Januari 2021 ♥️ 2.0

Ha Anoek! Jammer maar je hebt het geprobeerd en ook goed dat het oke is nu. Geplande keizersnede heeft idd ook voordelen denk ik, alleen langer herstel (al kan een stuitbevalling ook ingewikkeld zijn en veel herstel vragen). Alles is idd wat voorspelbaarder. 
Vind het wel knap dat je zo flexibel bent, omdat je als eerste scenario nog een thuisbevalling in je hoofd had! Alvast een hele handige eigenschap voor een mama:) 

Voor onze opleiding verloskunde doen wij onderzoek naar hoe zwangere vrouwen de termijnecho ervaren. Hiervoor hebben wij een enquête opgesteld. Zou je ons willen helpen? Vul dan de enquête in!
Link naar de enquête:
https://limesurvey-studivg.hr.nl/index.php/256884?lang=nl

Wat schrijf je het knap Anouk, hopelijk voelt het ook echt zo. Je hebt er inderdaad alles aan gedaan en dan is het ook niet zinvol om je er tegen te verzetten. Maarja dat is rationeel, fijn als het zo voelt! Mocht jouw partner mee met de versie?
Ben ook benieuwd hoe het met Marieke gaat. 
Hoe zijn de nachten gegaan? Hier echt weer een slechte nacht, niks ligt echt lekker meer. Vaak wakker van plassen, dorst, zeer lijf etc. Vanochtend na al 10 keer wakker te zijn geweest om 4 uur naar beneden gegaan zodat ik mijn man niet wakker hield met mijn gedraai. Gelukkig kan ik overdag slapen, maar probeer dat ook niet te lang te doen zodat ik er Snachts niet nog extra last van heb. 

Tulipaa, wow, dat is niet veel! Hoe doe je dat?!   Ik ben slank van mezelf en vind t ook echt puur die buik en houd wat vocht vast, maar toch al 11 kilo... ben nog nooit zo zwaar geweest. 

Sn goed dat je je rust ff hebt gepakt! Hoe voelt verlof? 

Anoek, goed dat je er zo in staat, weet ook zeker dat het helemaal goed gaat komen! Knap dat je flexibel kunt denken. 

Hier visite van vriendinnen stopgezet, we hebben zo n groot sociaal netwerk dat ik hier en daar gek werd van aalle dagen visite, dus onder t mom van corona nu lekker rustige weekjes int verschiet en even zelf kiezen waar ik zin in heb. 

Cvdlb shit dat je van die slechte nachten draait... hier vanacht ook 2 uren op de bank geslapen en toen nog 3 boven op bed.. je doet er ook vrij weinig aan vrees ik, al moet ik zeggen hoe meer kussens en pittezakken hoe minder ik slaap, dus ik gooi alles uit bed en slaap dan meestal nog even.... 

Haha Doutzen daar is niet veel knaps aan hoor. Ik ben ook niet heel zwaar: 1.76m en bij de start dus 76,5 kg. Mijn comfortabele gewicht is rond de 73 kg dus ik was voor mijn doen wel wat te zwaar aan het begin. Mijn schildklier werkt door de zwangerschap te snel, wat er voor zorgt dat de stofwisseling heel snel gaat. Ik loop wel veel en had een actieve baan en nu thuis ren ik achter een dreumes aan dus dat scheelt ook wel. Misselijk ben ik niet geweest, maar ik zit wel veel sneller vol dan voor mijn zwangerschap. Vorige keer werd ik ook een beetje 'opgegeten' door de baby en dat is nu dus weer. Maar goed, ik zat dus 9 maanden na de bevalling ook gewoon op +3,5 kg (terwijl ik vlak na de bevalling op -3 zat). 

Ja hier ook erg oncomfortabel in de nacht, pijn aan buik, bekken, bekkenbodem en dan soms die zeurende nieren. Maarja gelukkig wel een goed gesprek met de aannemer vandaag die gaat proberen wat meer door te knallen komende tijd nav onze spanning met de mogelijk vervroegde keizersnede. Daar lag ik ook van te draaien en woelen namelijk. 
Jullie gewicht is eigenlijk überhaupt nog erg subtiel en gemiddeld of lager. Ik heb meerdere vriendinnen die +20kg aankwamen (maar slank begonnen en niet heel raar deden). Het is zo niet te zeggen. Maar ik weet wel dat ik het er wel zelf ook een klein beetje aan gesnoept heb en veel stil heb gezeten. Op zich handig want ik weet dus prima wat ik kan doen om het er weer af te krijgen. Hopen dat de borstvoeding lekker gaat lopen, dat helpt ook (en oh daar kijk ik überhaupt al zo naar uit!!). 
Hebben jullie daar al over nagedacht voor jezelf of je borstvoeding wil (proberen te) geven? Voor de meiden die het gaan doen, kan ik alvast een tip geven: rite aid pads inslaan!! Hele dag op je tepel plakken en tijdens het voeden even in de verpakking terug doen, dan koelen ze weer. Heeft mij helemaal tepelkloofvrij gehouden vorige keer en het gekoelde hielp enorm omdat het in het begin wel wat zeer kan doen.

Wat vervelend Anouk dat de versie niet gelukt is maar wel dapper dat je de keuze hebt gemaakt om ook niet door te zetten als de 2 poging zo’n pijn deed. 

hier morgen de laatste echo. 
ik wil wel proberen bv te geven is bij mijn dochtertje niet echt gelukt maar vanavond kwam ik uit bad en wreef met de handdoek over mijn tepel en toen kwam er al melk uit. Hopelijk is het een goed voorteken.
Ik heb overigens ruim 4 jar geleden een borstverkleining gehad. 

Slapen is hier ook best wel dramatisch een man die lekker snurkt echt top?. Veel last van mijn rug als ik in bed lig want ik merk dat ik niet draai in mijn slaap alleen als ik wakker word. 

Terug
Bovenaan