenlijk al 2 maanden niet happy als hij thuis komt of daarheen moet, door wisselingen is er geen bekend gezicht meer qua leidsters (corona speelt ook een rol, maar er is weinig zicht op hem en tijd voor even een gesprekje daarover). Na afgelopen woensdag hem de hele nacht aan me vast geplakt te hebben gehad, totaal overstuur waren we erg gaan twijfelen. Ik had een jaar geleden ook al een keer twijfels en toen bij een andere gekeken. Dus wat mensen gesproken die daarheen gaan (en die zijn super tevreden) en gevraagd of ze toevallig plek hebben voor een peuter en baby op komst. Bleek vanaf januari plek voor m'n zoontje en april/mei voor de baby dus toen moesten we snel beslissen. Voelt een beetje halsoverkop, maar anderzijds knaagt het dus al een hele tijd. Nu maar hopen dat dit niet alleen de hormonen zijn ?? Gelukkig wel 3 wendagen kunnen plannen zodat hij rustig over kan stappen na de kerstvakantie. 

Terug
Bovenaan