Januari 2021 ♥️ 2.0

Hier is het ook wat rustiger, alleen nog veel steken in mijn lies. Die zijn echt pijnlijk. Vannacht ook maar weer richting de bank verhuisd want dat matje is inderdaad bloedheet en kan dan gewoon geen goede houding meer vinden op een gegeven moment. Plus bij de bank heb ik een soort support in mijn rug van de bankkussens dus dat ligt eigenlijk een stuk lekkerder. 
Jammer Jennifer, maar met 2cm onsluiting en strippen kan het echt niet lang meer duren zou je zeggen!

@Doutzen: wat onwijs rot dat het niet door wil zetten. Ik ken je gevoel wel van vorige keer. Ik werd op een gegeven moment echt een beetje wanhopig van het wachten. Ik hoop zo dat je snel aan de beurt bent. Strippen deden ze bij mij echt pas vanaf 41 weken maar vragen kan altijd. Zeker als je al wat bloed/slijmverlies hebt is er sowieso wel iets bezig! Bij mij was de tweede keer strippen het duwtje wat meneer nodig had maar ik had die ochtend echt nog maar 1-2cm, het kan dus ook dan rap gaan opeens!

Jennifer wat jammer dat het strippen geen effect heeft gehad! 2cm ontsluiting is wel hoopvol natuurlijk.. oh gekmakend dat je zo zit te wachten.. ben ook benieuwd wat jouw verloskundige heeft gezegd vandaag ikbenDoutzen! Hoop dat je niet nog te lang zo door moet, dat is wel heel oncomfortabel zeg!
Succes ook aan de rest met de pijn en slechte nachten.. krom eigenlijk hè dat de natuur je niet lekker uitgeslapen je kraamtijd in stuurt maar je altijd beroerd slaapt op het eind ??

Oh ik check een paar keer per dag het forum! Leef zo met jullie mee en hoop dat die januari-baby's snel komen!

Hier gaat het goed, alleen Jens heeft sinds eergisteren besloten dat hij alleen nog overdag wil slapen en 's nachts absoluut niet in zijn wiegje wil liggen. Hij kreunt heel veel, huilt veel en draait veel. Conclusie: mijn man en ik slapen niet? Als hij bij/op ons ligt, gaat hij wel wat meer slapen. Ik durf dan alleen absoluut niet te slapen. Iemand hier tips voor? Namen jullie je baby toch mee in bed?

Ha Anoek! Haha ja ik check ook vaak of er al iets gebeurd is hier! Maar ik heb Magali gewoon in bed, die slaapt ook nog niet alleen. Met m'n eerste zo vaak geprobeerd en dan belandde hij alsnog bij me in bed dus nu heb ik er gelijk aan toegegeven. Eigenlijk heerlijk hoor, voor de voedingen hoef ik er alleen een borst in te doen en klaar;-) Overdag oefenen we met apart slapen, dan baker ik haar in voor een gevoel van veiligheid en geef soms een speentje (maar dat laatste alleen maar doen als de borstvoeding helemaal goed loopt). Met m'n zoontje ook zo gedaan en die is altijd een hele goede slaper geweest en sliep rond de 5 weken grotendeels in z'n eigen bed.
Ivm de keizersnede slaap ik nog niet zo lekker op m'n zij, dat is wel de veiligste manier om samen te slapen. Jij op je zij, baby zijwaarts met gezichtje naar je toe en qua positie beetje onder je oksel. Leg je baby op je deken zodat je niet per ongeluk de deken er overheen kan doen en doe zelf een vestje aan zodat je bovenlijf niet koud wordt. (Op sites als lalecheleage en borstvoeding.com vind je informatie over veilig samen slapen). Ik heb Magali nu op m'n borst en lig zelf op m'n rug met bed stukje omhoog. Heb voedingskussen als een soort hoefijzer voor me, zodat ze er niet naast kan rollen (of dan in elk geval zacht valt) mocht ik toch bewegen. En de co-sleeper staat naast het bed dus als ze echt zou rollen komt ze niet op de grond. Maar dat gebeurt eigenlijk niet, als je borstvoeding geeft ben je op elkaar afgestemd dus is samen slapen veilig heb ik begrepen en merk ik ook. Als ze even pruttelt ben ik gelijk wakker. Misschien een optie om te proberen? Sterkte met de vermoeidheid!! Hoop dat je ook overdag af en toe een uurtje kan pakken?

Anouk, dat klinkt pittig inderdaad. Zelf heb ik er geen ervaring mee, mijn zoontje sliep in zijn eigen bedje. Wel met een puckababy en of ingebakerd. Of hem in slaap laten vallen op een van ons en dan voorzichtig in een verwarmd wiegje leggen. (we verwarmden met kruiken). 

@Anoek: bij ons heeft ons zoontje de eerste 2 dagen op ons geslapen. Wij sliepen dan half zittend met een voedingskussen eromheen. Inderdaad aan de kant van de co-sleeper. Toch voelde het niet prettig, we hebben daarna op aanraden van de kraamverzorgster een aankleedkussenhoes om het voedingskussen gedaan en hem in een Puckababy laten slapen. Hij lag dan tussen ons in, verhoogd en op de dekens. Daarna ging het bij ons heel goed en zijn we rustig hem gaan introduceren in de co-sleeper. Bij ons was de Puckababy echt een uitkomst. Gaf hem een geborgen gevoel denk ik! Het is echt een beetje uittesten en proberen in het begin. Voor iedereen werkt iets anders, hopelijk vinden jullie snel wat voor jullie goed werkt. 

Ah, ik lees nog dagelijks mee met jullie! Hopelijk komen de kleintjes snel. 
Ik kan eindelijk zeggen dat er, na 11 weken, een einde komt aan onze ziekenhuisperiode.
We gaan morgenmiddag naar huis.??
De afgelopen dagen ging hij ineens super snel vooruit. De hartmonitor mocht zaterdag uit en dan observeren ze nog minimaal 48 uur. Hij drinkt meer dan de helft van zijn voedingen zelf en de restjes gaan nog via de sonde. Dit traject zetten we onder begeleiding thuis voort totdat hij alles zelf drinkt.
Ik slaap vannacht bij hem op de kamer zodat ik al een keer 24 uur met hem ben en voor het eerst ook de nachtvoedingen kan doen. 
We zijn zo blij!

Oo wat spannen dat er bij sommige dames al wat aan het rommelen is, ik moet zeggen dat ik ooo wat ongeduldig wordt. 

Ik heb dit keer geen beschermmatje op m’n matras, ik vond dat de vorige keer zo’n vreselijk krakend zweet ding dat ik ni gewoon de gok neem dat m’n vliezen iig niet in bed breken. 

Oo wat fijn dat jullie morgen naar huis mogen met Max, breekt er weer een hele nieuwe periode aan. 

onze dochter wilde ook graag op ons slapen, dat deden we dat ook half zitten met een voedingskussen om ons heen. We zijn haar ooo snel gaan inbakeren, eerst met grote hydrofiele doeken en later in een pacco doek.   

nu ga ik maar weer eens proberen te slapen. 

Terug
Bovenaan