Januari 2021 ♥️ 2.0

Zwaantje wat fijn dat jullie kleintje weer wat korter bij is, wat een pittige 10 weken lijkt mij, maar dat hebben jullie gehad. Inderdaad een gek idee dat je vandaag 37 weken zou zijn en het nu pas 'officieel' zo ver zou zijn. Fijn dat jullie wondertje het zo goed doet, dat is het belangrijkste!

Zwaantje, ooh wat een snelle wisseling. Toch weer een stap dichter bij huis. Hopelijk snel echt naar huis. 
Jennifer, dat kan ik mij voorstellen. Hoe was de afspraak? En kunnen familie en of vrienden eventueel helpen op de dagen dat je je dochter hebt zodat je tussendoor ook je rust kan pakken?
Echt wel spannende tijden komen er voor de meeste van ons aan, de maand waarin de meeste zullen bevallen is bijna aangebroken.
Slapen is hier nog steeds echt een drama, maar overdag slaap ik weer prima als ik een dutje doe. Morgen weer een controle afspraak, dus ben benieuwd hoe de groei is gegaan afgelopen week. En ik mag aan de ijzer tabletten, die was toch te laag. Iemand daar ervaring mee? 

Wat fijn voor jullie Zwaantje, lekker dichtbij huis. Hopelijk blijft hij het zo super goed doen en mag hij snel echt naar zijn huis!
Vandaag weer controle gehad bij de VK. Vorige week in het ziekenhuis. Zo wissel ik steeds af haha. Ik heb de knoop doorgehakt voor geen inleiding, ik vind het toch te spannend. In het ziekenhuis hadden ze nog even gekeken en het is een lekker gemiddelde baby (dus hoef ook niet in te leiden i.v.m. te klein/te groot). Wel aangegeven dat ik graag wil dat ze bij 40 weken al kijken of er eventueel gestript kan worden en daar gaan ze gelukkig in mee. Nu gewoon hopen dat hij het zelf voor die 40 weken zat is maar ik verwacht dat ik één van de laatste hier ga zijn die gaat bevallen. Degene na mij op het lijstje zijn volgens mij niet heel actief en CvdLB en Bellabori worden eerder ingeleid. 
@Jennifer: bij mij bood de verloskundige aan dat ik, mocht slapen echt een ding worden (wat het bijna is), om een nachtje slaapmedicatie voor te schrijven. Hier ook erg vermoeid door zorg voor drukke dreumes, pijnlijke bekken/nieren en slecht slapen. Uiteraard baby-vriendelijke medicatie. Wellicht is dat bij jou ook bespreekbaar?
Spannend wie de volgende gaat zijn! Zou het rommelen bij Doutzen misschien al zijn doorgezet? SN & Anoek: nog lekker aan het genieten van de kleintjes?

CvdLB ik heb ook ijzertabletten. Het duurt lang voordat het werkt, maar bij mij was het nu wel iets omhoog. Ik zou wel van die zakjes vragen aan de huisarts zodat je naar de wc kunt blijven gaan ;-)

Gelukkig is de bloeddruk nog steeds goed ( eerste zwangerschap ingeleid ivm hoge bloeddruk). De druk onder is gewoon van de kleine man. De verloskundige wilde niet voelen helaas of er al iets van ontsluiting is. We wachten maar rustig af. Slapen gaat de laatste dagen wel weer goed gelukkig. Ik wordt wel elke keer wakker als ik me draai gewoon omdat het pijn doet.

Familie helpt inderdaad met de kleine. Morgen gaat ze bij schoonzus spelen dus even rust en woensdag is mijn man thuis.

Tulipa, thanks voor de tip ik had hem ook gehad dus die meteen ook gevraagd en gekregen. Als het goed is ben ik over een week of 2-3 al bevallen dus benieuwd of het nu nog effect gaat hebben. Zelf heb ik niet eens zoveel last voor mijn gevoel, maar door de bekkenklachten rust ik veel dus het is ook niet echt representatief.
Had jij klachten?
Jennifer, dat klinkt fijn! Kun je echt even goed naar je lijf luisteren en hopelijk ook wat rusten.
Marieke, dat is waar ook ja. Zo zie je maar dat het niet te plannen is wanneer je kindje komt als je je uitgerekende datum krijgt. Ergens zegt het iets maar in veel gevallen ook weer niks.
Ben ook benieuwd of het bij Doutzen door zet/heeft gezet. Het is al even stil. 

@jennifer, ik mis de opvang ook echt ? voel me rug iedere avond enorm. Mijn man werkt deze hele week in xe avond, m’n moeder komt iedere avond rond bedtijd langs zodat zij onze dochter in bed kan tillen. Echt enorm anders de laatste loodjes met een dreumes in huis. 

@mariekesep lastig he die keuzes, hier ook gesproken over inleiden maar ga toch ook nog maar even afwachten, al hoop ik wel dat het niet langer dan 40 weken gaat duren ?
@Zwaantje, wat fijn dat jullie Max weer een stapje dichterbij is. Wat een heftige tijd moeten jullie meemaken. 

Hier lig ik steeds minder lekker in bed en wat een geloop naar de wc, kunnen we dat plassen niet gewoon overdag doen, dan hoef ik amper. 

Snel ff bijgelezen, zwaantje wat fijn toch dat Max nu weer wat dichterbij is! Ik hoop dat hij snel met jullie mee naar huis mag gaan. 
Voor de dames met kindjes/dreumessen  echt dikke respect, hoe doen jullie dit toch?!  Ik mag mezelf echt gelukkig prijzen metn man die wel veel wil doen voor mij. 
Iedereen verder nog relatief rustig aan het doorkabbelen lees ik, hier verder niet heel veel bijzonderheden, ik slaap redelijk oke, ik doe overdags helemaal niks, zit er echt op te wachten. Constant wel voorween en heb ook t idee dat mn buik wat zakt, het blijft afwachten, zaterdag uitgerekend.... bizar idee dat ik binnen nu en zo n 2 weken bevallen ben. 

Terug
Bovenaan