Januari 2021 ♥️ 2.0

Wat fijn SN dat je een goed gesprek hebt gehad en dat je voor de kerst mag! 
En heel vervelend die griep van man en kinderen! Ik hoop dat ze snel weer opknappen! En ik hoop dat jullie een goede weg vinden met kinderopvang e.d. Besef me wel dat voor mij deze lockdown niet heel heftig is, omdat ik toch al helemaal in die babybubbel zit! Want ja het gaat echt bijna gebeuren, echt ontzettend spannend en we hebben er zoveel zin in! Vandaag een laatste wasje gedraaid, vluchttas staat klaar voor als hij toch nog eerder besluit te komen en ik ben bezig met het vullen van de vriezer en de voorraadkast!
Hou je taai allemaal!

Goed bezig Anoek met de voorbereidingen, lijkt me heerlijk! Hier zijn de bouwlui voor het laatst geweest en hopen we voor t weekend ook de babykamer klaar te hebben. Morgen komt er wel iemand het hele huis poetsen, daar ben ik heel blij mee want is heel hard nodig. Vanavond laatste verf klussen en dan is de rest prima om te laten liggen tot het voorjaar. Dan de focus op schoon houden, alle babyspullen klaar zetten (die wel allemaal in huis zijn), bedje opmaken, flesjes en kolf schoonmaken etc etc. Nog niet zo ver dus als jij Anoek maar het komt goed! Ben benieuwd wie van ons de eerste is of dat we straks echt op dezelfde datum gaan...?
Iemand nog leuke ideeën recepten voor in de vriezer? Ik ben een beetje door m'n inspiratie heen. Hebben met de overgang oude naar nieuwe keuken ook al veel uit de vriezer gegeten namelijk dus lasagne, pasta dat soort dingen is wel een beetje klaar? heb wel vast een biefstukje ingevroren en een zak friet voor als ik thuis kom ?

Wat fijn SN dat je klaar bent met verbouwen! Ik heb toevallig kippensoep ingevroren vandaag, ik had de vorige keer weinig trek de eerste dagen maar dit ging er wel in. Ik at toen trouwens ook iedere dag twee boterhammen met gebakken ontbijtspek en twee met appelstroop ? Biefstuk is ook handig om in te vriezen (met het oog op ijzertekort)? Macaroni doet het hier ook goed en wat bevroren fruit. Oh en zakjes appelstroop in de vriezer die zijn heel fijn als je beurs vent, wordt wel koud maar niet hard, ideaal!

Ah wat goed zeg SN! Lijkt me een heel fijn gevoel en is je ook echt gegund! Bijna klaar voor de kleine! Zou lachen zijn als ze tegelijk komen, we gaan het zien hihi?
Ik heb vooral boerenkool, soepen en lasagne ingevroren en smoothiebenodigdheden!

Thanks voor de tips! Smoothie/fruit benodigdheden klinkt top, had ik nog niet aan gedacht! Zat vooral aan avondeten te denken. Eieren met spek ga ik ook in huis halen, goeie! Vind doorbakken ei namelijk maar niks dus straks weer lekker hele dooier?? biefstuk idd ook goed met ijzer tekort ja, ik had het vooral gedaan met het oog op het feit dat ik zin heb in alles wat ik 9 maanden niet mocht eten haha!

Wat een goede ideen allemaal om in huis te hebben, ik zou ook graag heel wat porties invriezen maar heb helaas een erg klein vriesvakje dus dat wordm niet. Ach, mijn man is vrij dus die zal koken en anders bestellen we lekker wat bij een restaurant. 

Hoe voelt iedereen zich? Hoe gaat t met de dames die zieke kindjes hadden/hebben thuis? 
Hier alweer bijna de 38 weken aantikken.. en ik slaap me een partij goed, echt heerlijk na al die weken maagzuur. Helemaal in de relaxmodus hier. 

Wat goed om te horen ikbendoutzen dat je zo goed slaapt! Ik heb 1 a 2 toilet bezoekjes en grijp gemiddeld 1x per nacht naar de rennies, maar op zich slaap ik prima. Lag er alleen door het klussen steeds pas tegen 0.00 in, m'n zoontje is meerdere keren per nacht wakker (lieve man gaat eruit nu voor hem) en is om 6u weer wakker.. dus toch wel beetje moe! Zoontje is weer beter, nog wel vervelend hoestje als hij ligt, waardoor hij wakker wordt en zich dan realiseert dat hij in een nieuwe kamer ligt. Hij heeft bronchitis dus heeft hij helaas vaker. Maar niet meer met koorts en hij is overdag gewoon normaal. Wel lekker in peuter modus (hij wordt in januari 2), dus het woordje 'nee' komt er heel vaak uit en hij bepaalt graag zelf het tempo etc. Maar moet er meestal wel om lachen (en soms ook niet haha).
We gaan komende dagen minder tot in de late uurtjes door, vandaag zijn er 2 dames het hele huis aan het schoonmaken (ze zijn samen al 5 uur bezig!) van onder tot boven, man wat ben ik daar blij mee. Schilderen etc is dus echt klaar nu, de rest komt wel in t voorjaar. Top cadeautje die schoonmaaksters van m'n ouders ? aanrader als je nog eens een vriendin wil verrassen (die niet al een schoonmaakster heeft) die hoogzwanger is.
Qua eten is inderdaad bestellen ook top, zeker nu kun je de lekkerste dingen bestellen onder het mom 'support your locals' natuurlijk! Ik ga ook een lekkere schaal sushi laten komen zodra ik thuis ben ??? En vriendinnen of (schoon) moeders komen mogelijk ook met eten langs? Bij jou vast wel ikbendoutzen! Ik ga vaak ook een pan erwtensoep of schaal lasagne oid brengen als er een vriendin bevallen is, was ik zelf vorige keer ook heel blij mee! 
Hier dus so far so good! Hoop met de andere meiden ook!!

Hier gaat het ook weer de goede kant op. Dochtertje is nog wel wat snotterig, maar dat is bijna standaard de laatste maanden... Vannacht wel weer een pittig nachtje omdat ze veel wakker was en mijn vriend niet kon helpen (hoe doen alleenstaande moeders dat?!). Gelukkig was ze moe en ligt ze nu voor de tweede keer een uurtje op bed, kan ik ook even bijtanken want in je uppie met zo'n kleine is een dag best lang. Maarrrr we hebben net gehoord dat de Corona test bij mijn vriend negatief is en hij spuugt ook al bijna 48 uur niet meer dus hij mag van zijn zolderkamertje af. Zowel hij, ik als onze dochter waren dolblij! Hij is nog lang niet de oude, maar ik kon net wel even heel snel naar de bakker op en neer en het is fijn om elkaar weer te kunnen zien en spreken!

Terug
Bovenaan