Januari 2021 ♥️ 2.0

@CvdLB Mijn verlof (16 weken) is in principe een dag na de geboorte van Max ingegaan. Dit betekent officieel van 21 oktober 2020 t/m 10 februari 2021.
Aangezien Max waarschijnlijk tot de uitgerekende datum (17 jan. 2021) in het ziekenhuis ligt hebben we eigenlijk 'maar' drie weken verlof samen thuis.
Het UWV biedt in dit soort situaties wel een mogelijke verlenging aan. Dit kan ik via personeelszaken laten aanvragen. Deze verlenging heeft echter wel een ingewikkelde berekening en 'dekt' absoluut niet de volledige opnameperiode. Met een beetje geluk heb ik 4 - 6 weken extra, maar dit moet ik nog regelen zodra Max thuis is.
Hoe ik daarna de boel weer oppak moet ik nog gaan bekijken. De verpleging waarschuwt mij nu wel al dat de volledige klap nog kan komen zodra die kleine thuis is. Ze adviseren echt te luisteren naar mijn gevoel/hoofd/lijf. Als werken tegen die tijd nog niet gaat, dan is dat zo. We gaan het zien. 

SN, wat fijn dat de kamer van je zoontje af is en dat je nieren meer lucht hebben. Op maar de laatste 2 weken voor jou. Vind het best vreemd dat het ziekenhuis niet kan meebewegen in jou verzoek. Die 4 dagen gaan het verschil voor de baby waarschijnlijk niet maken, maar voor jou mogelijk wel. Ben benieuwd wanneer je de datum hoort!
Zwaantje, pff wat een rare regeling dan. Inderdaad goed advies om hierbij goed naar je zelf te luisteren en wat jij voelt. En vooral stap voor stap. 
En in het algemeen, hopelijk inderdaad minder off days en nog wat fijne dagen voor ons allemaal. Zet hem op dames! 

Ja Cvlb, ik vind het ook vervelend. Ook omdat de manier waarop het gaat niet helpend is. Gaat via verloskundige en ik krijg nu maandag na echt zeiken dat ik een second opinion wil elders eindelijk een gynaecoloog te spreken. Medisch gezien is het een goed ziekenhuis, maar in het stukje moeders met angstige ervaringen begeleiden en geruststellen zijn ze niet goed blijkt nu weer (er was begin van dit traject wel wat meer beloofd). Ze geven zelf toe dat die extra dagen niet uitmaken voor het kindje.. maar er is een protocol 'en zo doen we het' geloof ik. Vooral irritant dat als je wijst op eerdere afspraken en wat extra zorg vraagt (wat ik vorige keer ook had moeten doen dus ik zit helemaal braaf dit keer assertief te wezen) dat je je vooral de zeikerd voelt en steeds als reactie hoort, ja mevrouw je hebt er geen controle op, dat is verloskunde. I know, maar in kleine dingen kan het wel en dat zou een hoop schelen.. naja ik heb nu dus maandag telefoontje met gynaecoloog en als het zo ongepland blijft tot op het laatst ga ik vragen of ze me naar een andere goeie hier in de buurt willen doorsturen. Ik weet inmiddels na rondvragen dat daar eerder een planning rond is en dat de gynaecologen veel benaderbaarder zijn. Niet fijn zo last minute..
Maarja de verbouwing is as week rond en m'n zoontje sliep braaf tot 5.45 op z'n kamertje vannacht!! Ook komt er wat klushulp vandaag en kan m'n zoontje vanmiddag een paar uurtjes bij een lieve vriendin spelen zodat ik even rust heb en wasjes kan draaien etc. Dat geeft de burger weer moed :)
Zwaantje goed dat de verpleegkundigen je zo proberen voor te bereiden want ik kan het me goed voorstellen dat 3 weken die kleine thuis echt veeeeel te kort is! Het zijn rare regelingen inderdaad bij een prematuur kindje zeg! Dan zijn ze nog wel echt vatbaar ook voor infecties lijkt me ivm kdv? Ik vind het verlof sowieso veel te kort, vorige keer ging met nog geen 12 weken m'n zoontje al naar het kdv. Dit keer wordt dat anders, ik heb zelf 3 weken vakantie deels meegenomen uit 2020 en m'n man gaat nog 2 weken thuis zijn vanuit de verlofregeling voor vaders. Die neemt hij ook deels op na de geboorte zodat hij thuis kan ondersteunen als ik nog moet herstellen. Vorige keer moest hij na 5 dagen werken en kon ik echt nog niks zelf. Daar ben ik wel blij mee. Gaan jullie mannen ook gebruik maken van die extra 5 weken?
Ohja en op ons kaartje komen ook geen corona regels maar wel de standaard vraag eerst te bellen als je langs wil komen. Gaan het in het begin sowieso bij een hele kleine kring houden, opa's en oma's mogen wel even vasthouden maar verder nog niet. Vind ik zelf ook heerlijk, al die aanloop is ook niet alles in het begin. Wat jij omschrijft Ikbendoutzen klinkt voor mij ook dood vermoeiend zo in je verlof haha! In de kraamweek ook lekker de deur dichthouden hoor, veel fijner! Gewoon met man en kind in je bubbel, eten in de vriezer idd of bestellen en lekker de hele dag met die kleine knuffelen en ontdekken.

