Januari 2021 ♥️ 2.0

Ik heb echt weken oefenweeën gehad vorige keer. Het was gestart met 37 weken en uiteindelijk na honderd kilo ananas, drie flessen bitter lemon (ik háát bitter lemon ?), allerlei soorten thee, het pittigste Thaise eten wat ik konden, seks, voetreflex massage en noem maar op na twee keer strippen op de valreep natuurlijk (zonder verder ingrijpen) bevallen met 41+3. De inleiding stond voor twee dagen later gepland. Slijmprop volgens mij ook nooit gezien. Oefenweeën kunnen echt alles zeggen of helemaal niets maar ik hoop dat het snel doorzet Doutzen!! Spannend dat het nu echt heel dichtbij gaat komen, zeker voor de geplande keizersnedes in de groep.

Gister had ik controle bij de VK en gelukkig is meneer begonnen met indalen. Ik lijk ook iets minder pijn te hebben. Ik ga dit keer niet meer iets doen om het te bespoedigen. Voor nu gekozen voor geen inleiding en hij komt wanneer hij komt. Wel kies ik weer voor strippen indien nodig, die tweede keer heeft vorige keer wellicht net dat duwtje in de goede richting gegeven. Vorige keer dus ‘s ochtends gestript, weeën begonnen met een weeënstorm om 23:50 uur en om 05:40 was onze zoon geboren. Hoewel die weeënstorm niet super prettig was zou ik ervoor tekenen om nog zo’n bevalling te hebben. We gaan het zien, ik begin het nu ook wel spannend te vinden maar ik moet nog (denk ik) zeker 4 weken.

Zo spannend allemaal hè! Echt de laatste loodjes! Ik ben ook zo benieuwd wanneer ze allemaal komen en hoe ze heten natuurlijk (als jullie dat willen delen hihi)!

Ik slaap wisselend, vannacht toevallig ook heel erg spoken met keiharde buiken en pijn en ellende dat ik ook heel even dacht ehhh wat is dit. Maar niet dusdanig oefenweeën of dat ik echt dacht het gaat beginnen. En vandaag alles weer rustig! Hopelijk vannacht een betere nacht!

Mariekesep dat zou wel verlossend nieuws zijn als hij indaalt, dat was hier in elk geval heel helpend! Maar ik had maar 1x echt pijn krampen en verder vooral wat zeurend, lijkt me echt naar zoals jij het hebt, hoop zo dat je er snel vanaf mag zijn ??
CvdLb, ja het koken is inderdaad wel vermoeiend ja! M'n buik wordt vooral zwaar en pijnlijk van langer staan. Heb wel een bekkenband die ook mm buik wat ondersteunt en dat helpt dan wel. Maar het is inderdaad ook echt geen must. Voordeel is dat je man vast op de meest onmogelijke tijden naar de supermarkt kan (zaterdagavond ofzo) en dan is het volgens mij heerlijk rustig! 
Hoe gaat het qua striae bij jullie? Ik dacht wat donkere paarsige plekken rond m'n navel te zien, is dat een begin? Vorige keer ben ik er goed vanaf gekomen, dus hoop uiteraard nu weer. En anders zie ik het maar als de feestslingers op m'n buik voor de kleine meid ? ik smeer me iig al maanden de blubber met Weleda olie dus meer heb je toch niet in de hand..maar was benieuwd!

@GebruikerSN: ik hoop het ook heel erg, maar zie dit als eerste positieve stap. Ik heb ook die indalingssteekjes dus wat mij betreft mag hij doorgaan. Als dit betekent minder pijn dan zou ik zo blij zijn! Het is gewoon vermoeiend en zeker met een drukke dreumes in huis die alleen maar in de speeltuin wil spelen, zo heeft hij tenminste ook nog een beetje een leuke lockdown nu we nergens heen kunnen. Dat gun ik hem zo.

