Januari 2021 ♥️ 2.0

Oeh die lockdown is inderdaas rottig voor de dames hier met kids op de opvang, ik hoop dat jullie veel lieve mensen om je heen hebben die misschien nog een dagje willen oppassen hier en daar. 

En SN wat fijn dat je zo n goed gesprek hebt gehad! En superfijn dat het voor de kerst kan! 

Hier sloeg vandaag de paniek wel lichtelijk toe..ben sponsor van de dag geworden bij de kruidvat geloof ik? ben normaliter echt totaal niet van het inslaan, maar nu dus toch gedaan met maandverband, zoogcompressen,melkbewaarzakjes, tepelzalf, make up.... ik dacht echt, ach we kunnen nog makkelijk na de bevalling t een en ander aanvullen of kopen... maar dat is dus niet zo... en denk dat je op online bestellingen best even zal moeten wachten.  Bizar vind ik het, de eerste lockdown kwam ik erachter dat ik zwanger was, de 2e lockdown ga ik bevallen.
Vandaag ook weer controle, alles gaat heel goed,bloeddruk mooi laag, mn rug gaat ook veel beter en ik slaap me toch ineens goed..ik mag echt niet klagen! 

Wat fijn gebruikerSN dat je datum voor de kerst is. 

ik heb morgen een afspraak in het ziekenhuis, ben heel benieuwd wat ze allemaal gaan vertellen :) Ik krijg steeds meer last van lichamelijke ongemakken, dus van mij mag het opschieten.
Wij hebben ook beide een vitaal beroep maar aangezien ik natuurlijk verlof heb vind ik het een beetje raar overkomen om gebruik te maken van de opvang. Dus nu gewoon extra tijd om nog even 1 op 1 aandacht te geven aan onze dochter: 

Oh jongens wat een toestand met die lockdown hè. Het sluiten van de opvang viel mij ook behoorlijk rauw op mijn dak... Het werk van mijn vriend gaat ook gewoon door en dan is een hele dag zorgen voor zo'n kleintje echt wel pittig. Nou was ze vanavond ook wéér ziek (weer aan een stuk spugen) dus we zaten opnieuw bij de hap. Nu pittige medicatie meegekregen die normaal thuis niet gegeven wordt (alleen bij opname), maar omdat ze door de vorige antibiotica zo vatbaar is voor vieusssn houdt de huisarts haar liever thuis. Ze heeft net zo'n 40 ml water op dus we hopen er vannacht nog wat water in te krijgen zodat ze niet uitdroogt, want dan moet de alsnog terug... Niet echt een lekker dagje dus hier!

Oh wat vervelend Tulipaa! Duim dat er nog wat vocht in gaat ja!! ? Die zorgen voor jullie maar ook geen rustige tijd zo..hier ook een zieke dreumes thuis. Geen HAP gelukkig, maar wel de hele dag een kind aan me geplakt en ik kan het fysiek niet meer aan. Ik ga dus wel tijdens verlof noodopvang gebruiken, werk van m'n man is alle hens aan dek in speciaal onderwijs wat deels door blijft draaien en ik kan niet/nauwelijks tillen. Maarja dan moet ons manneke wel eerst beter zijn.. vandaag wel koortsvrij gelukkig, maar nog erg hangerig en niet lekker.
Maar wel gek idee zo hè, zwanger worden in lockdown 1 en bevallen in lockdown 2! 

Goedemorgen even een vraag ik ben niet in januari uitgerekend alleen ik weet niet zo goed wat ik moet doen.
Ik ben begin maart uitgerekend alleen ik heb zulke pijn aan de linkerkant van mn buik weren jullie misschien wat dit kan zijn want maak mij wel zorgen? 

Danix, als je het niet vertrouwd altijd even de verloskundige of de huisartsenpost bellen. 
SN, echt heel fijn dat de datum voor kerst is en dat je een voorbereidend gesprek met de gyn krijgt. 
Zo bijzonder dat jij en Anouk volgende week al gaan bevallen. Zo benieuwd naar de namen en de data. Maar geniet vooral de eerste tijd met elkaar. Het zal wel pittig worden de eerste dagen in het ziekenhuis met alle maatregelen. 

[quote quote=10384327]Goedemorgen even een vraag ik ben niet in januari uitgerekend alleen ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik ben begin maart uitgerekend alleen ik heb zulke pijn aan de linkerkant van mn buik weren jullie misschien wat dit kan zijn want maak mij wel zorgen?[/quote]
Dit is een prima reden om de verloskundige te bellen met spoed, dan zou je altijd iemand te spreken moeten krijgen, ook in de nacht en weekend. Daar zijn ze voor! Pijn is altijd een signaal waar je naar moet luisteren. Veel succes!

DaniX, idd echt even bellen, daar zijn ze voor!
Oh wauw Anoek, ik realiseer me nu ik de reactie van CvdLB lees pas dat je idd volgende week al gaat bevallen dan! Dat is echt al wel spannend aan het worden!
Mijn dochtertje heeft gelukkig niet meer gespuugd (wat het nu weer geweest is??), alleen is mijn vriend nu dus ook ziek. Heel sneu, want hij houdt niets binnen en het komt er langs twee kanten uit... Ik blijf dus maar VER uit zijn buurt, want moet er echt niet aan denken om nu een buikgriep ofzo op te lopen, brrrr.
Bij mij gaf de opvang ook aan dat onze dochter gewoon mag komen, wij zitten allebei in de vitale sector, maar we hebben besloten om haar iig tot aan de bevalling thuis te houden. Ze is nu super vatbaar en mijn vriend waarschijnlijk ook... Wel fijn dat ze na de bevalling eventueel weer kan starten!

Terug
Bovenaan