Januari 2021 ♥️ 2.0

Vanochtend controle gehad in het ziekenhuis en ze adviseerde mij om bij 38 weken te gaan inleiden vanwege de grootte van de baby. Wist dat die mogelijkheid bestond, mijn zoontje was ook groot, maar toch weer even schrikken. Al ben ik er ergens ook 'blij' mee vanwege alle klachten.
Dus ook hier is het aftellen begonnen en zal ik een checklist maken van wat ik allemaal nog wil doen. Wie weet als ik er klaar voor ben, komt de bevalling toch nog natuurlijk op gang, voordat ze gaan inleiden. Ineens komt het besef dat het echt allemaal niet lang meer gaat duren, zeker met de feestdagen tussendoor. 
Hoe gaat het met de andere dames?
Het is rustig bij Anouk en SN, zullen zij hun kindje al in hun armen hebben? Ben zo benieuwd.
Vanacht heb ik trouwens ook weer aan plafondstaren gedaan. Wat een feest is het toch om hoog zwanger te zijn. Ze was zo beweeglijk in mijn buik, dat ik er gewoon wakker van lag. 

De kraamtijd heeft ups en downs maar ik kijk er goed op terug. Vooral denk ik omdat alles tijdelijk was. Hechtingen vielen mij alles mee (2e graads). Tuurlijk was het niet comfortabel maar als je een lekkere stoel hebt is het goed te doen. Stuwing vond ik wel echt pittig maar na 2 dagen al zoveel beter (mijn tip: koolbladeren). En weet je, er staan super veel mooie momenten tegenover. Je vergeet daardoor ook heel veel (dit is wel even vanuit perspectief van een vaginale bevalling). Ik vond eerlijk gezegd de kraamtranen het ergste. Ik ben super nuchter van nature dus had het niet verwacht maar ik was een emotioneel wrak joh op sommige momenten. Nu kan ik er wel om lachen eerlijk gezegd ?. Overigens eerste keer plassen was bij mij prima, ik vond de grote boodschap doodeng om te doen maar na de eerste keer is die angst ook voorbij. Ik heb twee keer een borstontsteking gehad en dat was naar maar met goede tips ook weer snel verholpen.

Het lastigste is, je weet niet wat je te wachten staat. Ik vind het de tweede keer ook weer spannend want misschien is mijn eerste ervaring totaal niet wat er nu komt. Maar je moet het echt met de dag nemen en probeer zodra het mag heerlijk iedere dag even naar buiten te gaan. Dat heeft mij destijds super veel goed gegaan, net als gezond eten en extra supplementen.

Ik ben ook benieuwd. Ik denk dat Anouk en SN vandaag aan de beurt zijn. Spannend!!

@cvdlb mag ik vragen hoe groot ze jouw kindje schatte?
Ik ben ook onder controle in het ziekenhuis omdat er bij de groeiecho uit kwam dat het kindje groot is. >p90. Ik had verwacht dat ze me ook wilden gaan inleiden maar dit is niet het geval, nu zie ik er dus stiekem soms best tegen op ? hadden ze maar geen groei echo gemaakt denk ik dan.
Mijn energielevel is de laatste dagen laag, erg laag en in dat opzicht denk ik: nou laat maar komen. 

Vanochtend m’n koffertje klaargezet en nu is denk ik alles er klaar voor.... 