Ik heb (nog) geen striae. Wel een klein lijntje op mn borsten van vorige keer maar mijn buik is nog striae vrij. Ik smeer overigens niets, volgens mij is het voornamelijk erfelijk bepaald. En ik hoorde van een vriendin dat het letterlijk er bij haar tijdens de bevalling “inschoot”. Dus ik ga pas juichen na de bevalling haha

Anoek en SN ik wil jullie alvast een hele mooie bevalling toewensen, veel sterkte! Spannend hoor, zal een van de komende dagen bij jullie gepland zijn zo nog voor kerst. Ben heel benieuwd naar jullie ervaring en namen(als je die wilt delen natuurlijk) 

Anouk en SN alvast heel veel succes gewenst komende week! Wat spannend allemaal zeg, iedereen zit nu echt in de laatste loodjes.

Zo vervelend voor ons allemaal die lockdown, ook met bezoek op het ziekenhuis er komt toch wel wat bij kijken..hebben alle dames al verlof?

Vorige week had ik na een lange tijd een berichtje gepost en wilde wat actiever op het forum worden, zo leuk om de verhalen van iedereen te horen... Maar ben weer dagen lang offline geweest... Wij hebben wat meegemaakt!!

Zondagochtend de verloskundige gebeld (al weken last van harde buiken maar afgelopen weekend last van 'ongesteldheidspijn') omdat ik het niet zo vertrouwde. Toen we bij de verloskundige aankwamen bleek dat ik 1 cm ontsluiting had en de lengte van de baarmoederhals nog maar 1 cm lang was.. meteen door naar het ziekenhuis. Ik was die dag 33+2. Onderzoeken gedaan en door een positieve test bleek dat de kans groot is dat ik binnen nu en 2 weken zal bevallen. Ik werd meteen opgenomen, omdat ik voor de 34 weken viel hebben ze mij weeenremmers gegeven en longrijpingsspuitjes. Pfff wat kwam er ineens veel op ons af zeg! Ik heb uiteindelijk 4 dagen daar gelegen, niet alle CTG's waren even goed ze zagen dat hij toch op de harde buiken of weeen reageerde maar woensdag was het gelukkig stabiel en met onze jongen was gelukkig continue alles goed! Woensdagavond hebben ze mij gelukkig toch na een controle naar huis gestuurd. Had nogsteeds 1cm ontsluiting en de lengte van de baarmoederhals was 4mm. Nu lig ik voornamelijk op de bank en moet ik me rustig houden. Woensdag voor de kerst heb ik nog een controle op het AZM. Ik ben er toch erg onrustig door hoor, wat spannend is dit en elk uur sta ik er weer anders in. Ik hoop natuurlijk dat hij nog wel even blijft zitten want je jongen achterlaten op het ziekenhuis en nu ook nog met corona... Maar van de andere kant wil ik ook heel graag weten wanneer hij komt, waar we aan toe zijn! Dit zo nog weken met pijn, onrust en onwetendheid is ook niks...ik slaap ook echt slecht, soms denk ik oh misschien zet het door., Maarja zolang ik geen bloed of vruchtwater verlies of puffend in de woonkamer sta blijft iets wat je moet afwachten en wat vind ik dat moeilijk! Voornamelijk heb ik de hele dag door een harde en zware buik en een continue zeurderig gevoel wat soms opkomt in ongesteldheidsgevoel. Zijn dat dan echte weeen? Het doet toch iets met mijn lichaam.. vandaag 34+1...ik ben benieuwd Ik heb niet alles kunnen teruglezen op het forum, maar hebben andere hier ook ervaring mee?

Wow Bellabori wat heb je veel meegemaakt en nog. Hebben ze ook adviezen meegegeven? In ieder geval veel succes de komende dagen. Hopelijk blijft jullie kleine man nog even zitten.
Striae heb ik helaas wel, maar dat had ik al een beetje van mijn zoontje. Nu breidt het zich helaas iets uit en ik mag nog wel een paar weken. Dus hopelijk valt het straks mee. 

Jeetje BellaBori! Wat een heftige periode en heel veel sterkte ook nog de komende tijd!

Hier inderdaad aan het aftellen! En ook striae helaas blugh... Tot aan twee weken geleden had ik niks en nu opeens is het toch gekomen, maar ja!

Terug
Bovenaan