Januari 2021 ♥️ 2.0

Oeh Doutzen dat klinkt alsof er iets staat te beginnen. Ik zou idd even met de verloskundige overleggen of ze je even kunnen checken (op ontsluiting bv). Bij bloedverlies moeten we bij onze praktijk altijd bellen. Ook al is het  waarschijnlijk alleen een indicatie dat het aan het starten is.
CvdLB dat is toch een mijlpaal! Ik ben ook benieuwd idd!
Hier 39+5, maar nog geen spoor van een baby. Heb wel veel krampjes/ voorweeen? Maar dat is al weken zo. Mijn oudste kwam met 40+5 en sowieso komen de meeste kindjes tussen de 40 en 41 weken dus ik denk ik dat ik nog wel een paar dagen de tijd heb. Ben nu lekker aan het fotoboek bezig, iedere dag weer blij dat ik weer een stuk heb kunnen doen en ondertussen is mijn jaarboek al een heel eind af! 

Ik heb trouwens wel veel last van mijn heupen en benen s nachts (door zenuwbeknelling), dat is wel echt pijnlijk en irritant. Helaas wordt het ook alleen maar erger de laatste dagen, maar goed... het is een kwestie van uitzingen!

Als ik de verhalen lees van Doutzen en Tulipa dan hoef ik dus helemaal niet zo blij te zijn met de krampen. Kan nog weken duren.. Al wordt ik volgende week ingeleid dus het is hoogstens 2 weken.. 
Dan van die zenuwbeknelling herken ik. Heel irritant is dat. Vaak probeer ik mijzelf dan wat te bewegen (even naar de wc) of even in de child's pose. Jij nog andere tips?
En wat leuk het fotoboek! Die stond ook nog op mijn lijstje maar ik kan maar zo beperkt zitten, dat dat een taakje wordt na de bevalling. Al weet ik niet of ik er dan tijd voor zal hebben. 

Hier is het ook enorm aan het rommelen. Gister voorweeën en heel veel steken in m’n lies. Ik heb ook veel last van mn heupen bij het slapen en draai me een ongeluk. We hebben alleen gister het waterafstotende zeiltje onder het laken gedaan dus je hoort het nu zo goed als je draait ? niet te harden echt. Rond 05:00 uur maar weer naar de bank gegaan. 
@Doutzen: klinkt wel alsof er echt wat aan de gang is, zeker met slijm/bloedverlies! Ik duim dat het snel doorzet, kan niet lang meer duren! Succes!!

Bedankt voor jullie bemoedigende berichtjes! Ik heb geen contact gehad met de verloskundige omdat t slijmprop ed is en daarvoor hoef je niet te bellen. Ik heb dinsdag weer controle dus ga het dan wel aangeven en misschien kan ze dan checken.   

Cvdlb spannend dat je ook krampen ervaart! 

Tulipaa die zenuwbeknelling is echt vervelend! Heb je ook echt schietende pijn richting been? Ik heb mn in het begin van mn zwangerschap met een ischias gelopen, zakte soms letterlijk door mn been.. super vervelende pijn is dat. Evt kan je partner je wat masseren bij je bil/zijkant bil daardoor neemt t soms wat af. 

Mariekesep wat toevallig! Misschien gaan we wel tegelijk bevallen! Voor jou ook sterkte, en hoop dat je toch nog wat slaap kunt pakken.  Ik heb zo n onderlegger/matje onder mn laken, die hoor je niet zo erg. 

Oeh ikbendoutzen je maakt het spannend!! En MariekeSep ook al gerommel.. ben zo benieuwd naar de volgende baby! Die zenuwpijnen klinken me niet fijn in de oren. Hoop zo dat jullie niet nog lang hoeven. Tulipaa wat goed dat je ook zo met foto's en dergelijke bezig bent. Je hebt je verlof straks wel echt nuttig besteed!
Hier is de pijn inmiddels goed te doen en blijft het heerlijk knuffelen met m'n mupske. Ben wat meer beneden en dan is het echt fijn met z'n viertjes (of vijven eigenlijk met onze lieve hond die ook weer thuis is van logeren). M'n man is nu nog 1,5 week vrij dus dat is ook echt genieten. Elke ochtend om 6u koffie in bed met de kindjes. Dan beiden aan het bijkomen van een nacht met nauwelijks slaap, maar ondertussen zo happy ?. Vandaag en gister hebben de opa's en oma's voor t eerst ook mogen knuffelen met de kleine, dus mooie momenten hier. Daar doen jullie het voor meiden! Houd vol!!

Oh SN dat klinkt ondanks de gebroken nachten heerlijk!!
Doutzen, ik ben benieuwd of je het nog gaat redden tot dinsdag! Klinkt wel alsof het ieder moment kan starten! Ik verloor mijn slijmprop vorige keer s ochtends (zag het bij het opstaan) en om 20.10 uur had ik mijn eerste wee! Geen garanties want het kan ook nog dagen duren weet ik van een vriendin haha.
Voor die zenuwpijn helpt bij mij overdag goed bewegen (wandelen) eigenlijk het beste, maar daar kwam het de afgelopen week nauwelijks van. Gisteren had ik overdag ook pijnscheuten idd, maar vandaag gelukkig niet. En idd masseren helpt ook dus heb mijn vriend vannacht toch maar even aan het werk gezet. Bewegen helpt ook voor even, maar verder is het gewoon steeds draaien, draaien, draaien. Ik kan me niet herinneren dat ik er de vorige keer na de bevalling nog last van had dus ik hoop eigenlijk dat dit de laatste nachtjes zijn haha. 

Oh meiden... ik ben echt zo benieuwd wie de volgende gaat zijn!

Oh ja en wat betreft dat zeiltje. Ik heb een hoeslaken gekocht dat je normaal gebruikt tegen bedplassen (van kleuters bv). Wij hebben aparte matrassen dus dat is wel handig. Die hoes kraakt nauwelijks en ademt ook veel beter waardoor het minder warm / zweterig is. Ik was de vorige keer in juni tijdens een hittegolf  uitgerekend dus toen was dat wel extra fijn! Mocht je nog een paar weken moeten (of evt nog een keer zwanger willen worden) dan zou ik die echt nog ff bestellen! Als je googelt op waterdichte matrasbeschermer dan vind je er genoeg!

Bella bori gefeliciteerd met jullie zoon! Lekker genieten en bijkomen.

Hier ook af en toe wat gerommel morgen weer controle bij vk en dan ga ik vragen of ze willen kijken of er al iets van ontsluiting is.
Ik heb een celstofmatje met een handdoek erover onder het hoeslaken liggen. Opzich niet heel ideaal maar wij hebben 1 matras dusja.

Spannend dat er al bij wat dames rommel is. Ben benieuwd wie de volgende baby mag verwelkomen.

Terug
Bovenaan