Oke nu hier hetzelfde, heel bericht en ineens weg

Jennifer, hoop dat je na hrt pakken van rust en massage ook wat goede dagen weer hebt.  We snappen je allemaal, je een dweil voelen en dan nog vrolijk en positief blijven is heel erg lastig! 

Sn, heel goed dat je voor jezelf opkomt! Het is je goed recht, vind het veel te stug vanuit ziekenhuis, zeker met eerdere nare ervaring zouden ze veel meer op moeten inspelen. Toch zie je dit dus vaak bij ziekenhuizen, grote organen, heel hiërarchisch  en jij bent "een  patiënt " een nummertje, maar zo zou jij je niet mogen voelen. Wij hebben dit zelf heel erg ervaren in het fertiliteitsytaject wat voorafging aan deze zwangerschap en ik kan je zeggen, blijf kritisch, wacht vooral niet af en kom echt voor jezelf op! Oh en indd die visites houd ik mooi af voor nu maar indd strsks ook niet te veel...gisteren kwamen we mn schoonmoeder tegen en je raad t al, die riep dus weer hoe dik ik wel niet was, dus ik was echt vet chagerijnig , heb dr niet aangekeken en gezegd klopt ja ik ben zwanger. Ze was gelijk stil daarna, domme opmerkingen telkens. 

Wij hadden gisteren nog de lighingsecho, ik ben weer helemaal verliefd, hij lag op zn knuistje te zuigen en we hebben een prachtige foto vd contouren vh hoofdje, neusje, lippen kinnetje. Zo schattig!  Vandaag 37 weken... dus het mag nu echt gebeuren!! Zo top en ook spannend ofzo. 

SN, goed dat je voor je zelf op komt maar wat jammer dat het nodig is. Ben benieuwd maandag, zet hem op! Netjes en direct helpt volgens mij het beste.
Doutzen, hoe leuk is dat! Binnen nu en 5 weken heb je gewoon je kindje in je armen en kun je de contouren in het echt gaan bewonderen. Ik heb die echo over 1,5 week, ben zo benieuwd!
Mijn man is ondernemer en helaas is het dus geen betaalde regeling voor hem. Hij neemt 2 weken vrij en daarna werkt hij een tijdje wat minder waardoor ik de eerste weken wel alleen ben met de baby (3 dagen in de week) maar dat hij er is als ons zoontje ook thuis is. 

Goed voor jezelf opkomen SN!
Doutzen ik herken die opmerkingen wel, ik ben er ook wel klaar mee! Hallo, mag het even we zijn 37 weken zwanger! Gek idee dat ze nu mogen komen, alleen bij mij niet want dan wordt het alsnog een spoedkeizersnee hahaha wat een gedoe weer. We hebben wel gisteren het bed alvast op klossen gezet, je weet maar nooit!
Mijn man moet nog 1 week werken en dan heeft hij kerstvakantie met aansluitend ouderschapsverlof. Hij neemt de volle 6 weken en hoeft pas half februari of zo weer te werken! Heerlijk vinden we dat, in alle rust met z'n drietjes wennen en elkaar leren kennen! Zoveel zin in! 
Vandaag kwam de brief van het ziekenhuis binnen met de datum, gaat opeens zo snel en is zo definitief echt een bizar gevoel! Kriebels in m'n buik?

Idd goed voor jullie zelf op blijven komen hoor! Of het nou in het ziekenhuis, bij de verloskundige of tegenover je schoonmoeder is ;-)
Anoek wat spannend dat je die datum nu hebt!!!
Zwaantje, wat is dat stom geregeld eigenlijk... Gewoon lekker naar je hoofd en lijf luisteren hoor. Jullie hebben zo in de overlevingsstand gestaan, kan me goed indenken dat je daar nog een tikkie van krijgt idd.
Mijn vriend is rond kerst 1,5 week vrij. Dan werkt hij nog tot de bevalling (als ik nog niet bevallen ben). Vervolgens een week verlof dan 3 weken extra verlof en vervolgens nog 2 weken voor 50% verlof. Ik kijk daar ook evt naar uit, die tijd samen. Vorige keer kreeg hij een week vrij en had hij een week vakantie opgenomen, maar ik vond dat idd ook echt wel pittig om na twee weken er alleen voor te staan. Nu werkt mijn vriend vanuit huis dus is het sowieso heel anders.
Hier staat het bed ook al op klossen, we hebben nu een soort van hoogslaper haha. Ik red het nog net zonder trampoline of aanloopje... Dat wordt nog wat na de bevalling!

Thanks meiden?! Helpt wel, je voelt je soms zo'n aansteller.. ben benieuwd naar het telefoongesprek morgen.. Fijn dat jouw datum gepland staat Anoek! Ben nieuwsgierig, maar we horen het dan wel tzt!

Terug
Bovenaan