Ik ben ook benieuwd of de eerste kleintjes er al zijn....
Ik vond de kraamtijd heel mooi, maar doordat ik veel bloed was verloren kon ik helemaal niets zelf de eerste vijf dagen. Ik plaste altijd onder de douche, dan voelde ik er niets van.Ik had op dag vijf echt een off-day. Stuwing (idd koolbladeren helpen!), kraamtranen en veel last van de hechtingen. Ik wist niet meer hoe ik moest zitten of liggen. De volgende ochtend voelde ik me echter als herboren, het leek wel alsof ik ineens alles achter de rug had.
Toch nog even mijn grootste schrik delen, niet om jullie angst aan te jagen, maar persoonlijk had ik graag van tevoren geweten dat het volgende kon gebeuren. Ik ben heel erg geschrokken van de stolsels die ik verloor. Ik wist dat dat kon gebeuren (hoeft niet hoor), maar dat het zo veel / groot zou zijn dat vond ik echt shocking. Formaat sinaasappel wordt nog als normaal gezien, dat had ik graag van tevoren geweten. Zeker omdat het bij mij nog meer was dan dat, met als gevolg dat de verloskundig midden in de nacht aan kwam racen en me op shockverschijnselen ging onderzoeken (omdat ik al zoveel bloed was verloren). Gelukkig was het allemaal prima, maar ook voor mijn vriend was dit vrij traumatisch. Een gekke tip misschien nog, maar hij was zo slim om een pedaalemmerzak in de afvoer te stoppen zodat de verloskundige kon controleren hoeveel bloed ik was verloren. Misschien handig om die dus in de buurt te hebben...

Ha meiden!
Ja ze is er!!! Magali is vanmorgen geboren om 8.44! Ik vond het reuze spannend en tjjdens de keizersnede was ik vooral aan het hopen dat het snel klaar zou zijn, maar ze is geweldig lief en schattig en inmiddels zit ik bomvol morfine en hormonen dus voel me eigenlijk beter dan verwacht. Magali dronk gelijk in de verkoeverkamer al aan m'n borst, echt een super leuke verrassing. Daarna nam haar temperatuur af en moest ze helaas wat bijvoeding (wat ik deels kon kolven) en een paar uurtjes in de couveuse. Dus ik lig nu naar haar te kijken en straks mag ze weer lekker bij me komen liggen.
Ik vond vorige keer de kraamweek inderdaad ups en downs, vooral fysiek niet altijd chill maar het is ook super bijzonder met je kindje! Wij hebben toen nauwelijks bezoek gehad (moest ook flink herstellen) en dat vond ik heel fijn. Even in onze eigen bubbel en dus ook niet druk maken om hoe je erbij loopt met al die fysieke ongemakken. 
Oh en Mamavantweeee, je niet gek laten maken door een 'groot' kind hoor! Mijn vorige bevalling was een kleintje (47cm), maar door z'n brede schoudertjes was het heel lastig. En een vriendin van me had een groot kind en had een hele soepele bevalling. Er speelt meer mee en zegt weinig!

Mama van twee, mijn zoontje viel boven de p99 lijn. Ben destijds bij 35 weken ook 'naar huis gestuurd' met we houden je goed in de gaten en mogelijk gaan we je eerder inleiden. Uiteindelijk een dikke week later bleek ik zwangerschapsvergifiting te hebben en ben ik ingeleid. Mijn zoontje is met 37 weken geboren en woog toen al 4 kilo.
Dus was het advies, bij verdenking op een grote baby inleiden overwegen bij 38-39 weken. En nu lijkt zij dus groot te zijn (p95) en hierdoor gaan we nu doorpakken. Ze is dus nog niet zo groot als haar broer, maar ze lijkt wel een spurt te maken dus het is nog even afwachten wat ze de komende week doet qua groei. Heb nu ook wekelijks controle.
Zelf ben ik niet zo bang voor het bevallen van een groter kindje nu ik goed in de gaten gehouden wordt. En ze voorlopig kleiner is dan mijn zoontje waar ik opzich een prima bevalling bij had. 

Jaaa zie ik nu dat ik jouw berichtje heb gemist SN. Gefeliciteerd met je dochter. Wat een mooie naam! Mag ik vragen wat de naam betekent?
Mijn kraamweek heb ik trouwens als positief ervaren. De eerste dagen in het ziekenhuis en daarna thuis. Ik heb voornamelijk positieve herinneringen. 

Jaaaaaaa, welkom Magali! Wat fijn SN dat ze er nu is en dat je haar nu kunt bewonderen. Super ook dat ze al meteen begon te drinken! Nu lekker herstellen en aan elkaar gaan wennen!

Terug
Bovenaan