Ja, voor de opvang heb ik ook schrik. Snap het ook niet helemaal als je naar alle vorige berichten kijkt over de kans op besmetting bij die kleintjes. Hopelijk hebben ze ze info express gelekt en is het net iets minder heftig..
Over inleiden Marieke, ik heb daar ervaring mee bij mijn zoontje. Vorige keer had ik zwangerschapsvergifiting en ben ik bij ruim 36 weken ingeleid. In het ziekenhuis hebben ze mijn ontsluiting opgewekt met een vagina al tablet (die ik in totaal 3 heb gehad, over 2 dagen verspreid). Deze tabletten zorgden ervoor dat ik 4 cm ontsluiting had en toen hebben ze mijn vliezen gebroken. Mijn weeën kwam zelf op gang en bleven ook sterk genoeg tot hij geboren is. Ik kijk daar dus positief op terug, ondanks dat ik ziek was.
Mijn zoontje was dus wel rand prematuur en dat merkte we in het begin aan zijn drink gedrag.
Ben zelf ook wel benieuwd naar verhalen over inleiden, wil zelf ook het gesprek aangaan ivm mijn klachten. Geen idee of ik er voor in aanmerking kom maar ben wel benieuwd. Zelf zat ik dan te denken aan een termijn van 38 of 39 weken, beetje afhankelijk van de risico's voor mijn kindje of mijzelf natuurlijk.