Januari 2021 ♥️ 2.0

Bedankt!! 
En we krijgen lockdown baby's meiden.. ik ben zo benieuwd hoe het gaat zijn met de bevallingen en kraamzorg komende tijd, al zal het meeste wel doorgaan vermoed ik. 

Jaaa bizar weer een nieuwe lockdown! Al moet ik zeggen dat mijn man en ik toch al half in quarantaine zaten ter voorbereiding op de keizersnee. Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet heel veel andere dingen mbt kraamzorg en de bevalling in het ziekenhuis. Mijn man mag maar 1x per 24 uur van de afdeling af en we mogen allebei niet van de kamer af! Ik heb woensdag een afspraak in het ziekenhuis en dan ga ik het nog wel extra navragen.
Hoe was je telefoongesprek SN?

Ik vind het echt wel spannend, we gaan het vanavond zien. 
Anouk, die maatregelen klinken best heftig eigenlijk. Wat als je dan nog een ander kindje hebt? Ben benieuwd hoe 'mijn' ziekenhuis met de maatregelen omgaat. Al is het voor mij nog niet zeker dat ik moet blijven dus ook dat nog maar even afwachten. Jij in ieder geval succes met de afspraak en de keizersnede. Heel benieuwd naar je verhaal.
SN ben ook benieuwd hoe jouw gesprek is gegaan?
Hier geen bijzonderheden eigenlijk, al is deze week officieel dat mijn verlof in gaat. Ben al wel even thuis vanwege de klachten dus er veranderd eigenlijk niet echt iets. 

Jaa sorry het zijn al wel heftige maatregelen, maar die hadden ze vorige week al dus ik bedoelde meer het kan bijna niet heftiger! In het ziekenhuis hier mogen eventuele broers en zussen van de pasgeborenen tijdens het bezoekuur langskomen, maar de begeleider die ze naar het ziekenhuis brengt mag niet mee. Zeker heftige maatregelen inderdaad!

SN: hoe is het gesprek gegaan? Ik hoop dat het goed is gegaan ??!
Ik moest wel even slikken hoor met die nieuwe lockdown. Mijn zoontje kan dus niet meer naar de opvang maar mijn vriend zijn werk gaat gewoon door. In mijn huidige situatie dus een redelijke klap. Zeg maar dag tegen een beetje bijtanken op de dagen dat hij normaal naar de KDV gaat. Nou ja we slaan ons er wel weer doorheen maar had stiekem de hoop dat ze de kinderopvang open zouden laten ?

Ik hoop wel dat er nog enigszins bezoek mag komen. Ik zou het zo jammer vinden als we moeten blijven dat m’n zoontje dan niet zijn kleine broertje kan zien. Ik moet gaan nadenken of ik wel of niet ingeleid wil worden vanwege mijn nieren, en als ik ervoor kies wanneer ik dit dan wil. Moeilijk beslissing. Toevallig iemand hier ervaring met inleiden?

Ja, voor de opvang heb ik ook schrik. Snap het ook niet helemaal als je naar alle vorige berichten kijkt over de kans op besmetting bij die kleintjes. Hopelijk hebben ze ze info express gelekt en is het net iets minder heftig.. 
Over inleiden Marieke, ik heb daar ervaring mee bij mijn zoontje. Vorige keer had ik zwangerschapsvergifiting en ben ik bij ruim 36 weken ingeleid. In het ziekenhuis hebben ze mijn ontsluiting opgewekt met een vagina al tablet (die ik in totaal 3 heb gehad, over 2 dagen verspreid). Deze tabletten zorgden ervoor dat ik 4 cm ontsluiting had en toen hebben ze mijn vliezen gebroken. Mijn weeën kwam zelf op gang en bleven ook sterk genoeg tot hij geboren is. Ik kijk daar dus positief op terug, ondanks dat ik ziek was.
Mijn zoontje was dus wel rand prematuur en dat merkte we in het begin aan zijn drink gedrag. 
Ben zelf ook wel benieuwd naar verhalen over inleiden, wil zelf ook het gesprek aangaan ivm mijn klachten. Geen idee of ik er voor in aanmerking kom maar ben wel benieuwd. Zelf zat ik dan te denken aan een termijn van 38 of 39 weken, beetje afhankelijk van de risico's voor mijn kindje of mijzelf natuurlijk. 

Ha meiden! Ja ik werd vandaag gebeld door de gynaecoloog, waar ze blijkbaar een face to face afspraak mee gepland hadden.. maarja het was dus telefonisch, maar ze was heel aardig. Gaf eigenlijk gelijk het nieuws dat ik voor kerst ingepland mag worden (exacte datum horen jullie tzt:)). Schoot gelijk in tranen, mag ook morgen even kennismaken met gynaecoloog die de ks gaat doen en ze nemen het mee dat ik een nare ervaring heb gehad. Ben erg opgelucht en blij dat het toch is overgekomen uiteindelijk en ook zo is opgepakt. Ik was echt beetje bang dat ik soort van streng toegesproken zou worden hoe ik t in m'n hoofd haalde eisen te stellen, maar was niet waar gelukkig! 
Het dichtgaan van kdv was ik wel verbaasd over namelijk, omdat vorige keer toen dat open ging de besmettingen niet opliepen. Wij hebben beiden een vitaal beroep dus kunnen hem wel brengen, maar in de fase met afscheid nemen en starten bij een nieuw kdv op 6 januari is het wel heftig voor hem. Heftig voor de meiden hier die geen opvang hebben zo in de laatste weken!! 
In het ziekenhuis was me al verteld dat m'n zoontje niet langs mag komen.. ze waren blijkbaar al erg streng. Morgen controle dus ga het dan eens navragen hoe het precies allemaal zit. M'n zoontje had gister koorts dus ging wel slapen met het idee, wat als ik nu ga bevallen? Hij kan eigenlijk nergens heen dan en wij zaten ook in quarantaine.. maar gelukkig was hij vandaag koortsvrij en lekker stout dus ik geloof dat hij weer wat beter is ? onze klusplannen vielen wel in het water.. hebben nu een half geverfde babykamer.. en een strakke deadline! Maar komt vast goed, zin om de kleine te zien ?

Terug
Bovenaan