Januari 2021 ♥️ 2.0

Jennifer wat goed dat ze jou hebben gestript! Ik hoop dat t snel resultaat mag hebben. Vanaf hoeveel weken doen ze dat? Mijn verloskundige zei dat ze vanaf 41 weken doen...maar mocht om mij nu ook wel.. 
Lief al jullie berichtjes, Nou ik dacht dus vanochtend en nu gaat t los, om 6.00 echt dikke ween om de 5 minuten ruim een minuut en superveel slijm en bloedverlies zelfs zoveel dat ik ff dacht vruchtwater.  Dus ik dacht echt nu gaat t los, nee dus, overdags ook ween en soms een uur echt heel frequent en soms een t wwintig minuten niks.. echt super frustrerend dit, maar dit is blijkbaar hoe t gaat...vanmiddag ff potje gejankt omdat ik nu al 3 dagen vette hoop heb en me echt ff gefrustreerd voekde.  Ik weet t ik moet geduldig blijven maar je zou toch zeggen dat t niet lang meer kan duren? zeker in combi met lopend slijm/bloedverlies.  Ienand hier ervaring mee?  Morgen moet ik naar de verlo sdkundige, hoop dat ze me wat kunnen vertellen hoe t ervoor staat. Nachten zijn erg kort zo, ben het wel beu. 

@CvdLB: Precies haha! En die nachten zijn op zich wel te doen, zeker omdat dit straks na de geboorte ook weer een tijd zo zal zijn. Je kunt maar voorbereid zijn ;-). Ik vind het toch altijd bijzonder dat je op 5 uur slaap wel weer een hele dag doortrekt, en dan dit keer inclusief een rondrazende dreumes haha. Werd jij nou volgende week ingeleid? Spannend, dat is ook wel echt aftellen al. Met welk termijn is jouw eerste geboren?
@Tulipaa: Ah herkenbaar dus! Ik kan het van mijn eerste zwangerschap niet herinneren. Maar toen had ik een rustiger kind in mijn buik (en des te drukker toen hij eruit was). Zou het dan nu andersom zijn? Ik kijk er wel naar uit dat hij iets rustiger gaat doen. De hobbels en bobbels zie je gewoon echt door m'n shirt heen. Merk dat ik ook niet veel meer op mijn buik kan verdragen qua kleding. Gek gevoel is dat. Hoe ziet het bij jou er nu uit? Als je de 40 weken haalt wil je dan laten strippen of laat je het dan nog even gaan?

Doutzen, oef dat klinkt echt heel pittig. Ik hoop voor je dat het vanvond/vannacht doorzet of dat de Vk morgen iets voor je kan betekenen. Ik zal duimen voor je! Geen ervaring trouwens met bloed en slijm op die manier. Mocht je het niet vertrouwen zou ik altijd de Vk bellen, zeker nu het al een paar dagen duurt. Bij ons is bloedverlies =bellen. 
Tulipa, ook hier een mega druk baby'tje. Ik kan daar Snachts ook echt wakker van worden...of blijven omdat ze dan zo druk is. Vooral omdat het ritme dan vaak harde buik, kramp, bewegen is.. En dan, bij wijze van spreke, weer opnieuw. Zo klinkt het regelmatig maar dat is het niet.
Marieke, bij 36 + 6, dus deze weken waarin het zomaar kan gebeuren zijn helemaal nieuw voor mij. Vorige keer ook geen voorweeën gehad, terwijl ik bij de start van de inleiding destijds wel al 1 cm ontsluiting had. Volgende week staat inderdaad de inleiding op de planning, mocht ik dan nog niet bevallen zijn (hoop.. Hoop.. Hoop).
Hoe gaat het eigenlijk met Max? (oops naam van de mama vergeten). 

@Marieke, hier was het de vorige zwangerschap ook niet. Ik denk dat het komt doordat er nu meer ruimte is haha. Ik wil nog niet gaan strippen nee. Ben woensdag 40 weken (volgens mijn berekening vrijdag pas) en heb vrijdag een afspraak bij de verloskundige. Ze is vrij klein dus laat dr maar de tijd nemen.
Die voor weeen had ik toen ook niet, schijnt bij een tweede zwangerschap wel vaker voor te komen. Ik hoop vrijdag ook al een centimertje ofzo op weg te zijn ?
@Doutzen wat een ellende zeg! Zo ben je al doodop voordat het echt begint! Ik heb er ook geen ervaring mee. Mijn eerste bevalling zette vanaf de eerste wee meteen door.

@doutzen ik ben vandaag 39+5 weken zwanger. Bij mij vroeg de verloskundige of er de afgelopen week iets wat veranderd. Ik vertede dat ik redelijk wat krampen heb gehad en gewoon gevraagd of ze willen voelen of dat al iets gedaan had. Bij dat onderzoek zei ooh de baarmoedermond is al rijp en ze kon het hoofdje al voelen. Ze zei zal ik je strippen dus meteen ja gezegd en daarna zei je je hebt ook al 2 cm ontsluiting. Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat ze al zouden strippen voor de 40 weken. Denk dat het vooral aan je verloskundige praktijk ligt. De vorige zwangerschap hebben ze met 37 weken in het ziekenhuis gestript omdat ik de week erna ingeleid werd.

Wel heftig als je al dagen met zo’n weeën rondloopt maar wie weet levert het wel al wat cm ontsluiting op. Zet hem op dames!

Is iedereen de nacht weet goed doorgekomen? Of zou het strippen al hebben geholpen bij Jennifer? Hier nog alles rustig!
Doutzen succes bij de verloskundige straks.... als je inmiddels tenminste nog niet (aan het) bevallen bent!

Hier de nacht prima doorgekomen, inclusief toiletbezoekjes en plafondstaren?. Wel weer wat oefenweeen gevoeld maar veel minder heftig dan van het weekend. Dus kon er prima op slapen. 
En ondanks dat ik een water dichte molton van de ikea heb werd ik bezweet wakker, schrok mij kapot dacht dat mijn vliezen waren gebroken. Moest er daarna echt hard om lachen, wat een bijzondere periode is het toch.
Ben ook benieuwd of het bij Jennifer of Doutzen heeft doorgezet. Of dat het spontaan bij iemand anders begonnen is. 

Terug
Bovenaan